تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور وزیر بهداشت:
برخی استان‌ها خطرات کرونا را جدی نگرفته‌اند
 رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا و مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از استان‌ها در رفتارهایی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و سخت‌گیری محافظتی در مقابل کرونا بی‌ملاحظه هستند.

 حمید سوری روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان شادگان بیان کرد: متاسفانه برخی شهرستان‌های خوزستان به ویژه شادگان در وضعیت نامناسب کرونا قرار دارند و شرایط در این شهرستان فاجعه آفرین شده است.

وی افزود: ادامه روند رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در برخی استان‌ها موجب خواهد شد به پیک‌های بعدی این بیماری منحوس در کشور وارد شویم.

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا کشور گفت: برای رهایی از این اپیدمی باید مراقبت کشوری صورت گیرد در غیر اینصورت بیماری با روند صعودی جدی‌تری کشور را فرا خواهد گرفت.

سوری بیان کرد: هنوز در مسیر کنترل اپیدمی کرونا هستیم ولی وقتی می‌توان گفت بیماری کنترل شده که حداقل ۲ هفته نوسانات معنی دار در بستری‌ و مرگ و میر ناشی از کرونا نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید به تغییر رنگ کرونایی شهرها دل خوش کنیم، گفت:  رنگ شهرها  نباید مبنا برای قضاوت و تصمیم‌گیری در مورد محدودیت‌های کرونایی باشد و مردم باید تا ریشه کن شدن این بیماری رفتارهای خود را کنترل کنند.

سوری گفت: وضعیت اپیدمی کرونا در کشور نگران کننده است و مردم باید با رفتارهای خود کمک کنند تا سلامتی به جامعه بازگردد.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این نشست گفت: همه امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در اختیار ستاد مبارزه با کرونا و متولیان خط مقدم پیشگیری از ویروس کرونا قرار دارد.

امید صبری‌پور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین نیروی انسانی، امکانات، خودرو و تجهیزات مورد نیاز ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و آمار افزایشی مبتلایان در شهرستان شادگان، باید امکانات و تجهیزات هلال احمر این شهرستان تقویت شود.

وی بیان کرد: خودروهای امدادی شهرستان از روز جمعه ۲۴ بهمن در چند نوبت در سطح شهر شادگان ضمن اعلام خطر و تبعات شیوع کرونا، هشدارهای لازم را به شهروندان از طریق بلندگو گوشزد خواهند کرد.

صبری‌پور گفت: باید تلاش کرد با پیشگیری و مقابله همگانی و با کمک مردم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری، و زنجیره انتقال این ویروس قطع شود تا از این شرایط به سلامتی عبور کنیم.

شادگان در جنوب خوزستان قرار دارد و در روزهای اخیر آمار مبتلایان و افراد بستری ناشی از کرونا در این شهرستان افزایش یافته است.

هم اکنون چهار شهرستان اهواز، رامهرمز و کارون در خوزستان در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار