تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۱۷۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونای انگلیسی به رامهرمز رسید
 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شد ویروس جهش یافته نوع انگلیسی در شهرستان رامهرمز مشاهده شده که این موضوع بسیار نگران کننده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: چند روز گذشته نمونه هایی از موارد ابتلا به بیماری در رامهرمز را به انستیتو پاستور ایران ارسال کردیم که در برخی از این نمونه ها نوع جهش یافته انگلیسی گزارش شد.

وی با بیان اینکه پیک‌سوم بیماری با قدرت و خطر بیشتری آغاز شده است افزود: متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نزد مردم کم رنگ شده و ما از این بابت بسیار نگران هستیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان گفت: هر چه آمار مبتلایان و بستری ها بالاتر رود به مراتب آمار فوتی ها نیز بیشتر می شود لذا به مردم هشدار می دهم که از ماسک استفاده کرده و از تجمعات خانوادگی و تردد در شهر پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه این ویروس جهش یافته به سرعت در شهرهای استان در حال انتشار است افزود: پیش از این نمونه هایی در اهواز، شادگان، آبادان، هویزه، دشت آزادگان و دزفول مشاهده شده بود.

ابول نژادیان گفت: از مردم درخواست می کنم که دستورالعمل های بهداشتی را تا حد امکان رعایت کرده و از خانه های خود بیرون نروند تا پیک بیماری از استان خارج شود.

در حال حاضر ۱۱ شهر استان از جمله رامهرمز در وضعیت قرمز و هشت شهر نیز نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار