تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۷۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمه سلامت ۴۲۰میلیارد ریال برای مبتلایان به کرونا درخوزستان هزینه کرد
 مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیمه سلامت خوزستان در مدت یک سال همه‌گیری ویروس کرونا ۴۲۰ میلیارد ریال برای افراد مبتلا به کرونا در این استان هزینه کرد.

 دکترعلی خسروی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: این اعتبار برای پوشش هزینه‌های دارویی ، درمانی و بستری پنج هزار و ۸۳ مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان که زیرپوشش بیمه سلامت بودند هزینه شد.
وی گفت:برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هیچ هزینه‌ای بربیماران تحمیل نشده و همه هزینه‌ها رایگان بوده است.
به گفته خسروی فرانشیز بیمه شدگان روستایی زیرپوشش که خدمات درمانی از بیمارستان‌های دولتی دریافت می‌کنند پنج درصد و بیمه شدگان شهری ۱۰درصد است. این رقم در بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد فرانشیز ۳۰درصد است و باید توسط بیمار پرداخت شود.

پیشرفت ۹۸درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در خوزستان
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اینکه پیشرفت طرح نسخه نویسی الکترونیک در خوزستان به ۹۸درصد رسیده است افزود: بیمه سلامت خوزستان از حیث پیشرفت طرح نسخه نویسی الکترونیک رتبه دوم کشوری را پس از استان کردستان دارد.
وی با بیان اینکه در ابتدای طرح نسخه نویسی الکترونیک از ۲ سال پیش مقاومت‌هایی از سوی موسسه های طرف قرارداد صورت گرفته بود ادامه داد: هم اکنون نسخه نویسی الکترونیک در بستر کارآمدی قرار گرفته به گونه‌ای که نسخ الکترونیکی به صورت الکترونیک بررسی، و به همین صورت نیز مطالبات موسسه‌های طرف قرارداد الکترونیکی و غیرحضوری پرداخت می‌شود.
وی گفت: فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک که با شیوع ویروس کرونا شتاب گرفت در کاهش هزینه‌ها از جمله مصرف کاغذ و کاهش وقت رسیدگی بسیار موثر بوده است.

دفترچه درمانی بیمه سلامت به مرور حذف می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:با توجه به پیشرفت قابل قبول نسخه نویسی الکترونیکی ، دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت نیز به مرور حذف می‌شود.
سازمان تامین اجتماعی نیز از دوم اسفند ۱۳۹۹ به صورت رسمی چاپ دفترچه بیمه درمانی را متوقف و اعلام کرد از این پس ارایه خدمات درمانی بیمه شدگان از طریق شماره ملی یا شناسامه و یا در بستر اینترنت انجام می‌شود.
وی افزود: هم اکنون با چند سازمان بیمه گر در خوزستان که مسوولیت بیمه تکمیلی بیمه شدگان را برعهده دارند در حال رایزنی برای رسیدگی الکترونیکی اسناد هستیم.

توقف طرح ارزیابی وسع
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از توقف طرح ارزیابی وسع از آبان امسال خبر داد و افزود: با توقف این طرح تعداد افراد فاقد هرگونه دفترچه درمانی در خوزستان از ۱۵۰هزار نفر به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر رسیده است.
بر اساس طرح ارزیابی وسع که پارسال با هدف کاهش هزینه‌های بیمه سلامت اجرایی شد هزینه صدور دفترچه درمانی دهک‌های اول تا سوم رایگان و دهک‌های چهارم تا پنجم مستلزم بخشی یا پرداخت همه هزینه‌های درمانی بود.
خسروی از همه خانوارهای شهری و روستایی خوزستان که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند دفترچه درمانی دریافت کنند خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب نسبت به دریافت دفترچه درمانی به صورت رایگان اقدام کنند.

فرهنگ سازی برای پیشگیری
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از بیماری‌ها توسط رسانه‌ها ، فرهیختگان و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به هزینه سنگین درمانی بر دوش دولت و مردم بیان کرد: در همه دنیا پیشگیری بر درمان اولویت دارد چون هزینه پیشگیری از بیماری بسیار کمتر است.
از مجموع جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان ۲.۴ میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار