تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۱۷۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه های آیین معارفه استاندار جدید خوزستان
 آیین تکریم و معارفه استاندار جدید خوزستان که روز پنجشنبه با حضور معاون سیاسی وزیر کشور ، شماری از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، برخی از مسوولان اجرایی ، انتظامی و امنیتی خوزستان برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

مراسم با یک ساعت تاخیر ساعت ۱۰ صبح با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در شهرک نفت اهواز شروع شد.

مجری و مدیریت مراسم با وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بود.

کیانی در ابتدای مراسم از سخنرانان خواسته با رعایت اختصار سخنرانی کنند ولی بیشتر سخنرانان این خواسته را نادیده گرفتند.

سخنران نخست مراسم علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بود که در ابتدای سخنان خود از مدعوین خواست با ذکر صلواتی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حسین زاده صبر ، متانت ، بردباری و سختکوشی را از ویژگی های غلامرضا شریعتی استاندار پیشین خوزستان که پنج سال و هشت ماه این مسوولیت را داشت بیان کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بخاطر حضور نیافتن وی در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان گلایه کرد.

 حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز یادی از شهید قاسم سلیمانی کرد و از قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید خوزستان خواست با تلاش جهادگونه راه  سردار دل ها با خدمتگزاری به مردم را ادامه دهد.

امام جمعه اهواز از فاضلاب اهواز ، آب روستایی و اشتغال به عنوان سه مشکل استان نام برد و از استاندار خوزستان برای رفع این مشکلات و تحقق مطالبات مردم اقدام کند.

سیدکریم حسینی رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از آنچه "انتقال آب خوزستان به فلات مرکزی ایران" نام برد اجرای این طرح را در تضاد با الزامات زیست محیطی توصیف کرد.

حسینی گذری به ضرورت اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان زد و آن را از اولویت های اصلی استان عنوان کرد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی اختصاص دو درصد سهم نفت به خوزستان و تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر مسایل استان بیان کرد.

سیداحمد آوایی نماینده دزفول و عضو کمیسیون امنیت و خارجه مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن آنکه خواستار تقویت نیروی انتظامی در برخورد با عوامل ناامنی شد از دستگاه قضایی استان خواست در پیشگیری از جرم از جمله برخورد با "مال خرها " وارد عمل شود.

غلامرضا شریعتی دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن طلب حلالیت ، از عموم مردم خوزستان خواست چنانچه در انجام وظایف قانونی و شرعی خود قصوری داشته وی را عفو کرده و مورد بخشش قرار دهند.

استاندار پیشین استان در این مراسم که حدود ۱۵۰ نفر حضور داشتند و شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری نیز به دقت رعایت می شد از پخش کلیپی ۱۰ دقیقه‌‎ای که به عملکرد چند ساله وی در مدت مسوولیت استانداری پرداخته بود انتقاد کرد و گفت: اگر می دانستم چنین کلیپی قرار است در این مراسم پخش شود به آن اجازه نمی دادم چون هرآنچه انجام شده بر اساس وظیفه بوده است.

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در سخنانی بدون اینکه اشاره ای به عدم حضور وزیر کشور  در مراسم کند گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را با مشارکت بالای مردم برگزار خواهیم کرد.

عرف به توانمندی های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید خوزستان نیز اشاره کرد و از مردم و مسوولان استان خواست وی را در کارها همراهی کنند.

شاه بیت سخنان قاسم سلیمانی دشتکی خدمتگزاری به همه احاد مردم خوزستان بدون توجه به قومیت ها بود.

وی گفت: از کوله بار تجارب برای توسعه خوزستان استفاده خواهد کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم با کف زدن از سخنان استاندار جدید خوزستان استقبال کردند.

به گزارش ایرنا هیات دولت در ۲۶ بهمن ماه امسال قاسم سلیمانی دشتکی که پیش از این استاندار استان های ایلام و چهار محال و بختیاری در دولت تدبیر و امید بود به سمت استاندار خوزستان منصوب کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار