تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۷۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهادت نیروهای انتظامی در مرزها برای جلوگیری از قاچاق گوشت
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص قیمت گوشت گفت: وقتی اختلاف قیمت بالا باشد، عده‌ای اقدام به قاچاق می‌کنند و این مساله برای گوشت قرمز اتفاق افتاده است؛ حتی ماموران نیروی انتظامی برای جلوگیری از قاچاق دام و گوشت در مرزها شهید شدند.

سید نورالله حسن‌زاده در حاشیه نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز (سوم اسفندماه) در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در ماه‌های اخیر گرفتار آن بوده‌ایم، بحث قیمت مرغ بود که تلاش کردیم مشکلات را رفع کنیم.

  وی افزود: ابتدا مرغداران عنوان می‌کردند که نهاده‌های دامی به صورت کامل در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد اما پس از آن سازمان جهاد کشاورزی گفت که نهاده‌ها به صورت کامل در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد بنابراین جلساتی برگزار کردیم و اکنون شاهد رضایت نسبی مرغداران هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی عنوان می‌کند که به شرطی نهاده به صورت کامل در اختیار مرغداران قرار داده می‌شود که مرغ را با وزن یک کیلو و ۳۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم تحویل بازار دهند، در صورتی که این اتفاق نمی‌افتد.

حسن‌زاده گفت: اکنون سازمان صمت پذیرفته که پرورش‌دهندگان مرغ می‌توانند تا ۴۵ روز نیز مرغ را پرورش دهند و نهاده‌ها نیز به صورت کامل در اختیار مرغداران قرار داده شود. مساله مرغ در استان خوزستان اکنون تقریبا به حالت عادی رسیده است اما قیمت مرغ به صورت متوسط در کشور بالا است و در تلاش هستیم که آن را به قیمت مصوب برسانیم.

وی افزود: جوجه‌ریزی‌هایی که اکنون در حال انجام است برای آرامش بازار در آخر سال مناسب خواهد بود. امیدواریم در این زمینه مشکل خاصی تا آخر سال شاهد نباشیم و قیمت مرغ به قیمت مصوب برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص وضعیت روغن در استان نیز خاطرنشان کرد: اینکه در کالایی اختلاف قیمت وجود داشته باشد، باعث می‌شود شاهد فساد در بازار آن باشیم. قرار است تلاش کنیم اختلاف قیمت را در روغن حذف کنیم تا شاهد وضعیت بهتری در بازار این کالا باشیم.

حسن‌زاده با اشاره به نحوه تامین کامیون‌های حامل کالای اساسی ادامه داد: هر ساله در فصل برداشت گندم و چغندر، با کمبود کامیون مواجه و دچار مشکل می‌شویم. امسال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برداشت گندم داریم و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن نیز چغندر قند برداشت خواهد شد که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در حمل این محصولات دچار مشکل نشویم.

وی در خصوص بازار میوه شب عید نیز افزود: قرار است برای تامین نیاز شب عید استان خوزستان، قرارداد خرید ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیب و پرتقال منعقد شود و سازمان صمت خوزستان پیگیر این موضوع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص قیمت گوشت نیز تصریح کرد: وقتی اختلاف قیمت بالا باشد، عده‌ای اقدام به قاچاق می‌کنند و این مساله برای گوشت قرمز اتفاق افتاده است.

وی افزود: در این زمینه حتی ماموران نیروی انتظامی برای جلوگیری از قاچاق دام و گوشت در مرزها شهید شدند.

حسن‌زاده بیان کرد: همه تلاش بر این است که تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان گوشت قرار بگیرد تا بتوانیم مشکل قیمت گوشت را در استان خوزستان به صورت ریشه‌ای حل کنیم اما متاسفانه قیمت گوشت همچنان بالا است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار