تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۱۵۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران بیخیال میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا شد!/ نه سخت‌افزار هست نه تفاهم
 شروط ابتدایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به منظور میزبانی از بازی‌های هر گروه، خارج از توان تیم‌ها و فدراسیون فوتبال ایران در مقطع کنونی است.

  ادامه دار شدن پاندمی کرونا، کنفدراسیون فوتبال آسیا را به این فکر وا داشت که بازی‌های مرحله گروهی به صورت متمرکز برگزار شود اما امسال این کنفدراسیون قصد دارد به جای برگزاری تمام مسابقات هر منطقه در یک کشور، هر گروه را در یک کشور برگزار کند.

در نتیجه این کنفدراسیون تا ۲۷ بهمن به کشورهای آسیایی مهلت داده با برررسی شرایط و ضوابط میزبانی از مرحله گروهی، درخواست خود را برای این کنفدراسیون ارسال کنند. در این بین کشورهای قطر، عربستان و امارات با توجه به داشته‌های سخت‌افزاری خود درخواست‌هایی را برای این کنفدراسیون ارسال کرده‌اند و چه بسا به جای یک گروه، میزبان بازی‌های چند گروه باشند.

اما در ایران این موضوع به مرحله بحث و تبادل نظرهم نرسید و هیچ یک از تیم‌ها شرایط لازم برای میزبانی این مرحله را ندارند. البته اختلاف نظرها هم در این زمینه تاثیرگذار بوده و در نتیجه فدراسیون فوتبال از طرح این موضوع خودداری کرده است.

با خودداری تراکتور از میزبانی این مسابقات در تبریز و نامشخص بودن حضور فولاد در مرحله گروهی (به علت حضور در پلی‌آف)، نگاه‌ها به استقلال و پرسپولیس بود چون این دو تیم از یک ورزشگاه استفاده می‌کنند و درخواست میزبانی برای هر یک از این دو تیم از سوی فدراسیون فوتبال می‌تواند به اختلافات میان دو تیم و هوداران‌شان دامن بزند، به طور کلی مسئولان دولتی و ورزش از طرح میزبانی مرحله گروهی بیخیال شده‌اند.

شروط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی مرحله گروهی شامل برگزاری بازی‌های هر گروه در یک ورزشگاه بود که به علت نبود سخت‌افزار مناسب، برگزاری فشرده مسابقات خارج از توان ورزشگاه‌های موجود در ایران است و موجب خرابی و فرسودگی زمین چمن خواهد شد. علاوه بر این در هیچ یک از شهرهای ایران به جز اصفهان دو ورزشگاه استاندارد و مورد تایید برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و  در نتیجه برگزاری بازی‌های هفته پایانی به صورت همزمان در دو ورزشگاه، غیرممکن است.

البته AFC تسهیلاتی را به عنوان کمک هزینه میزبانی مرحله گروهی در نظر گرفته بود که با وجود این کمک‌ها هم میزبانی ایران در مرحله گروهی AFC منتفی است.

لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری بازی‌های پلی آف در ۱۸ فروردین آغاز می‌شود که در این مرحله ایران فولاد را به عنوان نماینده خود دارد که باید با العین امارات رو به رو شود. همچنین مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ از تاریخ ۲۶ فرودین آغاز می شود و تا ۱۰ اردیبهشت جریان دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار