تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۱۶۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای تنها ۵۰ درصدی محدودیت‌ها در شهرهای قرمز خوزستان
 معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان از اجرای تنها ۵۰ درصدی محدودیت‌ها در شهرهای قرمز خبر داد.

دکتر ناصر ضیغمی با اشاره به افزایش انجام تست رپید به منظور تقویت بیماریابی، اظهار کرد: در دو روز گذشته، روزانه بیش از ۲ هزار تست انجام شده است. سهمیه ۲۵ هزار کیت تست رپید نیز امروز سه‌شنبه به معاونت بهداشت تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: هماهنگی لازم برای تحویل کیت‌های جدید PCR نیز انجام شده و خودروی زنجیره سرد برای تحویل کیت‌ها، امروز از اهواز به تهران اعزام شد.

ضیغمی با اشاره به وجود اختلاف آماری در انجام تست‌های PCR، گفت: اختلاف آماری پیش آمده در ثبت تست PCR بیمارستانی در طرح شهید سلیمانی در حال بررسی و رفع است.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به غربالگری مسافران در مرز چذابه، بیان کرد: تست رپید و PCR از کلیه مسافران ورودی در حال انجام است. برای تقویت نیروی انسانی در مرز نیز با معاون اجرایی و مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت دشت آزادگان در حال رایزنی هستیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی اجرای محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی و قرمز، تصریح کرد: در حال حاضر در همه شهرهای قرمز خوزستان، میزان اعمال محدودیت‌ها کمتر از ۵۰ درصد است.

ضیغمی ادامه داد: اگر چه در شهرهای قرمز تالارها تعطیل شده‌اند اما در ماهشهر همچنان فعالیت دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: طبق دستورالعمل محدودیت‌ها، اجرای تعطیلی در محدودیت‌ها بر عهده سازمان صمت و نیروی انتظامی است که در حال حاضر همکاری سازمان صمت در شرق اهواز و شهرستان‌های کارون و ماهشهر خوب و در غرب اهواز، دشت آزادگان و هویزه کافی نیست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار