تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۱۶۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات شهری آبادان هر روز با دلیل و بهانه جدید/ تصاویر
 ساکنان منطقه امیر آباد فاز دو شهرستان آبادان از نبود آسفالت و فوران روزمره‌ی فاضلاب در خیابان‌ها به و تبعیض به ستوه آمده‌اند و از رسانه‌ها انتظار دارند آنها را با مشکلات و بی تدبیری‌ها تنها نگذارند.

  آبادان شهری پر آوازه است که در حوزه‌های مختلف در کشور مطرح است، از زمینه‌های فرهنگی و دفاع مقدس تا صنعتی و تجارت خارجی و ورزشی و سایر ابعاد دارای اهمیت و برجستگی که از گذشته زبانزد خاص و عام بوده است. 

اما امروزه شهروندان از برخی مشکلات این شهرستان درباره موضوعات اولیه شهری در این شهرستان گلایه دارند. اخیرا تعدادی از مخاطبان خبرگزاری تسنیم در تماس‌هایی از برخی رویدادهای این شهرستان ابراز گلایه کرده و خواستار رسانه‌ای شدن آنان شدند. شاید استاندار جدید خوزستان این موضوع را جزء اولویت‌های خود تعریف کند.

ساکنان منطقه امیر آباد فاز دو آبادان از نبود آسفالت و فوران فاضلاب در خیابان ها به ستوه آمده‌اند.

آرش اشتهاریان از ساکنان منطقه امیر آباد آبادان از مشکلات 10 ساله این منطقه به خبرنگار ما گفت: منطقه امیر آباد بیش از 10 سال با مشکلات ناشی از عدم آسفالت خیابان ها و نبود شبکه آب های سطحی و در نتیجه فشار به شبکه آب و فاضلاب و طغیان آن دست و پنجه نرم می‌کند. 

وی افزود: منطقه امیر آباد با بیش از 70 خیابان و معبر بیش از 10 سال در این وضعیت به سر می‌برد 

شهرداری کمبود اعتبارات، عدم دریافت حق آلایندگی، نبود قیر و فرسودگی انشعابات آب را عمده دلایل اصلی آسفالت نکردن خیابان های منطقه امیر آبادِ شهرستان آبادان عنوان می‌کند.

اشتهاریان عنوان کرد:توسعه فاضلاب بر عهدی سازمان آب و فاضلاب است این در حالی است که در حالت عادی شاهد فوران آب فاضلاب در خیابان های منطقه هستیم چه برسد به وضعیت روز‌های بارانی و نبود شبکه آب های سطحی که خود داستان دیگری است.

وی افزود: چندی پیش در تاریخ 13 دی 1399 منطقه آزاد اروند با انعقاد تفاهم نامه‌ای با قرارگاه خاتم النبیا جهت بهسازی منعقد کردند و تا امروز نیروهای قرارگاه در منطقه امیرآباد فاز 2 حضور پیدا نکرده اند و سپاه در حال حاضر در منطقه ذوالفقاری آبادان در حال کار است.

مریم جلیل زاده از ساکنان این منطقه به تبعیض موجود اشاره کرد و گفت: بیش از 10 سال منطقه امیر آباد در وضعیتی شبیه به روستا به سر می برد مشاهده تبعیض از طرف مقامات شهرداری بر درد و گلمندی مردم منطقه می افزاید.

وی به یکی از نمونه های تبعیض در منطقه امیر آباد آبادان اشاره کرد و گفت: چندی پیش یکی از مقامات شهرداری که خود او یکی از ساکنین منطقه است در همسایگی مردمِ گله‌مند از وضعیت موجود با آسفالت کردن جلوی درب منزل خود و بر خشم ودرد‌مندی همسایگان افزود.

معصومه شریفی یکی دیگر از ساکنین این منطقه گفت: این منطقه بیش از 10 سال در این وضعیت اسفناک است بوی‌ فاضلاب فوران کرده در خیابان های منطقه به خودی خود آسایش و آرامش ساکنین را گرفته است تا چند دقیقه پنجره را باز کنیم بوی تعفن فاضلاب امانمان را می‌گیرد تا کی باید تحمل کنیم؟ اینجا دست کمی از روستا ندارد بلکه صد رحمت به روستا !

در ادامه پیگیری مشکلات مردم به سراغ امام جمعه آبادان رفتیم. وی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: شهرداری در حال تلاش برای پیشروی در کارها است و زیر ساخت‌های لازم را دارد اما کمبود اعتبارات و نبود قیر در بازار با وجود شرکت تولید کننده قیر در آبادان از موانع توقف عملیات آسفالت در این منطقه است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به دلایل نبود قیر با وجود شرکت تولید کننده قیر در آبادان گفت: با وجود شرکت پاسارگاد در آبادان با کمبود قیر مواجه هستیم زیرا این شرکت وارد بورس شده و حتی اگر در زمینه اعتبارات هم مشکلی نداشتیم نمی توانستیم خریداری کنیم.

با وجود پیگیری ها و تلاش‌های خبرنگار ما شهردار آبادان و معاون عمرانی او پاسخگوی تماس‌های تلفنی خبرنگار ما نبودند.

عوارض آلایندگی محیط زیست , عوارض آلایندگی محیط زیست , عوارض آلایندگی محیط زیست , عوارض آلایندگی محیط زیست , عوارض آلایندگی محیط زیست , عوارض آلایندگی محیط زیست , عوارض آلایندگی محیط زیست ,

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار