تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۷۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استخدام و واگذاری زمین به قهرمانان در دستور کار اداره‌کل ورزش خوزستان
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از استخدام و واگذاری زمین به قهرمانان ورزشی خبر داد.

افشین حیدری در مجمع انتخاب رئیس هیات ژیمناستیک خوزستان که امروز (یکشنبه) در محل اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان کمبودهای بسیار زیادی دارد، اما شاید خیلی‌ها به ناحق امروز حرف‌هایی می‌زنند. در سه سال و خرده‌‎ای که من در راس مدیریت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بوده‌ام، تمام تلاش‌مان این بوده است که تمام ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا بتوانیم به زیرساخت‌های ورزش کمک کنیم اما برخی مواقع موضوعاتی اتفاق می‌افتد که باعث آزرده خاطر شدن مردم می‌شود.

  وی گفت: امروز در فضای مجازی کلیپی برای من ارسال شد که یک ورزشکار در شهرداری استخدام شده است و در آن کلیپ می‌گوید من در شهرداری رفتگر هستم. من در همین جا اعلام می‌کنم، هر ورزشکاری که مقام قهرمانی آسیا، جهانی و المپیک دارد، می‌تواند به معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مراجعه کند تا یک قطعه زمین به او اهدا شود. ما با هماهنگی وزارت ورزش، او را به اداره کل مسکن و شهرسازی جهت دریافت این قطعه زمین معرفی خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: همچنین در بخشنامه سرباز قهرمان که مصوبه دولت را نیز دارد، رشته‌های المپیکی در صورتی که مدرک تحصیلی‌شان با درخواست ما همخوانی داشته باشد، می‌توانیم آن ها را جذب کنیم. همچنین آقای حسینی ورزشکاری که کلیپ او به دست من رسید و عنوان کرده بود که در شهرداری رفتگر است، در بخشی از کلیپ خود می‌گوید که فرزند یک جانباز است. پس فردی که هم قهرمانی دارد و هم فرزند جانباز است، می‌تواند برای استخدام نیز به ما مراجعه کند و ما مشکلی نداریم. از قهرمانان عزیز می‌خواهم که منتظر نمانند تا کسی بیاید در خانه آن ها را بزند و بگوید تشریف بیاورید و استخدام شوید. از آن ها می‌خواهم به معاونت ورزشی اداره کل مراجعه کنند تا کارهای جذب آن ها پیگیری شود تا در همین سیستم یا دستگاه دیگر، استخدام آن ها اتفاق بیافتد. آنچه برای ما بسیار مهم است، شان ورزشکار است. حتی چند وقت پیش هم که کلیپی از یک کشتی گیر به نام آقای مدهنی در فضای مجازی منتشر شد، به استخدام پتروشیمی در آمد و برای دریافت یک قطعه زمین نیز او را به وزارت ورزش معرفی کردیم.

وی در ادامه نیز با اشاره به وضعیت ژیمناستیک خوزستان عنوان کرد: به آقای قلندرنژاد تبریک می‌گویم. او یکی از رئیس هیات‌هایی است که بسیار زحمت می‌کشد، بی‌حاشیه است و تمام انرژی‌اش تنها کار کردن است و من او را واقعا دوست دارم. او جز کار کردن هدف دیگری ندارد. به رئیس فدراسیون نیز گفته‌ام که آقای قلندرنژاد فردی توانمند است و همین ما را مکلف می‌کند که هر کاری از دست‌مان برمی‌آید برای ژیمناستیک انجام دهیم.

حیدری در واکنش به دغدغه‌های مطرح شده از سوی رئیس هیات ژیمناستیک خوزستان گفت: دغدغه‌های او کاملا به جا و به حق هستند. اما قانون دست ما را بسته است. من هم اصلا دوست ندارم رشته‌هایی مثل ژیمناستیک، خانه‌های خود را به خاطر مزایده از دست بدهند. درخواست من از دبیر فدراسیون ژیمناستیک این است که با رئیس فدراسیون صحبتی داشته باشد تا طی مذاکره با معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان اقدامی داشته باشند تا ما سالن‌های ژیمناستیک را مثل کشتی، وزنه‌برداری و جانبازان و معلولان از مزایده خارج کنیم. می‌توانیم این اماکن را در اختیار هیات‌های مربوطه قرار دهیم تا واقعا این رشته‌ها آسیب نبینند. زیرا باید کار تخصصی صورت بگیرد و اساس توسعه ورزش همگانی به نظر من رشته ژیمناستیک است و این که رشته پارکور در اماکن مربوط به رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کند، باعث نابودی امکانات این رشته می‌شود و خواهش من این است که معاون توسعه ورزش اداره کل استان، طی نامه‌ای فعالیت رشته پارکو را در سالن‌های ژیمناستیک ممنوع اعلام کند.

حیدری خاطرنشان کرد: همچنین هیچ کدام از پیمانکاران حق ندارند دفاتر هیات‌های شهرستانی ژیمناستیک را تعطیل کنند. جلسه‌ای با پیمانکار خانه ژیمناستیک اهواز نیز گذاشته شود، تا با توافق بر سر مبلغی، مکان به هیات ژیمناستیک برگردانده شود. همچنین من قبلا ۱۰۰ میلیون تومان به هیات ژیمناستیک خوزستان برای کمک به هیات‌های نوپا و هیات‌هایی که قبلا در شهرستان‌ها پولی دریافت نکرده بودند، اهدا کرده بودم و اکنون به خاطر حضور اعضای مجمع مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز برای کمک به هیات‌های شهرستانی پرداخت می‌کنم. همچنین از رئیس هیات می‌خواهم که حتما به پیشکسوتان رشته ژیمناستیک توجه کند و ان‌شاءالله ژیمناستیک خوزستان به شرایط بهتری برسد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار