تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۱۶۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در خوزستان فعالیت می‌کنند
 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: هم اکنون بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در نقاط مختلف خوزستان ازجمله بندر امام خمینی، ایذه، مسجدسلیمان و اهواز در حال خدمت رسانی به مردم و محرومان هستند.

 سردار حسن شاهوارپور روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۱۹ روستای بخش سوسن شهرستان ایذه بیان کرد: یکی از توصیههای رهبر معظم انقلاب، عدالت در توزیع امکانات و خدمات است. انتقاد ما به نظام پهلوی نیز در همین راستا بود زیرا در حاکمیت نظام استبدادی، عدالتی وجود نداشت.

وی افزود: ما باید ثابت کنیم برق ، آب ، آموزش و سایر امکانات برای همه مردم است؛ عشایر ما باید در توزیع این امکانات در اولویت باشند زیرا نقش مستقیم در تولید دارند؛ در واقع روستاییان و عشایر منشا تولید است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه اگر خدمات بیشتری نسبت به شهر به عشایر و روستاییان داده شود، منتی برآنها نیست گفت: ما باید هرچه توان داریم در راستای حمایت از این مردم انجام دهیم.

وی از فعالیت بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در خوزستان خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون گروه های جهادی در حال ساخت و تعمیر بیش از چهار هزار منزل مسکونی در شهر بندرامام خمینی(ره) هستند، در منطقه منبع آب(کوی سردار سلیمانی) و آسیاب آباد اهواز نیز کارهایی مانند تعمیر منازل، ساخت سرویس بهداشتی و حمام و لوله کشی آب شرب توسط این گروه‌های جهادی در حال انجام است.

وی گفت: گروه‌های جهادی هم اکنون در شهرک چمران ماهشهر، عین۲ اهواز و حمیدیه در حال ساخت مدرسه هستند و در مسجدسلیمان نیز کار تعمیر ۳۸مدرسه و ساخت ۱۸ کلاس را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خورستان افزود: برخی از مناطق محروم خوزستان مانند احمد فداله دزفول سخت گذر هستند و جاده دسترسی ندارند، که گروه‌های جهادی در حال احداث ۲۰ کیلومتر جاده برای این مناطق هستند.

سردار شاهوارپور ادامه داد: گروه‌های جهادی در جریان پارسال در خوزستان نیز به کمک بنیاد مسکن و مسوولان دولتی در ساخت و تعمیر منزل و مدرسه مشارکت کردند و اقدامات خوبی انجام دادند.

شاهوارپور با تاکید بر اینکه از کار برای مردم خسته نمی‌شویم گفت:یکی از مراحل جهاد گذشتن از جان است؛ اگر جان را در راه خدا و برای رساندن آب و ساخت مدرسه به خطر انداختید پس خداوند نیز حتما به شما توجه می‌کند و درب بهشت را پیش روی شما باز می‌کند.

وی وجود محرومیت را مایه شرمندگی دانست و افزود:مردم ولی نعمت ما هستند. ما اقوام مختلفی را در خوزستان داریم و باید تلاش کنیم که مشکلات آنها کم شود؛ البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی کار زیاد شده است، اما مشکلات کم نیست، باید با عزمی راسخ به جنگ مشکلات برویم تا آنها را حل کنیم.

وی رسالت فعالان رسانه را رساندن صدای مردم محروم بیان کرد و ادامه داد: با قاب دوربین‌ها به مردم خبر دهید؛ عدالت محوری موضوعی است که توسط نظام ما دنبال می‌شود و باید دیده شود. 

شاهوارپور با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه باید راه میانبر پیدا کنیم گفت: تعطیلی جهاد سازندگی کار اشتباهی بود؛ جهاد مجموعه‌ای بود که به همت امام خمینی(ره) تمام بودجه‌اش برای مردم هزینه می‌شد.

 وی خطاب به مردم منطقه محروم فالح از توابع بخش سوسن ایذه  گفت: ما اینجا در کنار شما هستیم، مردم اینجا را ترک نکنند، در مباحث مختلف کمک‌ خواهیم کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار