تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۱۵۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهید مدافع حرمی که در دوران دفاع مقدس غواص بود + تصاویر
شهید مدافع حرمی که در دوران دفاع مقدس غواص بود + تصاویر

سردار شهید مدافع حرم احمد مجدی از سربازان بی‌ادعای حضرت زینب(س) بود که در سرزمین شام، در کنار دیگر رزمندگان مدافع حرم جزء عشق به اهل بیت(ع) به شهادت رسید.

 سردار شهید مدافع حرم احمد مجدی از سربازان بی‌ادعای حضرت زینب(س) بود که در سرزمین شام، در کنار دیگر رزمندگان مدافع حرم جزء عشق به اهل بیت(ع) چیزی ندید و برای احقاق حق مظلومان از جان خود گذشتند و از قهرمانان تاریخ شد.

شهید حاج احمد مجدی متولد 1346/02/5  از دوران کودکی در شهر اندیمشک زندگی کرد. دوران تحصیل خود را در مدرسه سعدی و مدرسه راهنمایی بهشتی و دبیرستان دکتر شریعتی ،اندیمشک گذراند.

با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج درآمد؛ در زمان جنگ با وجود سن کم برای اولین بار در تیپ امام حسن(ع) در جزیره مجنون و هورالعظیم در جبهه حضور یافت و سپس با رزمندگان اندیمشک در لشکر 7 ولیعصر(عج) در ماموریت‌های مختلف در گردان حمزه سیدالشهدا اندیمشک به عنوان یک رزمنده سربازی امام زمان‌(عج) را پذیرفت.

وی در عملیات والفجر 8 غواص و خط شکن بود و به شدت مجروح شد و اما پس از چندین ماه تحمل و رنج و بدست آوردن سلامتی به جبهه بازگشت و به خدمت در جبهه ادامه داد.

این فرمانده مدافع حرم در سال 1366 به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و دوره‌های نظامی مختلف را در شیراز و مشهد سپری کرد، همچنین فوق دیپلم رشته مدیریت را از دانشگاه پیام نور دزفول  و دوره سطح یک افسران را در دانشگاه امام حسین(ع) به پایان رساند و نیز  مدرک لیسانس علوم پایه جهادی را با گرایش جنگ نرم در همین دانشگاه اخذ کرد.

حاج احمد از زمانی که سن و سال کمی داشت در جبهه ها بود و با آدم‌های مختلف مراوده داشت.

حاج احمد برای بار دوم به سوریه به عنوان فرمانده گردان مدافعان حرم لشکر 7 ولیعصر(عج) جهت دفاع از حرم زینب کبری(س) رهسپار شد و  طراح و فرمانده عملیات آزاد سازی حلب بود و در این عملیات در بهمن ماه سال 1394 که منجر به آزادسازی دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا شد  در تاریخ 1394/11/13 به آرزوی چندین ساله‌اش رسید و آسمان‌نشین شد

در این باره حاج ناصر اسکندری از همرزمان سردار شهید مدافع حرم حاج احمد مجدی با اشاره به دوران کودکی این شهیدعالی قدر اظهار داشت: حاج احمد دوازده یا سیزده ساله بود که جنگ تحمیلی با هجومی سراسری از مرزهای جنوب و جنوب غربی توسط ارتش بعث عراق برعلیه ایران اسلامی آغاز شد، احمد که پر از حس نوجوانی و انگیزه‌های انقلابی جهت خدمت فی سبیل الله بود، همراه با دوستان فعال در بسیج محله مشغول ایجاد امنیت در کوچه و بازار شد.

وی در ادامه افزود: بعد از گذراندن دوره‌های نظامی، همرزم رزمندگان سپاه اسلام جهت نبرد با نیروهای متجاوزگر بعثی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

همرزم سردار شهید مدافع حرم حاج احمد مجدی، گفت: حاج احمد در دوران دفاع مقدس تجربیات خوبی کسب کرد و سپس مشتاقانه عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و به عنوان نیروی رزمی در تیپ امام حسن مجتبی(ع) و لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج) در ماموریت‌های مختلف و عملیات‌های بزرگ و کوچک تا پایان جنگ تحمیلی حضور مستمری داشت.

وی افزود: حاج احمد از نیروهای زبده‌ی غواص شرکت کننده در خط شکنی عملیات‌های والفجر هشت و کربلای چهار بود که بارها تا مرز شهادت هم پیش رفت اما هنوز قسمتش نبود.

اسکندری عنوان کرد: حاج احمد، بعد از جنگ تحمیلی در حین انجام ماموریت‌های مختلف سازمانی با پشتکار خوبی که داشت توانست تا مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهد.

وی در ادامه افزود: با  تشکیل داعش و بی‌حرمتی به حرم حضرت زینب کبری(س) با وجود اینکه اجبار و تکلیفی بر احمد نبود اما احمد هم مثل دیگر دوستداران اهل بیت(ع) مدافع حرم زینبی شد و همراه گردان فاتحین خوزستان عازم سوریه شد، تا ا در شروع نبرد آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا به شهادت رسید.

همرزم حاج احمد با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید عنوان کرد: احمد فردی متواضع و عملگرا در انجام تکالیف شرعی بود و در اخلاق و رفتار با همه شوخ طبع وخندان بود اما در امورات و مسئولیت‌های کاری جدی و مصمم‌تر از همیشه بود.

وی افزود:  در زمان تصدی فرماندهی گردان حمزه سیدالشهدا(ع) تعدادی از سربازان او بدلیل مشکلات معیشتی که داشتند، حاج احمد با وسیله نقلیه شخصی خود روزانه از پادگان تا اندیمشک آنها را می برد بدون اینکه با آنها نسبت و قرابت فامیلی یا دوستی داشته باشد. دلیل این اقدام.خیرخوهانه اش این بود و می‌گفت چون که سربازند و پول جیبی ندارند.

اسکندری، گفت: بنده و تعدادی از همکاران به همراه حاج احمد در کلاس‌های دانشگاه امام حسین(ع) هم دوره بودیم، در آن زمان حاج احمد، مسئول عملیات لشکر عملیاتی بود.

وی در ادامه افزود: با همکاران قرار گذشته بودیم که جهت امورات دانشگاهی به نوبت با وسیله شخصی تردد کنیم که در مصرف بنزین صرفه جویی شود و همکارانی که وسیله ندارند از حضور به موقع در دانشگاه محروم نشود.

اسکندری افزود: یک روز حاج احمد و همکارانی که با وسیله نقلیه حاج احمد به دانشگاه نیامدند و بعد از چند روز وقتی از حاج احمد علت را پیگیر شدم، احمد با لبخند گفت آن روز که نوبت من بود تا بچه‌ها را با ماشینم بیاورم اما بدلیل اینکه بنزین نداشتم به بچه‌ها زنگ زدم من امروز دانشگاه نمیام هرجوری شده خودتان بروید، به او گفتم احمد تو مسئول عملیات لشکر هستی با ماشین سازمانی که در اختیار داری می‌آمدی.

وی در ادامه افزود: حاج احمد خیلی جدی و با طعنه گفت میخواستم بیام دانشگاه، نه به جهنم بروم. این اموال بیت المال است و جهت امورات یگانی که در اختیار من است و حق هیچگونه استفاده شخصی را ندارم.

وصیت نامه شهید مدافع حرم احمد مجدی

«حمد و سپاس خداوند یکتا را که وجود همه، و همه چیز از اوست و درود به رسول مکرمش حضرت محمد مصطفی (ص) و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) و سلاله پاکش که سلسه امامت از نسل حضرتش و حضرت صدیقه کبری زهرای اطهر (س) استمرار یافت.درود و سلام و تحیت بر حضرت ولیعصر(عج)  امام عصر و زمان.

از آنجا که نوشتن وصیت جزء مستحبات تاکید شده می‌باشد بنده نیز حسب وظیفه چند سطر به عنوان روشن کننده اهداف، خدمت خانواده، دوستان و همه همشهریان معروض می‌دارم.در این زمان که جهان را جنگ و خونریزی فراگرفته و دشمن عزم خود جهت نابودی اسلام و شیعیان جزم نموده و از همه امکانات مادی خود بهره می‌برد، وظیفه خود دیدم که به عنوان سرباز امام زمان (عج) که مدعی انتظار ظهور و یاریشان را داریم در جهاد با دشمنان صهیونیست و تکفیری‌های بی‌خبر از اسلام به یاری رزمندگان صفوف مقاومت بپیوندم و گوشه کوچکی از وظیفه خود را به انجام برسانم تا خدای ناخواسته در آینده اندوه و پشیمانی که گریبان جاماندگان از جهاد را می گیرد شامل کسی که در دعا "انی سلم ٌ لمن سالمکم" می‌گوید نشود.

دفاع از ولایت فقیه، ماندن در خط انقلاب، زندگی سالم و به دور از تجملات و مدگرایی، اداء فریضه نماز، دستگیری از افراد مستمند و ناتوان، دوری از غیبت و تهمت خدای ناخواسته از جمله اموری است که باید به آن اهتمام بورزیم که ان شاءالله مورد رحمت و مغفرت خداوند سبحان قرار بگیریم.انتظار حلالی از زن و فرزند، پدر  ومادر، اقوام و آشنایان را دارم و برایتان سلامتی و عاقبت به خیری آرزو دارم.از دخترانم زهرا و نیلوفر انتظار دارم به مادرتان کمک کنید و اجازه ندهید که غم و اندوهی و یا سختی به ایشان وارد شود و از همسرم انتظار دارم که همانند همیشه با صبر و بردباری راضی به خواست خداوند باشد و مستحکم و استوار در مقابل مشکلات مقاومت نماید.

از مادر و پدر مهربانم که زحمات زیادی در طول زندگی برایم متحمل شدند تقدیر و تشکر نموده و امیدوارم که فرزند حقیرتان را مورد عفو خود قرار دهید تا به واسطه آن غفران الهی شامل حالم گردد.در آخر از همه خداحافظی نموده و از خداوند صحت و عاقبت به خیری برای همه آرزومندم.»


گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار