تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۱۷۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر فدراسیون:
ژیمناستیک خوزستان پتانسیل‌ بسیار بالایی دارد
 دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: استان خوزستان پتانسیل‌ بالایی در ژیمناستیک داشته و ورزشکاران بسیار خوبی را در سطح ملی دارد.

 سید حمیدرضا هاشمی یکشنبه شب در مجمع انتخاباتی ریاست هیات ژیمناستیک خوزستان در اهواز اظهار کرد: خوزستان از دیرباز دارای پتانسیل زیادی در رشته ژیمناستیک بوده، هر چند که الان هم پتانسیل‌ها و نیروهای خوبی داشته و انتظار داریم همچنان در میادین مختلف درخشان ظاهر شوند.

وی با اشاره به دغدغه برخی از روسای شهرستان‌ها در جلسه، بیان کرد: بحث مزایده سالن های اختصاصی ژیمناستیک باعث نگرانی ما است و این موضوع را از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری می‌کنیم. لوازم ژیمناستیک نادر و بسیار گران است و به راحتی نمی توان آنها را تهیه کرد لذا باید طول عمر وسایل را بالا ببریم. قطعا جامعه ژیمناستیک چون دلسوز هستند از وسایل این رشته بهتر نگهداری می کنند.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک کشور گفت: خوزستان همواره در رشته ژیمناستیک قهرمانان خوبی داشته که نمونه بارز آن امید آینه بند است که توانست اولین مدال آسیایی ایران را در پرش خرک  کسب کند.

وی ادامه داد: نیروهای فنی خوبی در استان وجود دارد که می توانند به پرورش ورزشکاران زبده بپردازند. از مسئول جدید هیات استان خواهش می کنم احترام پیشکسوتان را حفظ کرده و با مجموعه ژیمناستیک استان همکاری لازم را داشته باشد. هیات استان باید به نیروهای فعال شهرستانی را نگاه ویژه داشته باشد چرا که آنها باعث پیشرفت ژیمناستیک استان می شوند.

هاشمی عنوان کرد: متاسفانه پنج سالن ژیمناستیک موجود در شهرهای استان خوزستان طبق ماده ۸۸ در مزایده قرار گرفتند و به نوعی از دست هیات ها خارج شدند اما من تعجب می کنم که چرا اموال هیات ها به پیمانکارن واگذار شده است در حالی که انتظار داریم این اموال، توسط هیات ها نگهداری شود.

وی افزود: امیدوارم با کمک اداره کل و وزارت ورزش و جوانان مشکل سالن های استان در سال آینده برطرف شود و شاهد رونق دوباره این رشته در استان باشیم.

تخصیص ۲ میلیارد ریال اعتبار به ژیمناستیک خوزستان

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان از تخصیص ۲ میلیارد ریال اعتبار به هیات ژیمناستیک استان خبر داد و گفت: امیدواریم با این میزان اعتبار، تجهیزاتی خریداری شده و در اختیار هیات های شهرستانی قرار گیرد.

 وی افزود: قانون دست ما را در خصوص واگذاری سالن ها به بخش خصوصی، بسته و نمی توانیم کاری کنیم اما از فدراسیون درخواست دارم که از طریق ارتباط با وزارتخانه، اماکن ژیمناستیک استان را همچون اماکن کشتی، ورزش های جانبازان و معلولان و ... از مزایده خارج کرده و در اختیار هیات ها قرار دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه وسایل موجود در سالن ها اگر بارکد اموال هیات دارند باید جمل آوری شده و در مکانی نگهداری شوند زیرا پیمانکاران و کسانی که مسئولیت سالن ها را برعهده می گیرند دلسوز این وسایل گران قیمت نیستند. همچنین هیچ کدام از پیمانکاران اجازه تخلیه دفاتر هیات را ندارند.

حیدری افزود: اگر بتوان برای یک مدت خاص، سالن ها را از پیمانکار کرایه کرد، بسیار بهتر است و اداره کل هزینه مورد نیاز آن را تامین می کند. ژیمناستیک یک رشته مدال آور و المپیکی است و باید سرمایه گزاری خوبی در آن صورت گیرد.

در مجمع انتخابی رییس هیات ژیمناستیک خوزستان سیدمقداد قلندرپور به مدت چهار سال عهده دار این سمت شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار