تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز هیات تنیس خوزستان به امکانات بیشتر برای گسترش این رشته
 دبیر هیات تنیس خوزستان با اشاره به گران شدن وسایل این رشته و عدم دریافتی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، گفت: ما به زمین و امکانات بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم رشته تنیس را گسترش دهیم.

عبدالامیر سوده اظهار کرد: چهار، پنج سالی است که هیات تنیس استان اجازه فعالیت برای عموم مردم را دارد، در حالی‌که قبلا این فعالیت تنها در دست شرکت نفت بود. ما بعد از این چهار، پنج سال توانستیم سه زمین در مجموعه ۱۶ هکتاری اهواز درست کنیم، ضمن این‌که با مدیرکل ورزش و جوانان استان برای افزایش زمین تنیس صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم این رشته را گسترش دهیم. مدیرکل ورزش نیز قول تحویل دو زمین دیگر را همراه با تمامی امکانات به ما داده است. این زمین‌ها برای احداث به زودی کلنگ‌زنی خواهند شد و تا یکی دو ماه آینده به هیات تحویل داده می‌شوند.

وی بیان کرد: طبق گفته فدراسیون تنیس، ما برای گرفتن مسابقات کشوری نیازمند پنج زمین هستیم که با تحویل این دو زمین، تعداد زمین‌های تنیس ما به عدد پنج می‌رسد و امکان برگزاری مسابقات را در شهر خودمان داریم. ما باید زمین و امکانات بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم رشته تنیس را گسترش دهیم. اگر دو زمین دیگر بگیریم، می‌توانیم ضمن اخذ میزبانی مسابقات کشوری، استقبال جمعی بیشتری از مردم خوزستان را نسبت به رشته تنیس داشته باشیم. هر چند خوشبختانه استقبال از این رشته در استان، خوب است.

دبیر هیات تنیس خوزستان گفت: در حال حاضر نیز تمرکز ما بیشتر روی بخش پایه است و روزهای پنج‌شنبه هر هفته را برای آموزش رده سنی زیر ۱۰ سال قرار دادیم. البته در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی تعداد نفراتی که در این رده آموزش می‌بینند، کم است اما با تمام این شرایط، ما داریم برای پایه‌ها مسابقات برگزار می‌کنیم. کودکان زیر ۱۰ سال ما حمایت و انگیزه می‌خواهند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، وسایل تنیس نیز بسیار گران شده‌اند و متاسفانه از اوایل سال ۹۸، هیات هیچ‌گونه دریافتی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نداشته است و اسپانسرهای محدودی هم حاضر به کمک هستند. در حال حاضر ما با کمک مالی پیشکسوتان و علاقه‌مندان کار را پیش می‌بریم. با تمامی این شرایط، ماه پیش مسابقات استانی را برگزار کردیم که هشت تیم از شهرستان‌های مختلف در آن شرکت کردند.

سوده در پایان افزود: از مدیرکل ورزش و جوانان خواهشمندیم هر چه سریع‌تر زمین‌های تنیس را به ما تحویل دهد و از وی می‌خواهیم به ما امکانات و اعتبارت بدهد تا باتوجه به استقبال گسترده‌ از این رشته، بتوانیم این رشته ورزشی را در استان گسترش دهیم و از مربیان باتجربه نیز استفاده کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار