تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۱۷۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی بهترین کامپیوتر‌های شخصی ۲۰۲۱/ با کوچکترین ریز کامپیوتر جهان بیشتر آشنا شوید
 معرفی بهترین کامپیوتر‌های شخصی که می‌توان در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد.

  هر ساله با پیشرفت فناوری، کامپیوتر‌ها هم قدرتمندتر می‌شوند. البته صرف هزینه برای کامپیوتر بیشتر از آن که هزینه‌ای داشته باشد، سرمایه گذاری است.

اگرچه رایانه‌های ارزان قیمت ممکن است شما را به خرید وادار کنند، اما حتی اگر با آن کار‌های سنگین هم انجام ندهید، احتمالاً با عملکرد کند و یا سایر مسائل روبرو خواهید شد. بنابراین، اگرچه اکنون ممکن است هزینه زیادی پس انداز کنید، اما مطمئنا سیستم خوبی را نخریده اید و به زودی باید به فکر جایگزین دیگری برای آن باشید.

به خصوص اگر قرار است از آن برای کار یا پروژه‌های خلاقانه استفاده کنید، بهتر است برای نیاز‌های خود روی بهترین رایانه سرمایه گذاری کنید. بعضی از پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی که به طور فزآینده‌ای قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه تر، از سوی اینتل، AMD و انویدیا در حال تولید هستند.
بهترین کامپیوتر شخصی 2021

    Dell XPS Desktop Special Edition

مشخصات فنی:

    CPU: ۱۰th-generation Intel Core i۵ – i۹
    Graphics: Up to NVIDIA GeForce RTX ۳۰۷۰ Super
    RAM: Up to ۶۴GB DDR۴، ۲۹۳۳Mhz
    Storage: Up to ۲TB M.۲ PCIe NVME SSD + ۲TB SATA ۷۲۰۰RPM HDD

عملکردی قدرتمند و زیبا دارد و مقرون به صرفه است، ولی فقط یک پورت USB-C دارد. نسخه ویژه دسکتاپ Dell XPS ممکن است از نظر اقتصادی یک پیشنهاد خوب نباشد، اما با توجه به ویژگی‌های پیکربندی‌های کم و متوسط آن، با جدیدترین نسخه‌ها بروز شده است.
بهترین کامپیوتر شخصی همه کاره  2021

iMac (۲۷-inch, ۲۰۲۰)

مشخصات فنی:

    CPU: ۱۰th-generation Intel Core i۵ – i۹
    Graphics: AMD Radeon Pro ۵۳۰۰ - Radeon Pro ۵۷۰۰ XT
    RAM: ۸GB – ۱۲۸GB ۲۶۶۶MHz DDR۴
    Storage: ۲۵۶GB – ۸TB SSD
    Display: ۲۷-inch (diagonal) ۵۱۲۰ x ۲۸۸۰ Retina ۵K display

درست است که این دستگاه طراحی قدیمی و تنها دو پورت دارد، اما از لحاظ داخلی بهبود یافته و می‌تواند پیکربندی بسیار قدرتمندی داشته باشد. از نظر مشخصات آی مک 27 اینچی، با برخی پیشرفت‌های چشمگیر و در عین حال افزودن وب‌کم و میکروفون خود را برای به روزرسانی بسیار عالی آماده کرده است.

این روز‌ها افراد زیادی از خانه دورکاری می‌کنند و به نظر می‌رسد این بهترین رایانه شخصی همه کاره برای سرمایه گذاری است بدون اینکه مجبور شوید فضای قابل توجهی در منطقه فعلی خود اشغال کنید. مطمئناً طراحی کلی آن تا حدی از چشم افتاده و شاید کمی خسته کننده شود، اما اگر قدرت در بالای لیست اولویت شما باشد، این بهترین رایانه برای شما در این سبک است.
بهترین کامپیوتر گیمینگ 2021

Alienware Aurora Ryzen Edition R۱۰

مشخصات فنی:

    CPU: Up to AMD Ryzen ۹، ۵۹۵۰X
    Graphics: Up to NVIDIA GeForce RTX ۳۰۸۰
    RAM: Up to ۱۲۸GB ۳۲۰۰MHz DDR۴
    Storage: Up to ۲TB SSD + ۲TB HDD

کامپیوتر مخصوص بازی Alienware Aurora Ryzen Edition R۱۰ یک سیستم قدرتمند با طراحی خیره کننده برای همه بودجه‌ها است. (مشخصا قوی‌ترین پیکربندی‌ها گران هستند)

AMD تلاش گسترده‌ای برای پیروزی در بازار‌های CPU و GPU انجام داده است به همین خاطر این سیستم هم اکنون در این فهرست است. چون وقتی صحبت از بازی می‌شود قدرت بی رحمانه‌ای را ارائه می‌دهند و قیمت انطاف پذیری را هم دارند.
بهترین مینی کامپیوتر شخصی 2021

Intel Ghost Canyon NUC

مشخصات فنی:

    CPU: ۹th-generation
    Intel Core i۵ – i۹Graphics: Intel UHD
    Graphics ۶۳۰RAM: ۸GB – ۶۴B DDR۴
    Storage: ۱۲۸GB SSD – ۲TB + ۲TB

Intel Ghost Canyon NUC در پیکربندی‌های پایین مقرون به صرفه و البته بسیار قابل ارتقا است. همچنین عملکرد عالی دارد. NUC اینتل نسبت به قبل تغییر زیادی کرده است. به عنوان مثال، در حالی که Hades Canyon قبلا با حافظه ذخیره سازی یا RAM عرضه نمی‌شد، این مدل جدید هر دو را دارد.

در واقع، نه تنها اکنون از نظر مشخصات پیشنهاد‌های بیشتری دارد، بلکه از قابلیت تنظیم پذیری بالایی نیز برخوردار است، بنابراین می‌توانید قبل از خرید، آن را مطابق میل خود شخصی سازی کنید. با تراشه‌های نسل ۹ اینتل، حداکثر ۶۴ گیگابایت RAM و حداکثر ۴ ترابایت فضای ذخیره سازی دوگانه، همه را به خود علاقه‌مند کرده است.
بهترین Mac  سال 2021

Apple Mac mini (۲۰۲۰)

مشخصات فنی:

    CPU: ۸th-generation Intel Core i۳ – Core i۷
    Graphics: Intel UHD Graphics ۶۳۰
    RAM: ۸GB – ۶۴GB ۲۶۶۶MHz DDR۴
    Storage: ۲۵۶GB – ۲TB SSD

Apple Mac mini ۲۰۲۰ فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به قبل دارد، اما پردازنده و گرافیک آن قدیمی شده است. اپل کمی در حال تغییر است و متأسفانه این ارتقا نسلی نیست که ما امیدوار بودیم. این همان Mac mini با همان پردازنده و گرافیک یکپارچه است که متأسفانه هر دو در این مرحله پیر می‌شوند.

با این حال، برای مخاطبان، Mac mini بسیار قدرتمند است و با فضای ذخیره سازی بیشتر، مطمئناً این کامپیوتر بهترین رایانه برای بسیاری از طرفداران اپل است.
بهترین stick PC سال 2021

Intel Compute Stick

مشخصات فنی:

    CPU: Intel Atom – Intel Core m۵
    Graphics:: Intel HD Graphics – Intel HD Graphics ۵۱۵
    RAM: ۱GB – ۴GB
    Storage: ۸GB-۶۴GB eMMC

کوچکترین ریز کامپیوتری که می‌تواند وجود داشته باشد Intel Compute Stick نام دارد. البته در عین کوچک بودن گزینه‌های گسترده‌ای برای CPU و طراحی فوق العاده‌ای برای قابل حمل بودن دارد. البته در مقابل، RAM و فضای ذخیره سازی و خنک کننده فن محدودی دارد.

این کامپیوتر کوچک که بیشتر شبیه یک فلش درایو است تا یک رایانه واقعی، می‌تواند به هر مانیتوری با ورودی HDMI متصل شود. پایه آن با پردازنده کم قدرت Atom ۱.۳۳GHz Intel که از لینوکس استفاده می‌کند شروع می‌شود، اما می‌توان آن را تا پردازنده Intel Core m۵ ارتقا داد.
بهترین کامپیوتر شخصی با بهترین ویژگی ها در سال 2021

Lenovo Yoga A۹۴۰

مشخصات فنی:

    CPU: ۸th-generation Intel Core i۷-۸۷۰۰
    Graphics: AMD Radeon RX ۵۶۰، ۴GB
    RAM: ۳۲GB
    Storage: ۱ TB ۵۴۰۰ RPM + ۲۵۶ GB PCIe SSD
    Screen: ۲۷" ۴K UHD (۳۸۴۰ x ۲۱۶۰) IPS Multi-touch ۱۰۰% Adobe RGB

Lenovo Yoga A۹۴۰ با یک طراحی متفکرانه و ویژگی‌های ابتکاری و قیمت خوب، خود را در این گزارش جا داده است. این دسکتاپ ابتکاری همه کاره صفحه نمایش خیره کننده ۲۷ اینچی K۴ UHD با شیب تا ۲۵ درجه و قابلیت پشتیبانی از قلم و لولای چرخشی برای ثابت ماندن دارد و تنها ایراد آن قدیمی بودن اجزا آن است.
بهترین کامپیوتر برای تولیدکنندگان محتوا

iMac Pro

مشخصات فنی:

    CPU: ۸ to ۱۸-core Intel Xeon W
    Graphics: Radeon Pro Vega ۵۶ - Radeon Pro Vega ۶۴
    RAM: ۳۲GB – ۲۵۶GB DDR۴ ECC
    Storage: ۱TB – ۴TB PCIe ۳.۰ SSD
    Screen: ۲۷-inch ۵K (۵,۱۲۰ x ۲,۸۸۰) Retina display (P۳ wide color)

iMac Pro قدرتمندترین در بین خانواده خود بوده و با طراحی عالی سیستم را خنک نگه می‌دارد. البته مشخص است که خیلی گران است و توسط کاربر قابل ارتقا نیست. البته اصلی‌ترین رقیب Lenovo Yoga A۹۴۰، داخلی‌های کم قدرت و پیر و قیمت گران آن است.

این AIO که به طور خاص برای افراد حرفه‌ای و خلاق طراحی شده است، ممکن است از نظر ویژگی‌ها فوق العاده غنی نباشد، اما در مواردی که اهمیت دارد، چیز‌های زیادی برای ارائه دارد. این شامل صفحه نمایش پر جنب و جوش ۲۷ اینچی ۵K با گستره گسترده‌ای از رنگ P۳، گرافیک Radeon Pro Vega و حافظه کافی برای همه کار‌ها می‌شود.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار