تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحصیل ۸۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد امیدیه
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه با اشاره به جذب دانشجویان خارجی، گفت: اکنون حدود ۸۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه تحصیل می‌کنند که با توجه به وضعیت شیوع کرونا در حال تحصیل به صورت مجازی هستند.

حامد محقق‌نیا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه یکی از اولین مراکزی است که در استان خوزستان دانشجوی خارجی پذیرفت، اظهار کرد: جذب دانشجوی خارجی از سال ۹۷ تاکنون ادامه دارد و از سال ۹۸ دیگر واحدهای آزاد استان پذیرش دانشجویان خارجی را آغاز کردند.

وی افزود: به دلیل مسافتی که شهرستان امیدیه با مرز دارد، قطعا نسبت به مراکز اهواز و آبادان دانشجوی کمتری پذیرفته می‌شود اما در واحد امیدیه رشته‌های تحصیلی خاصی مانند مهندسی نفت و مهندسی شیمی با همه گرایش‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همه دانشجویان جذب شده، عراقی هستند و به دلیل شیوع کرونا موفق به جذب دیگر دانشجویان کشورهای هدف نشدیم. عمده کشورهای هدف شامل لبنان، سوریه، یمن و عمان هستند. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم مناسبت‌های بین‌المللی را گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه بیان کرد: اکنون حدود ۸۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه تحصیل می‌کنند که با توجه به وضعیت شیوع کرونا در حال تحصیل به صورت مجازی هستند. برای این دانشجویان امکانات رفاهی بسیار خوبی فراهم شده است و در نیم‌سال جدید نیز تعدادی دانشجو ثبت‌نام کردند و اکنون در حال گذراندن دوره‌های آموزش زبان فارسی هستند.

محقق‌نیا در پایان گفت: بخشی از این دانشجویان در دوره کارشناسی و بخش دیگر در دوره کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و ممکن است در نیم‌سال‌های بعد در مقطع دکتری نیز دانشجو پذیرفته شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار