تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۱۶۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسابقه قطع درختان کهنسال اکالیپتوس در دزفول!/تصاویر

مسابقه قطع درختان کهنسال اکالیپتوس در دفول!

ارسالی از کاربران خوزنیوز/ ده ها اصله درخت اکالیپتوس در جنگل های عباس آباد دزفول قطع شده است ، این اتفاق در حالی رخ داده است که اذهان عمومی بر پارک جنگلی لاله متمرکز بوده و همچنین تردد شهر‌وندان و گردشگران به این منطقه کمتر می باشد.
در حالی قطع این درختان حدود سه ماه پیش انجام شده است که طبق مصاحبه  رییس اداره منابع طبیعی دزفول در دوم آذر ماه ۹۹ ، این قطع با اطلاع اداره منابع طبیعی دزفول صورت گرفته است.
در این مصاحبه علت قطع اینگونه توجیه شده است که : با توجه به بالابودن سطح آب در این منطقه و همچنین سطحی بودن ریشه درختان  افتادن درختان اکالیپتوس محتمل بوده است و باعث اسیب به درختان جنگل می شده است.
این اظهارات در حالیست که در سیل سال های ۹۵ و ۹۸  خوزستان  هیچکدام از این درختان آسیب ندیده است و استوار بودن این درختان تا چندماه پیش گواهی بر این مطلب می باشد.
همچنین به خوبی از قطر درختان قطع شده مشخص است که عمر این درختان چندین سال می باشد و اگر قرار به افتادن یا شکستن بود طی این چندسال اتفاق افتاده بود.

همچنین مشاهدات روز گذشته بنده در منطقه تال خانی نشان از قطع ده ها اصله درخت اکالیپتوس می دهد که مشخص نیست توسط چه فرد یا افرادی انجام گرفته است.

روبروی پارک لادن مکان بعدی است که متاسفانه طی روزهای اخیر ده ها اصله درخت اکالیپتوس توسط افرادی با  گویا اطلاع جهادکشاورزی قطع شده است.
نکته مهم در خصوص هرس اکالیپتوس اینکه متاسفانه در هر سه مورد قطع که در بالا آورده شده این اتفاق نیفتاده و اکثر درختان از ارتفاع ۲ متر به پایین قطع شده اند.
 
متاسفانه به نظر میرسد که این روزها قطع درختان اکالیپتوس با  توجه به بازار خریدی که دارد  با و یا بدون مجوز رونق گرفته و این زنگ خطری برای آینده طبیعت دزفول خواهد بود.
امید است تا مسولین محترم شهرستان بصورت جدی این موارد را پیگیری کنند تا از صدمات بیشتر جلوگیری شود.

برای درک بهتراندازه درختان، در محل قطع درختان یک خودکار برای مقایسه قرار داده شده است

:
:
:
آخرین اخبار