تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۱۷۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم فوتبال ‌نفت آبادان در اندیشه فروش ستاره‌ها
  باشگاه صنعت‌نفت آبادان که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‎‌کند برای فرار از بحران مالی در اندیشه فروش ستاره‌های نیم فصل اول خود است.

 در حالی که نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید و سایر تیم‌ها در تکاپوی تقویت خود برای حضور پرقدرت در نیم فصل دوم هستند باشگاه صنعت‌نفت آبادان به دلیل شرایط نامناسب مالی در اندیشه فروش ستاره‌های خود از جمله طالب ریکانی است.

زردپوشان آبادانی که پیش از آغاز لیگ با مشکل مالی مواجه بودند و به واسطه این مشکل شاکله اصلی فصل قبل را از دست دادند دیرتر از تیم‌های دیگر اقدام به جذب بازیکن کردند و موجی از ناامیدی را برای هواداران خود پیش از آغاز مسابقات رقم زدند.

اما تیم سیدسیروس پورموسوی با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه شکل گرفت بر خلاف تصور کارشناسان فوتبال لیگ را با قدرت آغاز کرد و هفته به هفته نتایج دور از ذهن این تیم کارشناسان و فوتبال دوستان ایرانی را شگفت زده کرد و از این تیم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یاد شد.

برزیلی‌های فوتبال ایران که بهترین و طلایی‌ترین دوران فوتبالی خود را سپری می‌کنند هر چه از زمان لیگ در نیم فصل اول سپری شد گرفتار بحران مالی شدند به طوریکه تنها ۳۰ درصد مطالبه بازیکنان این تیم در پایان نیم فصل پرداخت شد.

مشکلات مالی تیم صنعت‌نفت آبادان تمرکز مدیران باشگاه، کادرفنی و بازیکنان را تا حدی بهم ریخت به طوری که در سه بازی آخر تاثیر آن مشهود بود. نفتی‌ها که امسال بسیار به تیم خود امیدوار هستند تا بتوانند سهمیه آسیا را به دست آورند، شاید به دلیل مشکلات مالی نتوانند به اهدافی که دارند، برسند.

حال هواداران نفتی‌ها که خود را برای جشن پایان فصل آماده می‌کنند و آرزوهای خود را در تیم محبوب صنعت‌نفت رویاپردازی می‌کنند با شوک عجیب فروش ستاره‌ها از جمله طالب ریکانی بهترین هافبک نیم فصل اول لیگ برتر مواجه شده‌اند.

در حالی که کادر فنی صنعت‌نفت به دنبال تقویت تیم در نیم فصل دوم هستند از مدیران باشگاه خبر می‌رسد برای ادامه راه چاره ای جز فروش ستاره‌ها نیست زیرا در تامین قرارداد بازیکنان فعلی نیز با مشکل جدی مواجه هستند.

مدیران باشگاه صنعت‌نفت آبادان به دلیل مشکل مالی تیم و تخصیص نیافتن بودجه اعلامی از سوی وزارت نفت برای دستیابی به منابع مالی لازم برای ادامه فصل ناچار به پذیرفتن پیشنهادات برای ستاره‌های این تیم هستند اما این خبر تا حدود زیادی بر هواداران و بازیکنان تیم صنعت نفت آبادان تاثیر منفی گذاشته است.

بازیکنانی مانند طالب ریکانی، عبدالله ناصری، احمد اهل شاخه و چند بازیکن دیگر با درخشش خود در نیم فصل اول اکنون مشتری‌های پر و پا قرصی دارند و اگر مشکلات مالی این تیم پیش از آغاز نیم فصل دوم رفع نشود امکان جدایی آنها بسیار بالا است و در این صورت آرزوی هواداران این تیم محقق نخواهد شد.

نفتی‌ها که در این فصل امیدهای زیادی به هواداران خود در راه کسب سهمیه آسیا دادند اکنون در آستانه فروپاشی هستند و حتی فروش ستاره‌ها نیز نمی‌تواند تضمینی برای جذب نفرات جدید در نیم فصل دوم برای آنها باشد.

یکی از بازیکنان پیشین تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص شرایط این تیم به خبرنگار ایرنا گفت: نفتی‌ها فصل را بر خلاف انتظارات آغاز کردند و فراتر از آن چیزی ظاهر شدند که برای این تیم ترسیم شده بود.

عبدالرضا برزگری اظهار داشت: نیم فصل دوم برای هواداران آبادانی بسیار مهم است زیرا آنها تیم خود را در آستانه موفقیت می‌بینند و رویای آسیایی شدن را دنبال می‌کنند.

وی افزود: البته نفتی‌ها برای کسب نتایج بهتر در نیم فصل دوم نیاز به جذب بازیکن بخصوص در خط دفاعی و هجومی هستند و این تیم نیاز به دفاع چپ تخصصی و یک مهاجم تمام کننده دارد زیرا در این ۲ پست با کمبود بازیکن مواجه است.

برزگری بیان کرد: البته مشکلات مالی شاید دست کادر فنی برای تقویت تیم در نیم فصل دوم را بسته باشد و در این صورت نباید منتظر شگفت آفرینی آنها در نیم فصل دوم بود.

مدیر تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز در خصوص شرایط این تیم گفت: این تیم در نیم فصل اول بیشتر از توان خود ظاهر شد و با همدلی که در تیم وجود داشت موفق به کسب نتایج غیر قابل تصور شد.

علی فیروزی اظهار داشت: تیم صنعت‌نفت آبادان برای تقویت و جذب بازیکن در نیم فصل دوم نیاز به تامین منابع مالی دارد زیرا برای خرید بازیکن، باید با دست پر وارد بازار نقل و انتقالات شد.

وی بیان کرد: فروش ستاره‌های صنعت‌نفت در نیم فصل دوم شاکله این تیم را از هم خواهد پاشید و سعی ما حفظ آنها و جذب چند بازیکن در پست‌های مختلف است ولی برای تحقق آن نیاز به حمایت داریم.

فیروزی افزود: در پست دفاع چپ، مهاجم و هافبک نیاز مبرم به جذب بازیکن داریم زیرا از بازیکنان غیر تخصصی در نیم فصل اول در این پست‌ها استفاده شد و اگر بازیکن تخصصی داشتیم در سه بازی آخر نتایج بهتری کسب می‌کردیم.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در پایان نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر ایران با کسب ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی این مسابقات جای گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار