تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۱۷۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونای انگلیسی و مردم اهواز با هم در بازار می‌چرخند
 کرونای انگلیسی در اهواز می‌چرخد اما مردم هم در خیابان‌های شهر می‌چرخند و از همان راه هم، راهی بیمارستان می‌شوند البته اگر در بیمارستان‌ها جایی برای بستری آن‌ها وجود داشته باشد.

 در پی قرمز شدن وضعیت تعدادی از شهرهای خوزستان مقرر شد مجددا محدودیت‌های کرونا اعمال شوند اما با وجود افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز، انتشار کرونای انگلیسی در خوزستان و پر شدن بیمارستان‌های بزرگ اهواز از بیماران مبتلا به کرونا؛ همچنان بازارهای اهواز فعال هستند و این در حالی است که مسئولان بهداشتی خواستار قرنطینه دو هفته‌ای خوزستان شده‌اند.

پس از هشدار به اصناف در خصوص تعطیلی و عدم توجه به این موضوع، یکشنبه شب نیروهای انتظامی در بازار مرکزی اهواز نسبت به اجبار اصناف به تعطیلی اقدام کردند اما همچنان بساط دستفروشان پهن بود. البته ماموران اجناس برخی از دستفروشان را ضبط کردند و با این اقدام، برخی دیگر از دستفروشان بساط خود را جمع کردند.

با این وجود، پس از پایین کشیدن کره‌کره مغازه‌داران ابتدای خیابان امام(ره)، هنوز نیروهای انتظامی به انتهای خیابان نرسیده بودند که مغازه‌داران مجددا کره‌کره‌ها را بالا کشیدند و دستفروشان نیز بساطشان را مجددا پهن کردند؛ برخی مغازه‌داران هم در خیابان بساط کردند.

نیروهای انتظامی به ترتیب به خیابان‌های بعدی رفتند تا مغازه‌ها را تعطیل کنند اما به محض خروج از خیابان، مجددا مغازه‌ها باز می‌شدند. مغازه‌داران هم همچنان سعی می‌کنند با حراج و تشویق مردم به خرید، بازار را زنده کنند.

با توجه به این وضعیت، مسئولان شرکت توزیع برق به تدریج برق برخی مغازه‌ها و خیابان‌ها را قطع کردند تا بازار به اجبار تعطیل شود اما با این وجود همچنان تردد در بازار انجام می‌شد و فروشندگان حاضر به تعطیل کردن نبودند و در تاریکی، بساط دستفروشان پهن بود. فروشندگان نیز می‌گفتند: "هر کاری کنند ما تعطیل نمی‌کنیم. کی نان زن و بچه‌های ما را بدهد؟"

در پی این شرایط، به دستور فرماندار اهواز برق بازار مرکزی شهر به صورت کامل قطع شد تا فروشندگان مجبور به تعطیلی شوند. با خاموشی مطلق بازار، به تدریج فروشندگان ناامید شدند و به خانه رفتند.

با توجه به مقاومت اصناف نسبت به تعطیلی بازار، به نظر می‌رسد تعطیلی کامل بازار اهواز این بار کار بسیار سختی باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار