تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۱۷۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محکوم به اعدام در دزفول بخشیده شد
  رئیس دادگستری دزفول گفت: یک زندایی محکوم به قصاص با چوبه دار در دزفول با وساطت شورای حل اختلاف بخشیده شد.

محمدیار ممبینی با اشاره به ختم شدن پرونده یک اختلاف هشت ساله در نشست برقراری صلح و سازش افزود: محکوم به قصاص با چوبه دار ساکن پاعلم استان لرستان بود که شاکی او را بخشید.
وی با بیان اینکه قاتل هشت سال قبل در جریان درگیری در یکی از باغ‌های دزفول، مقتول را به قتل رسانده بود، ادامه داد: نشست نهایی صلح و سازش این پرونده با وساطت و حضور مسوولان شورای حل اختلاف دزفول و چهره ملی صلح شیخ علی بن ناصر آل نهبان بنی ضبه نماینده سران عشایر، ایلات و اقوام ایران برگزار شد.

رئیس دادگستری دزفول همچنین از ختم به سازش پرونده اختلاف مالی در این شهرستان خبر داد و گفت: در نشست محلی و عشایری که در دزفول برگزار شد، طایفه حیدری از اهواز رضایت خود را نسبت به مطالبات مالی از چند شهروند ساکن دزفول اعلام کردند.
وی افزود: این نشست در راستای برقراری صلح و سازش و اعلام عفو با وساطت چهره ملی صلح الزعیم المجاهد شیخ علی بن ناصر آل نبهان بنی ضبه، شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول و معتمدان عشایر برگزار شد.

ممبینی بیان کرد: با برگزاری این نشست و اعلام رضایت  شاکی، از درگیری و نزاع بین طرفین پیشگیری شد.

بنا به گفته رئیس دادگستری دزفول، تاکنون ۴۲۷ پرونده زندانیان محکوم به قصاص در کشور با محوریت و وساطت محلی و عشایری چهره ملی صلح زعیم شیخ علی بن ناصر منتهی به صلح و سازش شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار