تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۱۷۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افت فشار گاز عامل اختلال در تولید کارخانجات سیمان خوزستان است
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: افت فشارگاز در ۵۰ روز گذشته باعث ایجاد مشکلاتی برای تولید سیمان در خوزستان شد و همین موضوع باعث ایجاد تنش در بازار سیمان استان شده است.

 امیر حسین نظری روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: افت فشار گاز در ماه‌های اخیر باعث ایجاد مشکلاتی در تولید کارخانجات سیمان خوزستان شد.

وی گفت: کارخانه سیمان مسجدسلیمان با تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن، کارخانه سیمان خوزستان با تولید روزانه هفت هزار تن و کارخانه سیمان بهبهان با تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن در خوزستان فعال هستند که با مشکلی که در میزان تولید آنها وارد شد بازار سیمان استان را دچار تنش کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت روغن خوراکی در خوزستان بیان کرد: زمانی که کل کشور با مشکل تامین روغن خوراکی روبه رو شد موفق شدیم که سهمیه کشوری تولید روغن خوراکی را برای کارخانجات درون استان دریافت کنیم و با این کار تولید روغن خوراکی کارخانجات درون استان افزایش یافت.

نظری بیان کرد: هم اکنون با افزایش تولید روغن خوراکی درون استان، روزانه ۲۷۰ تن روغن در خوزستان توزیع می‌شود و مشکل در این بخش حل شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: البته مردم خوزستان تمایل به مصرف برخی برندها دارند اما روغن تولید درون استان نیز جوابگوی نیاز مردم بوده است.

۲هزار و ۸۰۰ تن سهمیه میوه عید نوروز امسال در خوزستان

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: ۲هزار و ۸۰۰ تن سهمیه میوه ایام عید نوروز امسال برای خوزستان در نظر گرفته شده که شامل سیب درختی و پرتقال است.

وی گفت: مباشر مورد نظر برای تامین و توزیع میوه ایام عید نوروز نیز از اتحادیه میوه و تره بار خوزستان تعیین شده و برای انعقاد قرارداد خرید میوه به مازندران رفته است.

نظری در ادامه با اشاره به میزان بازرسی انجام شده از سوی سازمان صمت از بازار خوزستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ هزار و ۶۳ مورد بازرسی از بازار خوزستان انجام شده که در این بازرسی‌ها هفت هزار و ۷۹۸ پرونده تشکیل شد و هشت هزار و ۸۱۶ تخلف نیز کشف شد.

افزایش هشت درصدی جوجه‌ریزی در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: ۷۵۰ واحد مرغداری در خوزستان فعال هستند که از ابتدای امسال تاکنون با وجود تمامی مشکلات به ویژه در بخش تامین نهاده‌ها هشت درصد رشد جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته‌اند.

خدا رحم امیری زاده ادامه داد: مرغداری‌های خوزستان در آذر امسال ۲۷ درصد، دی ۴۱ درصد و در بهمن ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش جوجه ریزی داشته‌اند.

وی افزود: در اسفند نیز پیش بینی شده نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش جوجه‌ریزی در خوزستان داشته باشیم تا برای ماه مبارک رمضان با مشکلی در تامین مرغ روبه رو نباشیم.

امیری زاده گفت:نوسان قیمت نهاده‌ها در امسال موجب شد تا میزان جوجه‌ریزی و تولید مرغ در خوزستان دچار نوسان و تنش شود.

وی با اشاره به وضعیت تخم مرغ در خوزستان نیز بیان کرد: مصرف روزانه تخم‌مرغ در خوزستان ۱۵۰ تن است که تنها ۲۰ تن از این میزان در استان تولید می‌شود. استان اصفهان تامین کننده میزان مورد نیاز تخم مرغ خوزستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: متاسفانه استان اصفهان در تامین تخم مرغ برای خوزستان عملکرد مناسبی نداشته و این موضوع باعث افزایش قیمت و کمبود این کالا در استان شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار