تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۶۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران باید تلاش کند قطب اصلی فوتوالی آسیا شود
 رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با اشاره به برنامه این فدراسیون برای برگزاری لیگ فوتوالی از سال ۱۴۰۰، گفت: باید تلاش کنیم با برگزاری لیگ و اخذ میزبانی مسابقات رسمی بین المللی و شرکت در این مسابقات بتوانیم در آسیا قطب اصلی فوتوالی باشیم.

محمدتقی امیری خراسانی در حاشیه مسابقات جام ستارگان فوتوالی کشور که امروز (۲۴ بهمن ماه)در اهواز به پایان رسید، اظهارکرد: فوتوالی یکی از رشته های ورزشی جذاب ساحلی و با ماهیت گردشگری ورزشی است. فوتوالی یکی از پتانسیل های خوب ورزش ساحلی است که می تواند آینده درخشانی داشته باشد و در آینده نه چندان دور نیز مطمئنا در بازی های ساحلی جهانی و آسیایی و ان شاءالله در المپیک شاهد حضور این رشته خواهیم بود.

 وی عنوان کرد: از چند سال گذشته بحث استعدادیابی و توسعه فوتوالی در استان ها اتفاق افتاده است و ترویج فوتوالی در تمام استان ها از برنامه های فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است. یکی از خوبی های این رشته این است که به دلیل تعداد کم ورزشکاران، نیاز به تجهیزات کم تر نسبت به خیلی از رشته های تیمی است و در این وضعیت اقتصادی مطمئنا چنین رشته هایی در قالب اقتصاد مقاومتی بسیار به ما کمک می کند.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: باید تلاش کنیم که بخش قهرمانی فوتوالی را در کشور در قالب جام ها و رقابت های قهرمانی کشور توسعه دهیم و به سمت برگزاری لیگ فوتوالی برویم و شاهد حضور باشگاه ها باشیم تا در نهایت با میزبانی مسابقات رسمی بین المللی و شرکت در مسابقات رسمی بین المللی، در آسیا قطب اصلی باشیم و در جهان نیز بتوانیم عناوین اصلی را کسب کنیم.

وی همچنین درباره برگزاری لیگ فوتوالی کشور نیز عنوان کرد: برای برگزاری لیگ برنامه ریزی کرده ایم و سعی مان بر این است که لیگ را برای سال آینده به دلیل همه گیری کرونا به صورت متمرکز داشته باشیم و در سال ۱۴۰۱ لیگ را به صورت رفت و برگشت خواهیم داشت. البته با بهتر شدن شرایط کرونایی، احتمال برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت در سال ۱۴۰۰ هم وجود دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار