تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۱۷۳۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۴۲ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت استان خوزستان هزینه شد
 مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیمه سلامت از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز حدود ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای درمان ۵ هزار و ۸۰ نفر در خوزستان هزینه کرده است.

 علی خسروی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت در خوزستان، اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر در خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و از خدمات درمانی این بیمه استفاده می‌کنند.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط بیمه سلامت، تعداد افراد فاقد دفترچه بیمه در خوزستان از 150 هزار نفر به کمتر از 30 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان درباره وضعیت بیمه بیماران کرونایی گفت: همه هزینه‌های بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت، برای فرد بیمه شده کاملاً رایگان است و بیمه سلامت مکلف به پرداخت همه هزینه‌ها است.

خسروی به میزان پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت اشاره و عنوان کرد: بیمه سلامت از ابتدای سال 99 تا به امروز حدود 42 میلیارد تومان اعتبار برای درمان 5 هزار و 80 نفر در خوزستان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت از نسخه‌نویسی الکترونیکی برای تجویز خود استفاده می کنند، افزود: با استقبال خوب پزشکان خوزستانی از طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، 98 درصد نسخه‌های بیماران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: همچنین همه آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری طرف قرارداد با بیمه سلامت فعالیت خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

وضعیت قرمز تدابیر سختگیرانه‌تری را می‌طلبد

خسروی با ابراز نگرانی نسبت به اعلام وضعیت قرمز در خوزستان گفت: متأسفانه همچنان شاهد فعال بودن بازارها و مراکز خرید هسیتم و این در حالی است که در شرایط وضعیت قرمز باید تدابیر سختگیرانه‌تری گرفته شود.

وی افزود: با تعطیلی مطلق در شرایط وضعیت قرمز موافقم، در صورتی که سوبسید و یارانه افرادی که کسب‌وکارشان تعطیل می‌شود پرداخت گردد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه همچنان فرهنگ ماسک زدن در جامعه رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: پس از گذشت یک‌سال از شیوع بیماری کرونا در کشور همچنان به دنبال فرهنگ‌سازی ماسک زدن هستیم.

خسروی ادامه داد: بسیاری از افراد به اسم فعالیت خیرخواهانه تولیدی ماسک زدند اما ماسک رایگان میان مردم توزیع نمی‌شود. آیا خیری در شهر پیدا نمی‌شود به مردمی که مراجعه حضوری به مراکز خرید و بازارها دارند ماسک رایگان بدهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در اجرای پروتکل های بهداشتی دچار اشکالات بسیاری هستیم. متولی اجرا پروتکل‌های بهداشتی هر دستگاهی که باشد اگر درست به وظایف خود عمل نکرده و ضعف در اجرا داشته باشد دوباره وارد موج جدید همه‌گیری کرونا می‌شویم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار