تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۱۷۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۵۶ مرکز یادگیری اختلال در کشور فعالیت دارند
 رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۷۵۶ مرکز یادگیری اختلال در کشور فعالیت دارند که ۲۵۰ مرکز در مدت یک سال اخیر راه اندازی شده‌اند.

 جواد حسینی پنجشنبه در نشست با کارکنان مدارس استثنایی خوزستان در محل مدرسه رودکی اهواز بیان کرد: این مراکز یادگیری با تجهیزات کاملی که دارند برای آموزش و پیشرفت دانش آموزانی که دچار اختلال یادگیری هستند بسیار تاثیر گذار هستند به همین منظور توسعه این مراکز بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ مرکز یادگیری اختلال در خوزستان وجود دارد افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحولات موفقیت آمیزی داشته است که یکی از این تحولات استفاده از مراکز یادگیری برای پرورش دانش آموزان با مشکلات اختلالات یادگیری است.

حسینی ادامه داد: این سازمان در کنار خدماتی که به دانش آموزان استثنایی ارایه می کند به دانش آموزان عادی نیز خدمت رسانی می کند که از جمله خدمات این سازمان ایجاد پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان و دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای سال تحصیلی جاری ۲۰ هزار نیروی انسانی در ۲ هزار پایگاه در سراسر کشور سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان را انجام دادند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: از سال آینده آزمونی در سنجش سلامت گنجانده می شود تا نشانه های اختلال یادگیری در نوآموزان به راحتی شناسایی شود و از پایه این مشکل در کودکان برطرف شود.

وی همچنین به شناسایی ۲۰ مدرسه استثنایی در خوزستان که امکان ساخت سالن ورزشی بزرگ و مجهز را دارند اشاره کرد و گفت: ساخت سالن ورزشی مجهز در این مدارس در دستور کار قرار دارد تا دانش آموزان استثنایی امکان ورزش و تحرکات بدنی را داشته باشند.

نیاز مدارس استثنایی کشور به تجهیزات آموزشی و توانبخشی

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۱۰۵ قلم تجهیزات ورزشی، آموزشی و توانبخشی برای مدارس استثنایی کشور نیاز است و برای تهیه این تجهیزات اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیون ریال باید تامین شود.

وی گفت: برای تامین این تجهیزات با موسسه‌های خدمات اجتماعی وارد مذاکره شده ایم و توافق کرده اند که حمایت کنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دیروز چهارشنبه وارد خوزستان شد. افتتاح چند طرح آموزشی و ورزشی و حضور در چند نشست از برنامه های سفر ۲ روزه وی بوده است.

در خوزستان چهار هزار و ۶۰۰ دانش آموز استثنایی وجود دارد که در ۸۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار