تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۱۷۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنترل بازار با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است
 استاندار خوزستان گفت: کنترل و تعادل هر چه بهتر بازار با دخالت و همکاری بخش خصوصی و اصناف ممکن است و در این آشفته بازار نباید تمامی امور زیر نظارت دولت باشد.

 قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: حضور نمایندگان بخش خصوصی، اصناف و اتحادیه‌ها در ستاد تنظیم بازار خوزستان ضروری است و باید از نظر و پیشنهادهای آنها در مصوبات این کارگروه استفاده شود.

وی گفت: همانگونه که مردم در صحنه‌های مختلف حامی نظام و دولت بوده‌اند باید مدیران نیز در ابتدا برای مردم کار کنند و به فکر منافع مردم باشند.

مدیری که فعال نباشد برکنار می‌شود

استاندار خوزستان بیان کرد: من مدیری را که فعال نباشد و کار نکند قبول ندارم و از پست و سمتش برکنارش خواهم کرد؛ من با همه دوست هستم مگر با مدیری که وظیفه خود را انجام ندهد.

وی از تمامی مدیران خوزستان خواست که دغدغه آنها رسیدگی و حل مشکلات مردم باشد و ادامه داد: تمامی مدیران باید تا آخرین روز کاری خود با انگیزه برای رضایت مردم کار کنند و تنها هدف آنها داشتن پست و مقام نباشد.

سلیمانی دشتکی افزود: مدیران به دنبال قوانین و راهکارهای مثبت و حلال مشکلات مردم و جامعه باشند و تنها به انجام کارهای روزمره اکتفا نکنند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به نحوه توزیع نهاده‌ها در بین تولید کنندگان ادامه داد: باید ساز وکار توزیع نهاده‌ها در بین تولید کنندگان مرغ و دام به گونه‌ای باشد که تولید کننده‌ای که فعال است  و تولید مناسبی دارد نهاده دریافت کند و نباید به تولید کننده غیر فعال نهاده عرضه شود.

وی از عوامل بروز تخلف و فعالیت دلالان را ۲ نرخه بودن برخی کالاها بیان کرد و افزود: با مسوولان مربوطه در تهران در این خصوص مذاکره خواهم کرد تا ۲ نرخه بودن برخی کالاها که باعث ایجاد تنش و دلالی در بازار می‌شود لغو شود؛ اگر کالا تک نرخی باشد دیگر جایی برای فعالیت دلالان نخواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید به اصناف اعتماد کنیم گفت: در مرحله نخست باید از ظرفیت اتاق اصناف برای نظارت بر بازار استفاده شود؛ اگر اتاق اصناف موفق به انجام درست این کار نشد باید از دستگاه قضایی خواست برای برخورد با متخلفان در بازار ورود کنند؛ با اعتماد سازی  بهتر می‌توان شرایط حاکم بر بازار را کنترل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت:۷۰ درصد نهاده‌های دامی توسط  بخش خصوصی وارد  کشور می‌شود که یکی از مشکلات واردات این نهاده‌ها نوسانات نرخ ارز بوده است.

سید نوراله حسن زاده افزود: نوسانات نرخ ارز بر قیمت نهاده‌ها تاثیرگذار است که این امر باعث ایجاد تنش در بخش نهاده‌های دامی شده است.

وی همچنین با گلایه از مصرف نشدن گندم تولید خوزستان در درون استان افزود: متاسفانه گندمی که در خوزستان تولید می‌شود درون استان مصرف نمی‌شود و در زمان نیاز از گندم وارداتی برای استان استفاده می‌شود.

حسن زاده بیان کرد: باید تمهیدی ایجاد شود تا از گندم تولید خوزستان که از مصرف بسیار بالاتری برخوردار است برای مصرف مردم استان استفاده شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار