تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش دکتری به استعدادهای درخشان
  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع دکتری بر مبنای تعداد دانشجویان است، گفت: به نسبت تعداد دانشجویانی که از طریق آزمون جذب می‌کنیم، حدود ۲۰ درصد ظرفیت را به استعدادهای درخشان اختصاص داده‌ایم.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع دکتری بر مبنای تعداد دانشجویان است. برای پذیرش دانشجو از این طریق، ظرفیت مشخصی داریم.

وی در خصوص نحوه پذیرش از طریق استعدادهای درخشان (بدون آزمون) بیان کرد: به نسبت تعداد دانشجویانی که از طریق آزمون جذب می‌کنیم، حدود ۲۰ درصد ظرفیت را به استعدادهای درخشان اختصاص داده‌ایم. به عنوان مثال اگر قرار است ۶ دانشجو در یک رشته پذیرفته شوند، از این تعداد یک نفر از طریق استعدادهای درخشان پذیرفته می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است.

جلیلی‌فر با اشاره به انتشار فراخوان پذیرش بدون آزمون دوره دکتری، تصریح کرد: دانشگاه از میان دانش آموختگان و دانشجویان برتر کارشناسی ارشد مورد تائید وزارت، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار