تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۶۰۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باران شدید سبب آبگرفتگی برخی مناطق اهواز شد
  باران شدید در بعدازظهر یکشنبه سبب آبگرفتگی برخی مناطق کلانشهر اهواز شد.

 بارندگی شدید توام با رعد و برق در اهواز که تا لحظه مخابره خبر به صورت خفیف ادامه دارد موجب آبگرفتگی برخی مناطق از جمله کیان آباد ، کیانپارس ، امانیه ، نقاط حاشیه‌ای و مرکزی اهواز شد.
ماموران شهرداری ، آب و فاضلاب به کمک مردم در حال رفع آبگرفتگی و هدایت آب به منهول‌های فاضلاب هستند.
کلانشهر اهواز فاقد سامانه جمع آوری آب‌های سطحی است و با بارش شدید و نقطه‌ای بیشتر از ۱۰میلمتر با آبگرفتگی ، بالاآمدن و پس زدگی فاضلاب رو به رو می‌شود.
هنوز گزارشی از ورود آب‌های سطحی و فاضلاب به درون منازل ساکنان کلانشهر اهواز دریافت نشده است.
آذر ۹۹ بارندگی شدید و سیل آسا سبب آبگرفتگی شدید مناطقی از کلانشهر اهواز و نفوذ آب باران و فاضلاب به برخی منازل مردم اهواز ، شهر بندرامام خمینی(سربندر) ، کارون ، ماهشهر و شادگان شده بود.در بارندگی سیل آسای آذر۹۸ نیز نقاط زیادی از اهواز با مشکل آبگرفتگی شدید رو به رو شد و خسارات زیادی به منازل و وسایل مردم وارد شد. 
 به گزارش ایرنا موج جدید بارندگی‌ها درخوزستان با نفوذ سامانه بارشی فعال از شامگاه شنبه در بیشتر مناطق این استان شروع شده که در مناطق شرقی ، شمالی و شمال شرق خوزستان از شدت بیشتری برخوردار است.
بارندگی متناوب براساس پیش‌بینی هواشناسی خوزستان تا اواخر روز یکشنبه ۱۹ بهمن ادامه داشته و به تدریج از شدت بارش ها کاسته خواهد شد.
بارندگی‌های اخیر در خوزستان که ناشی ازسامانه بارشی فعال غربی است کشاورزان به ویژه دیم‌کاران و دامداران خوزستانی را که از مدت‌ها پیش در انتظار نزول رحمت الهی لحظه شماری کرده و چشم به آسمان دوخته بودند خوشحال و مسرور کرد.

بر این اساس مجموع بارش‌ها در شوش، دشت‌آزادگان، ماهشهر، رامهرمز، هویزه، ایذه، باغملک، امیدیه و آغاجاری ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر و در اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، رامشیر و هفتکل ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.
در شبانه روز گذشته ایذه در شرق خوزستان با ثبت ۴۲.۹ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را در سطح خوزستان داشت. پس ازآن بهبهان با ۲۹.۲ میلیمتر ، دهدز۲۲ ، شوش  ۱۷.۲ ، لالی ۱۳ ، مسجدسلیمان   ۱۱.۳  ، صفی آباددزفول ۱۰.۶  حسینیه ۱۰.۲  ، رامهرمز ۹.۸  ، آغاجاری   ۸.۸  ، هندیجان ۷.۸ ، امیدیه ۷.۴ ، گتوند ۷ ، بستان  ۵.۹ ، اهواز ۵.۸ ،  بندر ماهشهر۴.۸ ، شوشتر ۳.۹ ، شادگان  ۳.۷  میلیمتر و آبادان ۲ دهم میلیمتر بارش ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای به‌خصوص در مناطق شمالی و شرقی، احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.
محمد سبزه‌زاری افزود: از روز دوشنبه ۲۰ بهمن تا اواخر هفته جاری وزش باد به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان پیش‌بینی می‌شود و پدیده غالب در استان مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود ضمن آنکه در روزهای پیش رو روند افزایش دما وجود دارد.
در شبانه روزگذشته امیدیه با ۲۶.۵ و دهدز با ۴.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را داشتند.در این مدت حداکثر دمای اهواز بین ۲۲.۱ و حداقل ۱۴.۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار