تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۱۶۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هضم تیم ۱۴ میلیاردی نفت آبادان برای رقبا سخت است / بضاعت نفت مسجدسلیمان همین است
  یک کارشناس فوتبال با بیان این که در لیگ بیستم تیم ها روی صنعت نفت آبادان حساب ویژه ای باز کرده اند، گفت: تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و گل گهر امسال برای قهرمانی بسته شده اند و هضم تیم ۱۴ میلیاردی نفت آبادان که بودجه اش، پول یک بازیکن تیم های یاد شده هم نمی شود، واقعا برای رقبا سخت و آزار دهنده بوده است.

محس بابادی درباره نتایج هفته های اخیر تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، اظهارکرد: به اعتقاد من تیم های نفت آبادان و گل گهر سیرجان تا به اینجای کار شگفتی ساز لیگ برتر بوده اند. اما یکی با پول، امکانات و بودجه ای مناسب و دیگری در نداری و عدم بضاعت مالی. همچنین به نظر من باخت روز گذشته تیم نفت مقابل ماشین سازی که با هزینه ای به مراتب بالاتر از نماینده خوزستان بسته و اداره می شود، چیزی از ارزش های طلایی پوشان کم نمی کند. زیرا هیچ کسی فکرش را نمی کرد که نفت به علت دیر بسته شدن و ترانسفر بازیکنان خوب به تیم هایی که پول های خوبی خرج کرده اند، با باقیمانده بازیکنان لیگ و همچنین جذب بازیکنان بومی توسط کادری عمدتا خوزستانی و استفاده از تجربیات پورموسوی و پیروانی، توانسته زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورد.

هضم تیم ۱۴ میلیاردی نفت آبادان برای تیم ها سخت است

وی بیان کرد: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و گل گهر امسال برای قهرمانی بسته شده اند و هضم تیم ۱۴ میلیاردی نفت آبادان که بودجه اش، پول یک بازیکن تیم های یاد شده هم نمی شود، واقعا برای رقبا سخت و آزار دهنده بوده است. بدون هیچ گونه تعارفی باید بگویم که پول در دنیای فوتبال حرفه ای حرف اول و آخر را می زند و تیمی که بودجه نداشته باشد، نمی تواند بازیکنان باکیفیت خریداری کند. اما با تمامی این ها، غیرت، تعصب و صرف فعل خواستن تا به اینجای کار از نفت، تیمی مدعی ساخته و هرچند صدرنشین نیستند اما به نظر من بهترین عملکرد ممکن را طی چند سال اخیر داشته است.

تیم‌ها روی صنعت نفت حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند

این کارشناس فوتبال افزود: قطعا تیمی که بازیکنان کهکشانی ندارد، با مصدومیت یا محرومیت یکی دو بازیکن کلیدی اش، با چالش های بزرگی رو به رو می شود. نکته مهم تر اینکه در حال حاضر تیم ها بسیار به آنالیز تیم نفت آبادان پرداخته اند زیرا روزی فکرش را هم نمی کردند که نماینده خوزستان امسال در معادلات آن ها جایی داشته باشد و مدعی باشد اما اکنون روی این تیم حساب ویژه ای باز کرده اند و به بهترین شکل ممکن نیز نفت را آنالیز کرده اند و به طور کلی حساسیت ها روی این تیم به شدت بالا رفته است و تمامی تیم ها مقابل نفت با دیدگاهی متفاوت و باانگیزه ای بالا بازی می کنند. نکته دیگر این که دست بازیکنان جوان تر برای حریفان باتجربه و تا دندان مسلح، زود رو می شود و هر چه جلوتر رویم، نقش تجربه و سابقه بازی در لیگ برتر بیشتر مشخص خواهد شد و نفت جهت تداوم موفقیت هایش باید اقدام به جذب یک وینگر چپ رونده و دفاع چپ، یک هافبک طراح و بازی‌ساز و همچنین یک مهاجم گلزن در نیم فصل کند.

بازیکنان نفت آبادان راه طولانی برای بزرگی کردن در فوتبال دارند

وی عنوان کرد: به بازیکنان تیم نفت آبادان به ویژه جوان‌ترهای این تیم باید خداقوت گفت. ضمن این که بازیکنان نفت باید بدانند هنوز راه درازی برای بزرگی کردن در فوتبال ایران پیش رو دارند و باید از نیروی جوانی، دوندگی و انگیزه خود جهت ایستادن بر صدر جدول استفاده کرده و کاری کنند که همچون اهل شاخه و ریکانی نامزد حضور در تیم‌ ملی باشند. همچنین به نظرم نباید این تیم نگران نتایج نه چندان دلخواه هفته های اخیر خود باشد. بالاخره در مسیر طولانی موفقیت، موانع بسیاری وجود دارد که باید از آن ها درس بگیرند و با بررسی نقاط ضعف و تقویت آن ها، در انتظار روزهای خوب بمانند.

بضاعت نفت مسجدسلیمان همین است که می‌بینیم

بابادی همچنین درباره عملکرد تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در چند هفته اخیر، گفت: وضعیت نفت مسجدسلیمان نیز در فصل نقل و انتقالات و آماده سازی پیش فصل، بهتر از دیگر تیم نفتی خوزستان نبود. این تیم نیز با بودجه ای محدود در حدود همان نفت آبادان بسته شد. اما با این تفاوت که بازیکنان بومی انگشت شماری به خدمت گرفت و کادرش نیز غیربومی اند. نتایج نفت در فصل جاری آسانسوری بوده و بازیکنان عمدتا گمنام این تیم، هر چه در توان داشته اند، گذاشته اند ولی باید پذیرفت که بضاعت نفت مسجدسلیمان همین است که می بینیم.

نفت فوتبال ایران را انگشت به دهان گذاشت

وی افزود: انصافا این تیم در بعضی بازی ها از جمله مقابل گل گهر، فولاد و سپاهان، فوتبال ایران را انگشت به دهان گذاشت. این تیم انگیزه های فراوانی دارد و به راحتی به هیچ حریفی خصوصا در شهر اولین ها باج نمی دهد. اگر نفت بتواند در پست های مهاجم، هافبک دفاعی و هافبک میانی بازیکنان مناسب و باکیفیتی در تعطیلات نیم فصل جذب کند، هرچند ممکن است انتهای فصل در نیمه بالایی جدول جای نگیرد، اما فانوس به دست هم نبوده و می تواند در میانه های جدول حضور آبرومندی برای فوتبال خوزستان در کشور داشته باشد. تاکید می کنم اگر بازیکنان این تیم امکانات فولاد را داشتند، زودتر تیم بسته و جمع می شد و این همه مشکلات و تغییرات مدیریتی نداشت و چه بسا اکنون در جایگاهی بالاتر نیز قرار داشت.

چینی بندزده مثل اول نمی‌شود

این کارشناس فوتبال بیان کرد: روند کاری این تیم، پیش از تغییرات گسترده در کادر مدیریتی از جمله مدیرعامل، هیات مدیره و... مناسب تر و امیدوارکننده‌تر بود، اما این حجم وسیع از تغییرات ناگهانی و به نوعی خودزنی در مسجدسلیمان، آن هم در شرایطی که تیم با وجود مشکلات عدیده نتایج خوبی گرفته بود، هم جای تعجب داشت و هم به مدت چند هفته به این تیم لطمات جبران ناپذیری وارد کرد تا این که مدیریت جدید توانست کمی بر کار سوار شده و تیم نفت را اداره کنند. من دلیل افت ناگهانی نفت را تصمیمات اشتباه از جانب کسانی می دانم که اگر قرار هم بود تغییراتی ایجاد کنند، باید اجازه می دادند در تعطیلات نیم فصل این اتفاقات رخ می‌داد. در هر صورت چون در کادر فنی و بازیکنان این تیم تغییرات قابل توجهی مشاهده نشد، توانستند سریعا بر اوضاع مسلط شده و از سردرگمی تیمی خارج شوند. هر چند اگر چینی شکسته را به چینی بندزن داده و تکه هایش را با چسب هم بچسبانید، دیگر مثل اولش نخواهد شد. همچنین نفت این فصل از آیتم بسیار مهمی بی بهره است و آن تماشاگران پرشورش است، وگرنه که بازی های درخشان تری از این تیم را شاهد می بودیم. توصیه می کنم کادر فنی نفت از دانش مربیان و آنالیزورهای کاربلد و دلسوز بومی نیز بهره گرفته تا نتایج بهتری کسب کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار