تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۱۵۶۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلیس فتا خوزستان : والدین بر فعالیت کودکان در فضای مجازی نظارت کنند
  رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: والدین باید اطلاعات سایبری خود را افزایش دهند و نحوه استفاده از ابزارهای هوشمند را فراگرفته تا بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ شاهین حسنوند با اشاره به کنترل والدین در استفاده کودکان از تلفن‌های هوشمند و فضای مجازی اظهار داشت: حفظ حریم خصوصی و ایمنی فرزندان از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در فضای مجازی می‌باشد ، در همین راستا همراهی والدین و فرزندان در این فضا می‌تواند گامی مهم و اساسی در کنترل کودکان باشد .

وی بابیان اینکه والدین می‌توانند برای کنترل کودکان از برنامه های محدود کننده فضای مجازی استفاده کنند ادامه داد: نرم‌افزارهایی وجود دارند که والدین  می‌توانند برخی کلیدواژه‌ها را مسدود و جست‌وجو در اینترنت را محدود کنند و نیز فعالیت کودک خود را رصد کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطر نشان کرد : دانش آموزان برای دانلود برنامه‌های ارتباطی با معلم یا اساتید حتما از منابع معتبر استفاده کنند .

سرهنگ حسنوند افزود : به کودکانتان آموزش دهید ، هرگز نام، آدرس ، رمز عبور ، نام مدرسه و نام اولیا خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

وی افزود : لازم است والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی و عدم افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را داده تا کودکان را از سواستفاده مجرمان سایبری حفظ نمایند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار