تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۱۶۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عوامل صدرنشینی نفت آبادان بررسی شود
  بازیکن سابق تیم فوتبال نفت آبادان گفت: معتقدم باید عوامل موفقیت و صدرنشینی تیمی مثل صنعت نفت آبادان مورد پژوهش و بررسی قرار بگیرد که چطور می‌شود چنین تیمی در کوتاه‌مدت و در شرایط سخت دور هم جمع شود و بعد موفق هم عمل کند.

کامل شریفی   با بیان این‌که صنعت نفت آبادان در لیگ بیستم کار خیلی بزرگی انجام داده است، اظهار کرد: تصور کنید تیم‌هایی با بضاعت مالی و سرمایه‌گذاری مالی خوب روی بازیکنان در لیگ داریم که اکنون آرزو دارند نتایجی مثل صنعت نفت و جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی داشته باشند. البته این‌که در ادامه فصل چه اتفاقی برای صنعت نفت می‌افتد، نسبت به آن آگاه نیستیم اما تا این هفته از مسابقات کار بزرگی انجام داده است زیرا این تیم مشکلات بسیار بزرگی در ابتدای فصل داشت و زمان زیادی را برای آماده‌سازی جهت حضور در لیگ بیستم از دست داد و در بحث جذب بازیکن و تامین اعتبار و بودجه نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرد و این را هم باید در نظر گرفت که نفت آبادان بدون هیچ اردوی تدارکاتی خوبی وارد مسابقات شد.

باید عوامل صدرنشینی نفت آبادان بررسی شود

وی بیان کرد: باید به کادر فنی و تلاش بازیکنان این تیم خسته نباشید و تبریک گفت، ضمن این‌که معتقدم باید عوامل موفقیت و صدرنشینی تیمی مثل صنعت نفت آبادان مورد پژوهش و بررسی قرار بگیرد که چطور می‌شود چنین تیمی در کوتاه‌مدت و در شرایط سخت دور هم جمع شود و بعد موفق هم عمل کند. به اعتقاد من یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در روند خوب این فصل صنعت آبادان، این است که شروع بازی نفت در لیگ برتر با غلبه بر تیم پیکان با ترکیبی جوان و بازیکنانی گمنام بود. وقتی صنعت نفت با مشکلات بسیار توانست به پیروزی برسد، خودباوری و اعتماد به نفس خوبی به تک‌تک اعضای این تیم القا شد و توانستند در ادامه فصل با اعتماد به نفس بهتری به کار خود ادامه دهند. صنعت نفت آبادان در ادامه مسابقات خود نیز به خوبی نتیجه گرفت و همین باعث شد همان ابتدای لیگ آرامش خوبی به اردوی صنعت نفت آبادان وارد شود.

حضور پورموسوی و فیروزی از عوامل موفقیت نفت آبادان

این کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: در تیم‌های پرطرفدار با توجه به فشار و انتظارات هواداران، خیلی خوب است که از ابتدای فصل از نظر جایگاه جدول و نحوه نتیجه‌گیری به موفقیت خوبی دست پیدا کنند که این اتفاق مهم برای صنعت نفت آبادان افتاد و تیم از همان ابتدا با نتایج خوب به همدلی رسید و هواداران نیز کنار این تیم بودند. ضمن این‌که به نظر من یکی دیگر از عوامل موفقیت صنعت نفت آبادان، حضور آقای پورموسوی است. او با آرامش و متانت خاص و همچنین رفاقت و حس احترام متقابلی که بین او و شاگردانش وجود دارد، توانسته در موفقیت نفت تاثیرگذار باشد. او نگرش اخلاقی خوبی به فضای مسابقات و تیم خود دارد و توانسته کِشتی صنعت نفت آبادان را در دریای پرتلاطم لیگ بیستم به خوبی هدایت کند. همچنین حضور آقای فیروزی در کنار کادر فنی که فردی باتجربه است، در روند موفقیت صنعت نفت آبادان تاثیر بسزایی داشته است.

آکادمی نفت آبادان باید قوی‌تر شود

وی درباره نگرانی این روزهای برخی از هواداران بابت جوانی نفت آبادان و احتمال افت این جوانان در فشار لیگ در نیم‌فصل دوم، گفت: صنعت نفت آبادان یک ترکیب جوان و باتجربه است و علی‌رغم فشردگی مسابقات به نظرم کادر فنی نفت آبادان به خوبی توانسته از بازیکنان جوانش بازی بگیرد و در شرایطی به آن‌ها بازی داده است که این نفرات نه‌تنها تخریب نشوند، بلکه رشد کنند. همچنین صنعت نفت باید علاوه بر کار روی بحث جوان‌گرایی، روی آکادمی خود نیز کار کند و حمایت بیشتری از تیم‌های پایه داشته باشد و آکادمی خود را قوی‌تر کند. مسئولان و مدیران رده‌ بالای آبادان نیز باید بودجه بیشتری را در اختیار باشگاه صنعت نفت آبادان قرار دهند تا آن‌ها بتوانند به آکادمی خود توجه بیشتری داشته باشند زیرا با بودجه فعلی و مشکلات مالی موجود، دیگر نمی‌توانند به آکادمی هم رسیدگی کنند و باید به مسئولان باشگاه حق داد.

صنعت نفت نباید رها شود

شریفی در ادامه نیز بیان کرد: اگر مسئولان می‌خواهند صنعت نفت آبادان روند خوب خود را ادامه دهد، باید از همین الان توجه بسیار خوبی در بحث تامین نیازهای بازیکنان داشته باشند. وقتی صنعت نفت به اینجا رسیده است، نباید رها شود زیرا این تیم مشکلات زیادی دارد و باید به آن‌ها رسیدگی شود. به نظر من اگر صنعت نفت بتواند به همین شکل به کار خود ادامه دهد و به سهمیه آسیایی برسد یا جزو شش تیم بالای جدول باشد، قطعا می‌تواند به عنوان یک الگو قرار بگیرد، الگویی که استفاده بهینه از ابزار و امکانات داشته و به نام‌ها توجهی نداشته است.

نفت امسال می‌خواهد بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد

وی خاطر نشان کرد: صنعت نفت آبادان در حال حاضر نیاز به بازیکنانی چون هافبک بازی‌ساز و مدافع دارد و حتما باید تقویت شود، البته با جذب بازیکنانی که بتوانند تاثیرگذار باشند. خیلی‌ها خوش‌باورانه از صنعت نفت آبادان کسب سهمیه و حتی قهرمانی لیگ را می‌خواهند اما باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که صنعت نفت امسال آمده تا بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد و اگر هم به سهمیه رسید، که چه بهتر. کار در نیم‌فصل دوم سخت‌تر خواهد شد و صنعت نفت اگر می‌خواهد به سهمیه آسیایی برسد، باید در ادامه نیز نتایج صعودی داشته باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار