تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۱۷۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از دل سختی‌ها، قدم به زمین فوتبال گذاشتم / خوشحالم با طارمی مقایسه می‌شوم
 فوتبالیست خوزستانی شاغل در لیگ پرتغال با بیان اینکه در پورتیموننزه همه چیز بر وفق مراد است، گفت: برای بازیکنی که از روستاهای شادگان به بالاترین سطح فوتبال کشور برسد، قطعا حفظ چنین جایگاهی نیاز به سختکوشی و ریاضت کشیدن دارد زیرا من از دل این سختی ها، قدم به زمین فوتبال گذاشته ام.

جعفر سلمانی در هفته نوزدهم لیگ پرتغال موفق شد با دادن یک پاس گل و زدن یک گل، نقش پررنگی در پیروزی تیم پورتیموننزه داشته باشد. عملکردی که حالا بیشتر از قبل نام این فوتبالیست ۲۳ ساله اهل شادگان استان خوزستان را بر سر زبان ها آورده است. سلمانی که از دل سختی ها به زمین فوتبال و حالا پورتیموننزه رسیده است، تلاشش رسیدن به تیم های بزرگ تر است. 

این فوتبالیست تیم پورتیموننزه پرتغال درباره دیدار هفته گذشته تیمش مقابل تیم ژیل ویسنته، اظهارکرد: یک بازی شش امتیازی بود زیرا هر دو تیم ۱۶ امتیازی بودند. بر این اساس نیز سرجیو مربی ما، نگاه ویژه ای به این بازی داشت و من که دیر به تیم پورتیموننزه اضافه شده بودم، پس از چند بازی که به عنوان یار تعویضی وارد بازی می شدم، در این دیدار از همان ابتدا در ترکیب قرار گرفتم و تمام سعی من این بود که از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنم و بهترین عملکردم را ارائه کنم که این مهم نیز به لطف خدا محقق شد.

مسئولیتم در پورتیموننزه بیشتر شده است

وی بیان کرد: در این بازی مهم و حساس  یک پاس گل دادم و گل دوم و مهم تیمم را نیز به ثمر رساندم. از این به بعد مسئولیتم بیشتر می شود و باید بیشتر تلاش کنم و سختی بکشم تا جایگاهی را که با دشواری و تلاش مضاعف به دست آورده ام را حفظ کنم زیرا در تیم ما رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت بسیار مشکل است و من با تمام توانم در پی اثبات خود خواهم بود تا نماینده شایسته ای برای فوتبال کشورم و خوزستان باشم.

برای رسیدن به تیم های بزرگ تلاش می‌کنم

لژیونر فوتبال خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا همچون قبل آرزوی شما بازی در بارسلونا است؟ گفت: قطعا آرزوی هر بازیکنی حضور و بازی در بارسلونا است اما هم اکنون تمام تلاشم این است که ابتدا پله های ترقی را از تیم پورتیموننزه کم کم طی کنم. من هم مانند بیشتر بازیکنان فوتبال، نگاهم‌ به آینده است و هرچه خدا بخواهد نیز همان خواهد شد. اما نخست موفقیت تیمم برای من اهمیت دارد و باید ببینم در آینده چه خواهد شد. هر بازیکن فوتبالی برای آینده خود برنامه ریزی می کند و من هم برای رسیدن به تیم های بزرگ تمام تلاشم را می کنم.

با سرجیو، کم کم خودم را پیدا کردم

وی درباره روندی که از خوزستان تا رسیدن به فوتبال پرتغال طی کرده است، عنوان کرد: من فوتبال را مرحله به مرحله طی کردم از نوجوانان به جوانان رسیدم و از رده جوانان نفت هم وارد تیم امید صنعت نفت شدم. کلا فوتبال را سیستماتیک طی کردم و از هر کدام از این رده ها تجارب گرانبهایی به دست آوردم که در زندگی ورزشی ام تاثیرگذار بودند. از مربیانم که در راس آنها دایی ام رحمان عساکره قرار دارد، نکات فراوانی آموختم. زمانی که کمالوند مربی بزرگسالان صنعت نفت شد من را کم و بیش در ترکیب قرار می داد و در دوران سرجیو نیز او کاملا به من اعتماد کرد و من کم کم خود را پیدا کردم و از نظر بدنی و روانی در بهترین شرایط قرار داشتم.

از دلِ سختی‌ها، قدم به زمین فوتبال گذاشتم

وی عنوان کرد: سرجیو و حتی بعدها اسکوچیچ نیز تاثیرات فراوانی روی من گذاشتند و هر کجا که می خواستند، بازی می کردم و همیشه در هر شرایطی راضی بودم زیرا باورهای دینی من را فردی قوی ساخته بودند. برای بازیکنی که از روستاهای شادگان به بالاترین سطح فوتبال کشور برسد، قطعا حفظ چنین جایگاهی نیاز به سخت کوشی و ریاضت کشیدن دارد زیرا من از دل این سختی ها، قدم به زمین فوتبال گذاشته ام. فرهنگ ما و تربیت خانوادگی ام نیز من را انسانی بار آورده بود که همیشه به بزرگتر از خود چه در قامت مربی و چه در قالب بازیکن و چه هوادار احترام بگذارم و همین مساله در موفقیت من نقشی کلیدی ایفا کرد.

با حمایت مردم در این جایگاه قرار دارم

سلمانی بیان کرد: هنگامی که کارهایت را در زمین و بیرون از زمین به خوبی و بدون حاشیه انجام دهی، قطعا آن بالایی یعنی خدا هوای ما را دارد و من نیز همیشه لطف خدا و دعای خانواده و همچنین همشهریانم را داشته ام. می خواهم نماینده شایسته و خوبی برای بازیکنان خوزستانی باشم تا راه برای ورود آن ها به فوتبال پرتغال و اروپا باز و به نوعی هموار شود. وقتی با تمام توان در زمین ظاهر شوید و دل به تمرینات سخت و سنگین ببندید و شب ها نیز زود بخواب بروید، مطمئنا در بازی ها بهترین عملکرد را خواهید داشت، در چنین حالتی نیز انرژی مثبت از مردم به شما می رسد و مسئولیت شما را سنگین تر می کند و همین عامل باعث می شود که انگیزه شما مضاعف شود و من در چنین شرایطی قرار دارم. اگر حمایت مردم و هواداران فوتبال کشور، خوزستان، آبادان و شادگان نبود، من هم اکنون در این جایگاه قرار نداشتم. هر چه دارم از مردم دارم. خوشحالی مردم نیز خوشحالی من است. اساسا ما فوتبالیست ها برای خوشحالی مردم بازی می کنیم تا در این شرایط سخت زندگی، لبخندی بر لبان‌شان بنشانیم. مردم به من انگیزه می دهند و اگر حمایت آن ها نبود، هیچ گاه موفق نمی شدم.

در پورتیموننزه همه چیز بر وفق مراد است

وی با بیان این که اکنون از شرایط خیلی راضی ام، افزود: پس از چند ماه سختی با فرهنگ مردم پرتغال و دیگر بازیکنان تیم که از کشورها و فرهنگ های مختلف دور هم جمع شده ایم، به شناخت خوبی دست پیدا کردم و با بازیکنان تیم هماهنگ شده ام و کم کم به فضای این جا آشنایی پیدا کرده ام و ان شاءالله تمام تلاشم این است که در ترکیب اصلی تیم جایم را ثابت نگه دارم. البته در ابتدا مشکلاتی بود اما هم اکنون همه چیز بر وفق مراد است و از همه چیز راضی هستم و تیم پورتیموننزه نیز در رده یازدهم قرار دارد.

خوشحالم که من را با طارمی مقایسه می‌کنند

این لژیونر ایرانی درباره قرار دادن اسم او در کنار نام مهدی طارمی که در پورتو می درخشد، گفت: از این که من را با مهدی طارمی مقایسه می کنند، بسی جای خوشحالی دارد. طارمی بازیکن بزرگی است که از تجارب بالایی برخوردار است. طارمی باعث شد که راه برای بازیکنان ایرانی باز شود اما هنوز زود است که من را با طارمی مقایسه کرد ولی هر بازیکنی ویژگی ها و خصوصیات خودش را دارد و من هم به عنوان بازیکن جوان تمام سعی ام این است که خودم نماینده شایسته از فوتبال ریشه دار خوزستان باشم‌. سعی می کنم از تجربیات طارمی و دیگر بازیکنان ایرانی در فوتبال پرتغال استفاده کنم. من هم پس از این که از فوتبال پرتغال شناخت خوبی پیدا کنم، به کمک سرجیو که در در اینجا حکم پدری برایم دارد، به اهداف بالاتری چشم خواهم داشت اما هنوز زود است زیرا تازه به فوتبال پرتغال آمده ام، ضمن این که پست بازی من با آقای طارمی بسیار متفاوت است اما تمام سعی و تلاشم را می کنم که در مسیرم درست حرکت کنم و باید دید که خدا چه می خواهد.

تمام تمرکزم روی پورتیموننزه است

وی درباره آینده نیز عنوان کرد: فعلا تمام تمرکزم روی تیمم، پورتیموننزه است و به چیزی غیر از موفقیت تیمم فکر نکرده ام. باید ببینم در انتهای فصل پورتیموننزه در چه رتبه ای قرار می گیرد زیرا آینده معلوم نیست که چه چیزی برای مان در دامن خود گذاشته است. هم اکنون باید تمام توانم را روی موفقیت تیمم بگذارم و خودم را در ترکیب اصلی ثابت نگه دارم تا توانایی های خودم را نشان دهم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار