تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۱۶۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش هیات اتومبیلرانی خوزستان برای کاهش آمار تصادفات
  رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان گفت: هر ۳۰ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف کشته و هر ۹۰ ثانیه نیز یک نفر به همین دلیل مجروح می‌شود که بر این اساس با برنامه‌هایی که داشته‌ایم، تلاش ما این بوده که با آگاه‌سازی مردم به کاهش آمار تصادفات در استان کمک کنیم.

ابراهیم جوانمردی در ابتدا بااشاره به برگزاری مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم همگانی خوزستان، اظهارکرد: علی‌رغم این‌که همچنان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، موفق شدیم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، اولین مسابقات هیات در سال ۹۹ را برگزار کنیم. مسابقات از سطح خوبی برخوردار بود و اتومبیلرانان استان نیز استقبال خوبی از رقابت‌ها داشتند. حتی شاهد حضور یک نوجوان ۱۴ ساله و یک خانم ۸۰ ساله هم بودیم و این نشان از علاقه‌مندی مردم خوزستان به رشته اتومبیلرانی است و طبیعتا مسئولیت هیات را در قبال ارائه خدمات بهتر، بیشتر می‌کند.

وی عنوان کرد: اتومبیلرانی همگانی اسلالوم از رشته‌های پایه اتومبیلرانی محسوب می‌شود و تلاش کرده‌ایم در این رشته اقدامات خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در سطح قهرمانی در این رشته نیز مدال‌آور باشیم که البته خدا را شکر وضعیت خوبی هم در این بخش داریم.

رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان گفت: همچنین تلاش داشته‌ایم که بخش بانوان را در رشته اتومبیلرانی اسلالوم فعال کنیم و قصد داریم اسفندماه نیز یک دوره دیگر از رقابت‌های اسلالوم همگانی را برگزار کنیم تا بتوانیم در این مسیر به خوبی ورزشکاران‌مان را هدایت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گویا امسال مسیر مسابقات اسلالوم همگانی نسبت به دوره‌های قبل سخت‌تر شده بود، گفت: این مسابقات از نظر فنی و طراحی مسیر بسیار خوب بود و یک رقابت پرچالش را شاهد بودیم. مسیرها متعدد هستند و نباید یکنواخت باشند و تلاش ما هم این بود که مسیر پرچالشی داشته باشیم و این نشان می‌دهد در طراحی مسیر مسابقات توانسته‌ایم گام‌های بسیار خوبی برداریم.

جوانمردی با بیان این‌که تمام تلاش هیات ساماندهی علاقه‌مندان به رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری و آوردن آن‌ها به پیست برای آموزش و تخلیه هیجان در محیطی امن و ایمن است، افزود: توجه به رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری در کاهش ترافیک و آمار تصادفات اهمیت بسیاری دارد؛ هر ۳۰ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف کشته و هر ۹۰ ثانیه نیز یک نفر به همین دلیل مجروح می‌شود که بر این اساس با برنامه‌هایی که داشته‌ایم، تلاش ما این بوده که با آگاه‌سازی مردم به کاهش آمار تصادفات در استان کمک کنیم.

وی گفت: هیات اتومبیلرانی و موتورسواری می‌تواند نقش بسزایی در امر آموزش و مهارت‌های عمومی رانندگی ایفا کند و در تمامی سال‌هایی که مسئولیت این هیات را برعهده داشته‌ام، تلاش من و همکارانم این بوده است که جوانان علاقه‌مند به اتومبیلرانی را تحت آموزش درست رانندگی کردن قرار دهیم تا ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از رانندگی نادرست در سطح خیابان‌ها و جلوگیری از حرکات نمایشی این افراد در خیابان‌ها که گاها منجر به تصادف می‌شود، در بخش همگانی و حتی قهرمانی این رشته گام‌های موثری برداریم.

  همچنین نفرات برتر چهار کلاس رقابت‌های اتومبیلرانی اسلالوم همگانی خوزستان که ۱۷ بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد، از سوی هیات استان معرفی شد که بر اساس آن، در کلاس ۱۵۰۰ مرتضی خدری از اهواز، جمشید جمشیدی از آبادان و محمدامین دلگرم از اهواز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند. در کلاس ۲۰۰۰ رضا قنوانی از ماهشهر، میلاد خجسته‌پور از اهواز و وحید منصوریان از ماهشهر به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و در کلاس آزاد بهنام دانش‌پور، آرش برقک و سیاوش رحیمی هر سه از ماهشهر موفق به کسب رده‌های اول تا سوم شدند. همچنین در بخش بانوان فاطمه احمدی از ماهشهر، مریم پولادی از امیدیه و سمیرا غلک از اهواز عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار