تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۱۶۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمین‌های زیرکشت طرح‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان بیمه شدند
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: همه زمین‌های زیر کشت نیشکر طرح‌های هفت‌گانه وابسته به این شرکت، برای نخستین بار در برابر حوادث قهری و طبیعی بیمه شدند.

عبدعلی ناصری افزود: ۷۰ هزار هکتار زمین زیر کشت نیشکر در کشت و صنعت‌های امام خمینی(ره)، دهخدا ، میرزاکوچک خان ، حکیم فارابی ، امیرکبیر ، دعبل خزاعی و سلمان فارسی و چهار و ۴۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم و دانه روغنی کلزا که سالانه به صورت تناوبی دراین کشت و صنعت‌ها کشت می‌شوند زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی گرفتند تا گامی مهم در افزایش ضریب امنیت غذایی کشور برداشته شود.
وی گفت: چنانچه در سیلاب فروردین ۱۳۹۸ ، زمین‌های زیرکشت نیشکر در طرح‌های هفت‌گانه زیرپوشش بیمه بودند بخش مهمی از خسارت وارده به محصول نیشکر به صورت غرامت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی دریافت می‌شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنابع جانبی با اشاره به اینکه در سیلاب پارسال بیش از ۵۰هزار میلیارد ریال به واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان خسارت وارد شد و بخش مهمی از مزارع نیشکر به زیرآب رفت و نابود شد افزود:بهترین و اقتصادی‌ترین روش برای ایمن سازی محصول نیشکر در برابر حوادث طبیعی و پایداری تولید شکر ، بیمه کردن این محصول راهبردی است.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی واحدهای هفت‌گانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴ هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید.
این کشت و صنعت‌ها به تنهایی حدود ۴۰ درصد شکر کشور را تامین می‌کنند. طبق برنامه امسال در طرح‌های هفت‌گانه حدود ۶۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد و در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.
واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.
نیاز سالیانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می‌شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار