تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۱۶۳۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا ‌خوزستان دوباره به شرایط هشدار کرونایی بازگشت؟
 کرونا در شهرهای خوزستان با کاهش رعایت شیوه نامه بهداشتی روند صعودی گرفته و بسیاری از شهرهای استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

  کرونا در شهرهای خوزستان در حال جولان دادن است و تعداد بیماران کرونایی در حال فزونی است و بسیاری از بیمارستان‌ها دوباره از حالت سفید خارج و در وضعیت کرونایی قرار گرفتند.

در حالی که هفته های گذشته استان خوزستان در وضعیت کم خطر(آبی) قرار داشت در روزهای اخیر روند کرونا صعودی شده و بسیاری از شهرها در وضعیت زرد و نارنجی قرار گرفتند.

سید محمد علوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این باره اظهار داشت: بیماری کرونا در استان خوزستان وارد پیک جدیدی شده و پیک زمستانه پیک شدیدتری از پیک‌های قبلی خواهد بود چرا که شرایط برای انتقال بیماری فراهم است.

وی افزود: با توجه به اینکه قدرت انتقال و شدت بیماری زایی ویروس جدید بیشتر شده و از طرف دیگر افراد با سنین پایین را درگیر می کند این خطر وجود دارد که این ویروس در استان خوزستان مشکلاتی را به وجود آورد.

علوی در ادامه گفت: بهترین راه برای مقابله با بیماری شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه محل‌های کار است.

رئیس بهداشت خوزستان: 40 درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا در خانوادگی است

وی با بیان اینکه بیش از 30 تا 40 درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا در خانواده ها رخ می‌دهد گفت: 20 تا 30 درصد ابتلا ناشی از تردد بین شهری و برون شهری است و برای کاهش ابتلا مردم باید از تجمع و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در آستانه عید نوروز گفت: در صورتی که وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان به همین وضع ادامه پیدا کند مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری در ایام عیدنوروز خواهیم بود.

محمداسماعیل مطلق مشاور وزیر بهداشت درباره شرایط خوزستان و علت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: سن ابتلا به بیماری کرونا در استان خوزستان بین 30 تا 44 سال است و شیب ابتلای به این بیماری در بین زنان خانه‌دار نیز در حال افزایش است.

وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان شادگان گفت:  اگر روند ابتلا به کرونا در شهرستان شادگان کنترل نشود این بیماری در کل خوزستان به سرعت گسترش خواهد یافت.

مشاور وزیر بهداشت: در حوزه کرونا همچنان نیاز به ارتقا سطح سواد سلامت مردم داریم

مشاور معاون بهداشت و رییس مدیریت کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه آموزش و بالا بردن سطح بهداشت مردم بهترین راهکار برای قطع زنجیره کرونا در کشور و به خصوص استان خوزستان است.

وی اظهار داشت: به منظور کنترل و قطع زنجیره کرونا باید سطح سواد سلامت مردم به خصوص جوانان و افراد میانسال را نسبت به این بیماری افزایش دهیم تا در مجالس عروسی و عزا و تجمعات شرکت نکنند.

این مقام مسئول مقابله محله محور با گسترش ویروس کرونا را یکی از راه‌کارهای قطع زنجیره انتقال ویروس دانست و گفت: پایگاه‌های بهداشتی در مناطق مختلف باید با استفاده از نیروهای بسیج محلات، ادارات، مساجد و مشارکت روحانیون نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار 857 بسیجی در سه شهرستان خرمشهر،آبادان و خرمشهر در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند و اگر این افراد در زمینه آموزش سواد سلامت خانواده وارد عمل شوند بسیاری از مشکلات در زمینه کرونا برطرف خواهد شد.

شکراله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: در سه شهرستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان با یک شیب بسیار تند ابتلا و بستری در بیمارستان طالقانی آبادان مواجه هستیم که بسیار نگران کننده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان: ظرفیت بیمارستان طالقانی آبادان مجدد تکمیل شده است

وی افزود: متاسفانه ظرفیت بستری در بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل شده و از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

میزان استفاده از ماسکدرشادگان 17 درصد است

وی میزان استفاده مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک را کمتر از 40 درصد و رعایت فاصله‌گذاری را بسیار پایین دانست و گفت: میزان استفاده از ماسک در شادگان 17 درصد و در آبادان و خرمشهر حدود 50 درصد است و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید 95 درصد از شهروندان از ماسک استفاده ‌کنند.

سلمان زاده اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته 135 مورد جدید مثبت در منطقه شناسایی شد که از این تعداد 22 نفر از آبادان، 24 نفر از خرمشهر و 89 نفر از شادگان بودند.

رئیس شبکه بهداشت بندر ماهشهر نیز درباره وضعیت کرونا در این شهرستان اظهار داشت: تعداد مبتلایان کرونا‌ بندر ماهشهر افزایش یافته و رنگ وضعیت کرونا شهرستان از آبی به زرد تغییر کرده است.

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
چونکه ادارات اهواز داره به مدت ۳ هفته کارمندارو با عناوین مختلف زور کرده که باید بیاین سرکار و دورکاری معنایی نداره من جمله دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت غیرمستقیم که دورکاریاتونو امضا نمیکنیم و باید بیاین و متاسفانه ماهم مجبوریم بریم و اگه خدا نکرده کسی هم بگیره یا بمیره جوابگو نیستن هنونطور که هفته پیش یکی از کارمندان دانشگاه براثر کرونا فوت شد
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
چونکه ادارات اهواز داره به مدت ۳ هفته کارمندارو با عناوین مختلف زور کرده که باید بیاین سرکار و دورکاری معنایی نداره من جمله دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت غیرمستقیم که دورکاریاتونو امضا نمیکنیم و باید بیاین و متاسفانه ماهم مجبوریم بریم و اگه خدا نکرده کسی هم بگیره یا بمیره جوابگو نیستن هنونطور که هفته پیش یکی از کارمندان دانشگاه براثر کرونا فوت شد
:
:
:
آخرین اخبار