تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۱۵۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت - مس رفسنجان یورش نفتی‌ها به صدر جدول
  تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در حالی میهمان نساجی مازندران است که برای ادامه حضور در بالای جدول لیگ برتر و صعود به صدر جدول به پیروزی در این دیدار نیاز دارد.

 از هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه یازدهم بهمن ماه با ۶ دیدار پیگیری می‌شود که در دیداری حساس‌، صنعت‌نفت آبادان میهمان نساجی مس رفسنجان است.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان که در فصل جاری توانسته شگفتی‌آفرینی کند و جز سه تیم بالایی جدول باشد برای ادامه روند غیر قابل باور خود برابر مس رفسنجان بدنبال کسب سه امتیاز بازی خارج از خانه است.

شاگردان سید سیروس پورموسوی که با شکست هفته قبل برابر سپاهان رده دومی جدول را از دست دادند برای جبران این شکست راهی جز پیروزی بر میزبان رفسنجانی خود ندارند هر چند حریف آنها نیز برای بهبود شرایط خود در جدول نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز دارند.

پورموسوی امیدوار است شاگردانش در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سیزدهم به برتری برسند تا در کنار سپاهان و استقلال در بالای جدول رده بندی لیگ برتر باقی بمانند.

اما مس رفسنجان تیم تازه راه یافته به لیگ برتر با کسب ۱۵ امتیاز توانسته فراتر از انتظار ظاهر شود و برای صعود به رده های میانی جدول به سه امتیاز دیدار با نفت آبادان نیاز خواهد داشت.

مس رفسنجان با اینکه جزو تیم‌های پایین جدول است و خطر سقوط را احساس می‌کند توانسته بازی‌های قابل قبولی به نمایش بگذارد و حریف قدری برای آبادانی‌هایی است که به برد برای صعود در جدول نیاز مبرم دارند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود؛ تیم صنعت‌نفت در بازی گذشته برابر میهمانش سپاهان اصفهان شکست را پذیرفت و در آن سوی میدان نیز تیم مس رفسنجان برابر میزبانش پیکان تهران به برتری پر گل دست یافت.

شاگردان سیروس پورموسوی با ۶ پیروزی، سه تساوی و سه شکست و کسب ۲۱ امتیاز در رتبه سوم جدول لیگ برتر فوتبال قرار دارند، نفت آبادان تاکنون ۱۴ گل زده و ۱۰ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

در آن سوی میدان نیز مس رفسنجان با چهار برد، سه تساوی و چهار باخت و کسب ۱۵ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول رده بندی لیگ برتر است و در برابر حریفان خود ۹ گل زده و ۱۰ گل خورده را در کارنامه دارد.

صنعت‌نفت که تا هفته دوازدهم در بالای جدول جای گرفته و یکی از مدعیان به شمار می‌رود قصد از دست دادن امتیاز برابر میزبان رفسنجانی خود را ندارد و با هدف کسب نخستین پیروزی خارج از خانه به میدان خواهد رفت تا از قافله تیم‌های صدرنشین جا نماند اما در آن سو نیز مسی‌ها بدنبال پیروزی برابر میهمان پرانگیزه خود هستند تا با کسب سه امتیاز این دیدار به میانه‌های جدول صعود کنند.

مس رفسنجان در گلزنی عملکرد قابل قبولی از خود ارایه نداده و در خط دفاعی نیز با پذیرفتن ۱۰ گل توانسته شاکله دفاعی را حفظ کند اما مهاجمان زهردار صنعت‌نفت می‌توانند با استفاده از ضعف قلب خط دفاعی این تیم بهترین استفاده را ببرند تا شمار گل‌های خود را افزایش دهند.

در تیم صنعت‌نفت حسن بیت‌سعید، طالب ریکانی و رضا خالقی‌فر با تجربه بالای خود برای هر خط دفاعی خطر جدی بوده‌اند، تکنیک و سرعت این بازیکنان برای خط دفاعی حریفان مانند کابوس است، زدن ۱۴ گل توسط این بازیکنان قدرت صنعت‌نفت را به رخ حریفانش کشیده‌ و هیچ تیمی از گزند آنها خارج نشده است.

اما سجاد آشوری و مهرداد رضایی ۲ بازیکن نساجی مازندران در این فصل زوج خطرناکی را در ترکیب این تیم تشکیل داده‌اند که از هوش و تمام کنندگی بالایی بهره می‌برند و خط میانی صنعت‌نفت روز راحتی برای کنترل کردن آنها نخواهد داشت.

آمارها نشان می‌دهند که صنعت‌نفت در سه هفته گذشته خط حمله‌ای خطرناک داشته و یکی از گلزن‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده، بنابراین احتمال خطرناک ظاهر شدن همین خط حمله در رفسنجان وجود دارد.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی بسیار حساس و مهمی را برابر مس رفسنحان خواهیم داشت و تمامی مجموعه تیم در تلاش برای پیروزی در این دیدار حساس هستند.

احمد اهل شاخه افزود: مس در خانه سخت امتیاز می‌دهد ولی دارای نقاط ضعفی است که بازیکنان ما برای غلبه بر آنها از این نقاط ضعف باید بهترین استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: ما برای صعود به صدر جدول راهی جز شکست دادن میزبان سختکوش خود نداریم ولی مس هم برای فرار از پایین جدول برابر ما برای سه امتیاز بازی خواهد کرد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که با ۲۱ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر قرار دارد روز شنبه هفته آینده از هفته سیزدهم لیگ میهمان مس رفسنجان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار