تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۱۶۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیز جدید کرونا در خوزستان از پیک نخست آن تندتر است
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خیز جدید شیوع کرونا در خوزستان از پیک نخست آن تندتر بوده و این موضوع موجب نگرانی است.

 فرهاد ابول نژادیان در یک برنامه تلویزیونی سیمای مرکز خوزستان بیان کرد: ویروس کرونا در خوزستان با سرعت بیشتری در حال انتشار است و اگر بی‌توجهی کنیم به جان همه خواهد افتاد.

وی افزود: متوقف کردن روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان به مداخله جدی و فوری نیاز دارد تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته منتهی به سوم بهمن یک شهر زرد و در هفته منتهی به ۱۰ بهمن چهار شهر زرد کرونایی در خوزستان داشتیم اما در هفته گذشته به دلیل سیر صعودی تعداد مبتلایان، ۹ شهر خوزستان به حالت زرد درآمد. سیر صعودی بیماری از دهم بهمن روند صعودی تندی را شروع کرده و در این هفته بار مراجعه مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان بسیار زیاد بود.

وی افزود: در تابستان شاهد پیک نخست این ویروس در خوزستان بودیم که خیلی سخت و نفس گیر بود. پس از آن پیک پاییز را داشتیم که روند کمتری داشت اما پیک سوم بیماری که از دهم بهمن جاری شروع شده، صعود بسیار تندی داشته و بارها این موضوع را به مردم هشدار دادیم.

پذیرش بیماران کرونایی در چهار بیمارستان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه میزان مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها خوزستان و بستری‌ها رو به افزایش است به گونه‌ای که بیمارستان رازی اهواز تکمیل شده و سه بیمارستان دیگر را وارد مدار پذیرش بیماران کرونایی کردیم.

وی ادامه داد: در خیلی از شهرستان‌های دیگر خوزستان مجبور شدیم بیمارستان‌های این مناطق را درگیر پذیرش بیماران کرونایی کنیم به عنوان مثال تا یک هفته پیش گفته بودیم که بیماران شهرستان‌های هندیجان، رامشیر و امیدیه به ماهشهر فرستاده شوند اما با روند افزایشی مراجعات مجبور شدیم بیمارستان‌های این مناطق را درگیر پذیرش آنها کنیم. اگر نتوانیم در این هفته و هفته آینده اوضاع را کنترل کنیم مطمئن هستم شرایط سخت‌تری نسبت به پیک اول خواهیم داشت.

وی گفت: از مردم خواهش می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تردد غیرضروری درون شهری پرهیز کنند. حدود ۱۶ درصد از موارد ابتلا به کرونا مربوط به تردد درون شهری است لذا از مردم خواهش می‌کنم تنها برای موارد ضروری از خانه بیرون بروند.

وی افزود: در یک هفته گذشته موارد بروز بیماری ناشی از کرونا در خوزستان ۴۸ درصد، موارد بستری ۵۰ درصد و موارد فوت ۱۲ درصد افزایش یافته است. در شهرستان دشت آزادگان آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها ۱۱ برابر افزایش داشته است.

ابول نژادیان بیان کرد:متاسفانه آمار مراجعان به بیمارستان ها در افراد زیر ۴۰ سال روند افزایشی پیدا کرده لذا از خانواده‌ها انتظار است که آیین‌های خانوادگی و دید و بازدیدها را به صورت مجازی و غیرحضوری انجام دهند تا واکسن کرونا توزیع عمومی شود.

گفتنی است ۹ شهر خوزستان شامل اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، کارون، شادگان، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار