تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۱۶۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن در خوزستان افتتاح شدند
 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: در دهه فجر امسال، ۵۱ پروژه عمرانی در این استان بهره‌برداری شدند.

عبدالخالق محمدیان اظهار کرد: در دهه فجر امسال، بیش از ۵۰ پروژه عمرانی در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده‌اند، افزود: این پروژه‌ها در شهرستان‌های اندیکا، رامهرمز، آغاجاری، امیدیه، رامهرمز، ماهشهر، بهبهان‌، اهواز، باوی، شوشتر، گتوند، دزفول، شوش، دشت آزادگان، هویزه، شادگان، خرمشهر و آبادان مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان خوزستان بیان کرد: در حوزه صدور اسناد مالکیت روستایی در سال گذشته، بیش از چهار هزار و ۷۰۰ جلد سند مالکیت روستایی صادر شده و تا پایان دی‌ماه امسال نیز سه هزار و ۸۲۶ جلد سند صادر شده است.

محمدیان با تصریح اینکه در سال گذشته ۴۱۶ قطعه زمین به مساحت ۱۱ هکتار واگذار شده است که این آمار تا پایان دی‌ماه سال جاری ۴۲۰ قطعه بوده است، خبر داد: در حوزه عمران روستایی نیز فعالیت‌های متعددی در بخش‌های عمران روستاها از آن جمله می‌توان به احداث دایک‌های حفاظتی در برابر سیل‌های احتمالی و بهسازی معابر روستایی انجام شده است.

وی به مصوبه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه قرارگاه ۱۶ سیل بند در شهرستان‌های اهواز، شوش، باوی، شوشتر اجرا شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان خوزستان افزود: به لحاظ اعتباری و در مجموع بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان هزینه برای بهسازی و اجرای طرح‌های هادی ۲۴۳ پروژه در استان انجام شده است؛ همچنین به لحاظ آماری این تخصیص‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی، شرکت ملی نفت ایران و ماده ۱۰ حوادث بوده است.

محمدیان با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت پروژه‌ها ۸۵ درصد بوده است، به طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: تصویب طرح هادی و بازنگری ۵۵ روستا در استان با اعتبار سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و همچنین تهیه و تصویب طرح تعیین محدوده روستاهای فاقد دهیاری ۲۱۳ طرح با اعتبار ۴۲۶ میلیون تومان بخش‌هایی از فعالیت‌های حوزه عمران روستایی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان خوزستان بیان کرد: طرح‌هایی نیز از محل‌های اعتبارات استانی برای ۲۱ روستا و اعتبارات ملی برای ۳۲ روستا در دست تهیه است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار