تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۱۶۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از سه هزار تیم ناظر سلامت در خوزستان فعال هستند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: سه هزار و۹۷۳ تیم فعال در قالب طرح «ناظران سلامت» توسط جوانان هلال احمر استان در این شرایط کرونایی به مردم استان خدمات ارائه می دهند.

دکتر علی خدادادی بیان کرد: بیش از ۲۴ هزار و ۸۶۰ نفر از خدمات ارائه شده توسط این تیم ها در خوزستان بهره مند شدند و با توجه به موج جدید شیوع ویروس کرونا در استان طرح ناظران سلامت بشردوستان جوان هلال احمر خوزستان با جدیت ادامه داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: این طرح با توجه به تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پنجم آذرماه در این استان به اجرا درآمده است و جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر با همراهی بازرسان سلامت محیط، دانشگاه های علوم پزشکی استان  در زمینه کنترل و نظارت بر نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی اقدام می کنند.

وی تاکید کرد: برای رهایی از ویروس کرونا باید به مثلث آموزش و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، واکسیناسیون و قرنطینه مبتلایان توجه کنیم.

 دکتر خدادادی با بیان اینکه شاهد شیوع بسیارسریع این ویروس و آغاز موج جدیدی از همه گیری کووید ۱۹ در سطح استان هستیم افزود: رسالت و مأموریت تیم های ناظران سلامت سخت ترشده و بدیهی است که هر گونه ساده انگاری و عادی تصور کردن وضعیت باعث عدم رعایت دقیق و صحیح شیوه نامه های بهداشتی می شود و می تواند خوزستان را دچار بحران های جدی کند.

دکتر خدادادی همچنین با اشاره به اینکه اعضای این جمعیت با ارائه کارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمانی به مراکز مورد بازدید مراجعه می کنند، افزود: بیش از ۴۱ هزار مکان اعم از بانک ها ،اصناف،فروشگاه ها،بازارها و محلات تا کنون مورد بازدید و پایش قرار گرفته اند .

۱۰ شهرستان اهواز ، کارون، ماهشهر، شوشتر، هویزه، دشت آزادگان، دزفول، شادگان ، آبادان و خرمشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

بر اساس شیوه نامه های ستاد ملی کرونا، محدودیت هایی برای شهرهای قرمز استان لحاظ و به فرمانداری ها ابلاغ شده است. در این مناطق تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند همچنین تنها یک سوم کارکنان ادارات باید در محل کار حاضر شوند. 

تردد خودروها از ساعت ۲۱ ممنوع است همچنین خودروهای پلاک غیربومی اجازه ورود و خروج به شهرستان های قرمز را ندارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار