تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۱۵۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر کشور به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کسب امتیاز از این بازی‌ها جایگاهشان را در جدول رده بندی ارتقا دهند.

  هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و فولاد بیرون از خانه و همچنین تیم نفت آبادان در خانه به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم نفت  آبادان در هفته سیزدهم این پیکارها به مصاف مس رفسنجان رفت و در یک دیدار نفس‌گیر و حساس در نهایت با تساوی بدون گل متوقف شد. همچنین تیم فولاد خوزستان دیگر نماینده استان مقابل پیکان سختکوش قرار گرفت که آنها هم به تساوی بدون گل رضایت دادند و هشتمین تساوی خود در لیگ را کسب کردند. تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته میزبان تیم استقلال بود که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید و زاگرس نشینان یک امتیاز حساس کسب کردند.

تیم نفت آبادان که از ۱۳ بازی گذشته خود ۶ پیروزی، چهار تساوی و سه باخت کسب کرده و اکنون با ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد، در این فصل نتایج بسیار خوبی به دست آورده و کمتر به حریفان باج می‌دهد؛ تیم فولاد فصل گذشته موفق به کسب سهمیه آسیایی شد و اکنون در جایگاه پنجم رده بندی جای گرفته و رفته رفته به لحاظ تیمی و هماهنگی بین بازیکنان شرایط بهتری پیدا کرده و هنوز هم برخی کارشناسان این تیم را یکی از شانس های قهرمانی می دانند.

تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان، همچون فصل گذشته راه امتیاز گرفتن از تیم‌های مدعی را به خوبی بلد بوده و تاکنون از تیم هایی همچون پرسپولیس، گل گهر، شهرخودرو، سپاهان و فولاد امتیاز گرفته و این موضوع باعث شده تا آنها در نیمه بالای جدول قرار بگیرند هر چند این تیم جوان و با انگیزه در ادامه راه کار بسیار سختی در پیش دارد.

نفت آبادان - فولاد

تیم صنعت نفت آبادان در این فصل با عملکردی قابل توجه توانسته در پایان هفته سیزدهم با کسب ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول قرار گیرد؛ این در حالی است که نفتی ها پیش از شروع مسابقات بسیاری از بازیکنانشان را به دلیل مشکلات مالی از دست دادند و پیش بینی می‌شد که این تیم برای برآورده کردن انتظارات هواداران پرشور خود با مشکل بزرگی مواجه شود اما سید سیروس پورموسوی با استفاده از بازیکنان جوان خوزستانی تمام معادلات را برهم زد و تا اینجای فصل شرایط خوبی را رقم زده است.

نفتی‌ها در صورت برد مقابل فولاد بار دیگر به روند صعودی خود ادامه خواهند داد و احتمال صدرنشینی آنها وجود دارد. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل مس رفسنجان اگرچه بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما در پایان نتوانستند با دست پر از زمین خارج شوند و ۲ امتیاز این دیدار را از دست دادند.

تیم نفت آبادان نسبت به دیگر مدعیان حال حاضر لیگ از بازیکنان گمنام تری بهره می برد آنها در لیگ بیستم خیلی دیر وارد بازار نقل و انتقالات تابستانه شدند و همین امر موجب شد تا بازیکنان سرشناس فوتبال کشور جذب دیگر تیم ها شوند اگرچه پورموسوی بارها نشان داده که کار با جوانان را به خوبی بلد است و در ترکیب این تیم اتحاد و همدلی حرف اول را می زند.

در فصل جاری و با وجود گذشت ۱۳ هفته از بازی‌ها، صنعت نفت تاکنون نتایج خوبی کسب کرده که این موضوع نشان دهنده تمرکز و اعتماد به نفس بالای بازیکنان نفت آبادان است؛ تساوی هفته گذشته نفتی ها باعث شد تا بازیکنان این تیم در مصاف با فولاد برای کسب سه امتیاز بازی، انگیزه بالایی داشته باشند.

فولاد با جواد نکونام توانسته طی ۲ هفته اخیر در نتیجه گیری، عملکرد نسبتا موفقی داشته باشد. تیم فولاد در بیرون از خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد. این تیم در بازی مقابل نفت آبادان باقوای هر چه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب و جایگاهش را در جدول رده بندی بهبود دهد.

شاگردان جواد نکونام در این فصل نیز بیرون از ورزشگاه خانگی خود تاکنون یک پیروزی آن هم در بازی با ماشین سازی کسب کردند و در مصاف با نفت به دنبال دومین بردشان هستند. تیم فولاد در این فصل بیرون از خانه برابر نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس شکست خورد و مقابل نساجی، سپاهان، گل گهر و ذوب آهن به تساوی رسید تا این امر موجب فاصله گرفتن سرخپوشان اهوازی از صدر جدول شود.

َتیم فولاد برای ماندن در کورس قهرمانی باید برزیلی های ایران را شکست دهد فولاد برای این دیدار بازیکنان ترکیب اصلی خود را در اختیار دارد و دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان باز است تا بتواند پنجمین برد فصل خود را کسب کند اگرچه حریف آنها تیم نفت آبادان است و در آبادان به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد.

مردم آبادان برای قهرمانی تیم نفت آبادان و یا صعود این تیم به جام باشگاه های آسیا لحظه شماری می کنند و بی شک پورموسوی و شاگردانش اگر به همین شکل ادامه دهند و از بازی های باقی مانده امتیاز لازم را بگیرند، کسب این موفقیت برای آنها دور از دسترس نیست.

طالب ریکانی تاکنون بیشترین گل را برای نفتی ها به ثمر رسانده و در صورت گلزنی در این دیدار آمار گل های خود را افزایش می دهد. در سوی مقابل لوسیانو پریرا و پاتوسی ۲ مهره موثر فولاد بیشترین آمار گل را در بین بازیکنان فولاد دارند.

ساسان انصاری مهاجم تیم فولاد تاکنون پنج گل برابر صنعت نفت به ثمر رسانده و از این حیث در تیم خود رکورددار است. انصاری ۲ گل با پیراهن فولاد، ۲ گل با پیراهن سپاهان و یک گل با پیراهن تراکتور وارد دروازه تیم نفت آبادان کرده و امیدوار است تا در نبرد این هفته ششمین گل خود را وارد دروازه آبادانی ها کند.
 
نفتی ها در بازی های خانگی نشان دادند که به راحتی امتیاز نمی دهند؛ نقطه قوت تیم نفت در ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک های جوان و جنگنده این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند.  

نکونام که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، فصل گذشته به همراه فولاد شاهکار کرد و در مکان سوم جدول رده بندی جای گرفت. این تیم در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت به گونه ای که در برخی پست ها، ۲ بازیکن خوب در اختیار دارد.

آیاندا پاتوسی که در ابتدای فصل نقش کمرنگی در تیم داشت، اکنون در فولاد به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شده و با زدن سه گل کار خود را به خوبی انجام می دهد. فولاد خوزستان روز هجدهم فروردین باید در اهواز یا قطر به مصاف العین امارات برود، که در صورت برتری در این دیدار در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن هم گروه خواهد شد.

نبرد پورموسوی و نکونام، ۲ مربی آینده دار لیگ در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم فولاد خوزستان اکنون با ۱۹ امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است.

گل گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان 

تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۳ بازی گذشته خود چهار برد، پنج تساوی و چهار شکست در کارنامه دارد و در سوی مقابل تیم گل گهر پنج برد، سه تساوی و چهار شکست کسب کرده است. از طرفی باید گفت جدال تیم‌های گل گهر و نفت مسجدسلیمان در واقع رقابت بین تیم‌های دارا و ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد. 

سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان بومی و جوان پا به مسابقات گذاشت و تاکنون عملکرد خوبی داشته است همچنین امیر قلعه نویی با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه، توانسته این تیم را در قامت یک مدعی نشان دهد. گل گهر اکنون در رده هفتم جدول رده بندی جای گرفته است.

تیم نفت مسجدسلیمان در بازی های گذشته ۱۰ گل دریافت کرده و در مقایسه با دیگر حریفان عملکرد نسبتا خوبی داشته است اما در خط حمله با زدن ۹ گل چندان قدرتمند نشان نداده است. در سوی مقابل تیم گل گهر تاکنون ۱۶ گل دریافت کرده و ۱۲ بار دروازه حریفان را باز کرده است که این موضوع نشان می‌دهد خط حمله بسیار خوبی دارد.

تیم نفت مسجدسلیمان برای موفقیت بیشتر در لیگ باید در خط حمله عملکرد بهتری داشته باشد. این تیم بعد از تساوی مقابل استقلال اکنون با ۱۷ امتیاز در مکان هشتم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند. گل گهر درصورت پیروزی می تواند چند پله در جدول بالا رود همچنین برد نفت مسجدسلیمان در این دیدار باعث بهبود جایگاه آنها می‌شود.

یکی از نقاط قوت تیم نفت مسجدسلیمان جوانی و جنگندگی بازیکنانش است که یقه بسیاری از تیم ها را گرفته اما این بار رقیبش بسیار باتجربه هستند و به خوبی می‌دانند سه امتیاز این دیدار برای آنها حکم مرگ و زندگی را دارد.

نفتی‌ها بعد از شکست مقابل نفت آبادان و تساوی با نساجی و استقلال در مصاف با گل گهر به دنبال جبران امتیازات از دست رفته بوده و تلاش می‌کنند پنجمین بردشان را کسب کنند. در سوی مقابل تیم گل گهر نیز هفته گذشته با یک گل از سد سایپا گذشت و بازیکنان این تیم از انگیزه بالایی برای برد برخوردارند تا دل هوادارانشان را شاد کنند.

تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکن مطرحی جذب کند تا جاییکه برخی از بازیکنان این تیم نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند در حالی که دست قلعه نویی در جذب بازیکن باز بود و گل گهر در این فصل بازیکنانی همچون علیرضا حقیقی و میلاد زکی پور را جذب کردند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم مسابقات به شرح ذیل است:

جمعه ۱۷ بهمن ماه:

گل گهر - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه سیرجان - ساعت ۱۵:۳۰)

نفت آبادان - فولاد ( ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۶)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار