تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونای انگلیسی کودکان را از نفس می‌اندازد
 میرکریمی نسبت به افزایش مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به کرونای انگلیسی هشدار داد.

 سید محمدرضا میرکریمی فوق تخصص ریه کودکان گفت: در سوش انگلیسی در ماه‌های اخیر، موارد مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به آن افزایش یافته است و به نظر می‌رسد این مساله نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری کودکان نسبت به سوش انگلیسی بسیار بالا است.

او با اشاره به فوت ۲ کودک خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی، بیان داشت: پیش از این، دیدگاه مجامع علمی این بود که کرونا کمتر کودکان را درگیر می‌کند، اما فوت این کودکان هشدار جدی است.

میرکریمی اظهار کرد: باید انتظار داشته باشیم سوش جدید کرونا که به کرونای انگلیسی معروف است، با سرعت و شدت بیشتری به ویژه در کودکان عمل کند، وقتی با یک بیماری مواجه هستیم که تنها ۱۴ ماه از طول عمر آن در جهان می‌گذرد و یکی از ناشناخته‌ترین بیماری‌های تاریخ علم است، از شناسایی و عمر سوش جدید این ویروس نیز کمتر از ۳ ماه می‌گذرد.

این فوق تخصص ریه کودکان ادامه داد: ابتدا تصور بر این بود که کودکان نسبت به این بیماری، ایمنی نسبی دارند و به نوع خفیف‌تر مبتلا می‌شوند، اما در سوش انگلیسی در ماه‌های اخیر، موارد مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به آن افزایش یافته است و به نظر می‌رسد این مساله نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری کودکان نسبت به سوش انگلیسی بسیار بالا است.

او تصریح کرد: لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تفاوتی نکرده است و همچنان پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت دیگر اصول باید در دستور کار باشد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار