تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش جامعه آماری اولویت هیات جودو خوزستان است
 رییس هیات جودو خوزستان با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ جودوکار در استان گفت: اولویت این هیات افزایش جامعه آماری است و تلاش می کنیم این رشته را در استان خوزستان گسترش دهیم.

 حبیب‌الله فضل‌الله‌پور عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای هیات در نظر گرفته شده است و به دنبال رشد و توسعه جودو خوزستان از نظر تعداد ورزشکار هستیم.

وی به راه اندازی شورای راهبردی هیات جودو استان با در نظر گرفتن کمیته های مختلف هیات افزود: در حال حاضر تعداد شهرستان های فعال استان از ۱۰ شهرستان به ۱۷ شهرستان رسیده است و تلاش می کنیم این تعداد را افزایش دهیم. با توجه به محدودیت هایی که از نظر مالی داریم تشکیل کمیته اقتصادی برای هیات جودو خوزستان برنامه ریزی شد که قرار است این کمیته راه کاری برون رفت از مشکلات مالی ارایه کند.

رییس هیات جودو خوزستان با بیان اینکه تلاش می کنیم وابستگی هیات را به درآمدهای مالی از اداره کل ورزش و جوانان، کاهش دهیم گفت: اداره کل ورزش خوزستان نیز دچار مشکلات ظرفیتی و محدودیت منابع مالی است و متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم از طریق این اداره منابع مالی جذب کنیم.  

وی یکی از برنامه های هیات را استفاده از ظرفیت های دفاع شخصی و همگانی کردن آن در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: ارتقا دانش جودو و همچنین گسترش این رشته در بین بانوان  از دیگر برنامه های هیات در سال آینده است. گسترش رشته جودو در قالب بحث آموزشگاهی مدنظر است و تلاش می کنیم جودو را به سمت مدارس و آموزشگاه ها ببریم.

فضل الله پور عنوان کرد: محدودیت های منابع مالی و شرایط کرونایی، دست ما را بسته و ما را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. جامعه جودو خوزستان در رنکینگ جهانی، آسیایی و کشوری نمره قابل قبولی دارد و خوشبختانه برخی از ورزشکاران و مربیان تیم ملی جودو نیز از جامعه جودو خوزستان هستند که مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ فضای فیزیکی و سالن جودو در استان با مشکل مواجه هستیم به نحوی که فضای فیزیکی متناسب با نیاز جامعه جودو در اختیار نداریم  لذا از جامعه ورزش استان انتظار داریم نسبت به این رشته ورزشی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با کمک آن ها زیرساخت های لازم را برای این رشته را آماده کنیم.

رییس هیات جودو خوزستان به انعقاد تفاهم نامه با ارگان های استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با سپاه و نیروی انتظامی استان که در این رشته فعالیت می کنند یک رابطه مشترک برقرار کنیم تا از این طریق به توسعه جودو در سطح خوزستان کمک کنیم. ظرفیت های مادی و زیرساختی به ما اجازه گسترش جامعه آماری را نمی دهد. ضمن این که بعد از رای ناجوانمردانه فدراسیون جهانی علیه جودو ایران، آماده سازی تیم های استان با مشکل مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در سال ۱۴۰۰ تحریم جهانی علیه ورزش جودو ایران برداشته شود تا بتوانیم از ظرفیت های لازم استفاده کنیم افزود: طبق نامه رسمی فدراسیون جودو، تمام فعالیت های دفاع شخصی که در سطح دیگر هیات ها انجام می شود، زیر نظر جودو کشور است و هرگونه فعالیتی در این بخش توسط هیات های رزمی، غیر مجاز است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار