تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۱۷۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ردیف اعتباری درآمد حاصل از فروش نفت خوزستان به ۵۰ درصد افزایش یابد
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به تخصیص ۱۲.۶ درصدی ردیف اعتباری درآمدهای حاصل از فروش نفت ویژه این استان گفت: مدیریت ارشد خوزستان خواستار افزایش تخصیص منابع این ردیف اعتباری متناسب با درآمدهای صورت گرفته تا سقف ۵۰ درصد شد.

  امید حاجتی یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای استان ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده که تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی ادامه‌داد: از این میزان، پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقد و مابقی اعتبارات دولتی در قالب اسناد خزانه هستند که در مجموع میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان ۴۷.۷ درصد است.

دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان به برنامه‌ریزی دولت برای تکمیل و بهره‌برداری برخی از پروژه‌های اولویت‌دار در استان اشاره‌کرد و گفت: به‌همین دلیل تخصیص منابع اعتباری به بخش دیگری از پروژه‌های عمرانی در استان خوزستان میزان کمتری دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآورشد: در همین راستا برخی از پروژه‌ها دارای تخصیص ۱۰۰ درصدی هستند تا پیش از پایان دولت به بهره‌برداری برسند.

حاجتی همچنین به پایین بودن تخصیص اعتبارات مربوط به درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: برابر با اطلاعات واسله به نظر می‌رسد که درآمدهای حاصل از فروش نفت تحقق بیشتری پیدا کرده و به همین دلیل به امضاء استاندار خوزستان نامه‌ای برای سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ارسال شده تا تخصیص موجود این ردیف اعتباری از ۱۲.۶ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد.

وصول بخش قابل توجه ای از درآمدهای دولتی در خوزستان

وی در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: خوزستان در سال جاری جزو استان‌هایی قرار گرفت که اخذ درآمدهای قابل ملاحظه ای برای آنها درنظر گرفته شده است که عمده این درآمدها مالیات استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اینکه درآمدهای درنظر گرفته استان طی سال جاری نسبت به سال ۹۸ با رشد ۵۳ درصدی همراه شد گفت: وصول این درآمدها تاکنون به شکل چشمگیری محقق شده است و قطعا بخش قابل ملاحظه‌ای از آن (پس از واریز به حساب خزانه) به استان خوزستان بازگردانده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کرونا بخش زیادی از کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است تلاش شد تا تحقق این درآمدها به شکل ضابطه‌مند انجام شود و فشار کمتری به مودیان وارد شود.

تلاش شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای جذب اعتبار صندوق توسعه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این نشست به روند جذب اعتبارات ویژه پروژه شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: در سال جاری مبلغ پنج هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی (۵۰ میلیون یورو) و ۶۱۰ میلیارد دیگر از محل بودجه ۱۳۹۹ تاکنون برای پروژه فاضلاب اهواز اختصاص یافته است.

صادق حقیقی‌پور افزود: این منابع برای هزینه در سه بخش تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز، تکمیل کلکتورهای این شهر و بخشی از شبکه فاضلاب شهرهای کارون و اهواز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای شبکه های فاضلاب اهواز و کارون طی تفاهمنامه‌ای به ارزش ۱۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بر عهده قرارگاه خاتم الانبیاء ( از طریق ترک تشریفات) قرار گرفته است افزود: این قرارگاه بخشی از عملیات اجرایی پروژه را شروع کرده است و باید تا پیش از پایان سال جاری، نسبت به پرداخت ۲۵ درصد از مبلغ قرارداد به این پیمانکار اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان یادآورشد: از مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر باقی مانده است و این درحالی است که دیون مربوط به پروژه فاضلاب اهواز ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال است.

طول شبکه فاضلاب در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد فرسوده است.

آب و فاضلاب اهواز یک میلیون و ۴۵۲هزار مشترک در شهرهای کارون، اهواز، حمیدیه، ویس، ملاثانی، شیرین شهر و رامین دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار