تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۱۷۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مورد خودروهای ام وی ام بیشتر بدانید
 چندین سال از عرضه کراس اوور MVM X22 در ایران می گذرد. این خودرو در بازار کشورمان مورد توجه قرار گرفت و به عنوان کوچکترین محصول چری در ایران عرضه می شود.

مارک چری که برخی از محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می کند قدیمی ترین مارک فعال چینی در کشور است. کراس اوورهای چری به عنوان Tigo شناخته می شوند و نام اصلی X22 از برند MVM تیگو 2 است که در چین با نام Tigo X3 به فروش می رسد.

با این حساب ، چهار نمونه کراس اوور در سبد محصولات چری وجود دارد که شامل Tigo 2 ، Tigo 3 (MVM x33) ، Tigo 5 و Tigo 7 است. پیش از این ، ما نگاهی عمیق به خودروهای Tigo 5 و Chery Tigo داشتیم. 7 به زومیت ، و اکنون ما به عضو کوچکتر آن گروه ، MVM X22 روی می آوریم ، که به نظر می رسد به دلیل قیمت پایین جذابیت بیشتری برای بازار ایران دارد.

ظاهر و طراحی بدنه

کراس اوور MVM X22 با نوعی ظرافت در طراحی روبرو است که بیشتر شبیه یک محصول چینی است. فقط کافی است به اولین نسخه X33 نگاهی بیندازید تا به یاد داشته باشید که همین چند سال پیش ، ظاهر اتومبیل های چینی با محصولات مدرن دنیا قابل مقایسه نبود. اما باید اعتراف کرد که سری جدید محصولات چری (MVM) و به ویژه خودروی MVM X22 از طراحی بهتر و البته رضایت بخشی برخوردار است. لوازم یدکی ام وی ام را در وب سایت ممد یدک مشاهده کنید.

وقتی از جلو مشاهده می شود ، چراغ های بزرگ MVM X22 به خوبی با اندازه بدنه تنظیم می شوند ، که باعث می شود این محصول نسبتاً کوچک بزرگتر از حد واقعی به نظر برسد. نوار LED با یک خط صاف در پایین کاسه چراغ جلو قرار دارد که نور روز را در امتداد خط بین شیشه جلو فراهم می کند تا زیبایی X22 را افزایش دهد. مانند بسیاری از اتومبیل های سراسر جهان ، آرم سازنده در وسط شیشه جلو اتومبیل دیده می شود ، اگرچه برای MVM X22 به جای آرم چری (که شبیه حرف A است) کلمه MVM وجود دارد. فضای داخلی این اتاق به صورت لانه ای پلاستیکی است اما با یک قاب فلزی که عرض آن در گوشه ها متفاوت است ، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. سپر جلو نیز طراحی قابل قبولی دارد و اگر قسمت بالایی متقارن از فضای خالی وسط استفاده کند ، جای بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت.

زیبایی جلوی MVM X22 در اینجا متوقف نمی شود و با سکه های نقره پایین سپر و جو عالی گوشه های سپر با کم نور شدن ، نمره بسیار خوبی می گیرد. فراموش نکنیم که حجم بسیار خوبی در قسمت جلوی این خودرو وجود دارد که با خطوط روی کاپوت و قرارگیری چراغ ها تقویت می شود.

از کنار ، طراحی X22 به سختی قابل انتقاد است. آیرودینامیک این خودرو به خوبی حفظ شده است ، در حالی که اندازه پنجره ها و شیب سقف رضایت بخش به نظر می رسد. ریل ها به خرپای سقف ، فلزی و براق بسته شده اند. اما قاب اطراف پنجره ها و زیر پدال ها پلاستیکی مشکی خواهد بود. اتصال دهنده های پلاستیکی گلگیرها را احاطه کرده و مانند بسیاری از اتومبیل های امروزی از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طراحی چرخ ها نسبتاً ساده و البته اسپرت و قابل قبول است. اما در همه نسخه ها اندازه آن 16 اینچ خواهد بود که خیلی بزرگ نیست. زیبایی این بخش توسط خطوط حجمی شکل گرفته است که از گوشه چراغ عقب در امتداد دستگیره ها به گلگیر جلو می رسد. از طرف دیگر ، طراحی سه بعدی بدنه در گلگیر عقب و مجاورت رکاب به خوبی قابل درک است.

درباره MVM X33 بیشتر بدانید

در سال 2010 بود که مصرف کنندگان در بازار خودروی ایران از طریق MVM x33 با مفهومی به نام کراس اوور چینی آشنا شدند. ام وی ام X33 که در سرزمین اصلی با نام چری تیگو 3 شناخته می شود ، محصولی رقابتی بود که با هدف تحت فشار قرار دادن رقبای کره ای و ژاپنی به بازار عرضه شد. نسل اول MVM x33 به دلیل شباهت چشمگیر آن به شاسی هیبریدی ژاپنی ، ویژگی های به روز شده و قیمت رقابتی تا حد زیادی توانسته توجه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. فروش موفقیت آمیز MVM x33 ، مدیران خودرو را بر آن داشت تا نسل های دیگر این خودرو را در آینده روانه بازار کنند. MVM x33 از یک موتور تنفس طبیعی دو لیتری با گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می کند که به نظر نسبتاً قابل قبول است. طراحی خارجی و داخلی MVM x33 نیز ساده در نظر گرفته شد که در آن زمان قابل قبول بود. لیفان X60 در این سال ها رقیب اصلی MVM x33 بوده و رقابت بین این دو خودرو همچنان ادامه دارد.

:
:
:
آخرین اخبار