تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۱۵۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای افزایش استحکام ساختمان خود مقاله ی زیر را مطالعه کنید

 دقت داشته باشید تمام مصالحی که در صنعت ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند، ویژگی و ساختار مخصوص به خود را دارند و شما باید پیش از اقدام به تهیه و استفاده از هر یک، درباره موضوعات مربوط به مصالح که شامل مواردی چون ویژگی ساختاری، قیمت، شرایط صادرات و ... می‌شود، اطلاعات لازم را به دست آورید. همچنین باید بدانید که مصالح فلزی در دو نوع خالص و ترکیبی با دیگر آلیاژ نیز وجود دارند که هر دو نوع در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و به سبب آن که تاثیر بسزایی بر سازه دارند، اهمیت قابل توجه ای پیداکرده‌اند. از جمله تاثیراتی که استفاده از مصالح فلزی به همراه دارد، می‌توان به بالا رفتن استحکام و استقامت سازه‌ اشاره کرد. از طرف دیگر مصالحی چون پروفیل‌ها، آهن، فولاد، میلگرد و ... در زمینه اقتصاد کشور نیز اثر دارند و شاهد آن هستیم که تولیدکنندگان مصالح با در نظر گرفتن برخی از شرایط، نکات و قوانین مصالح تولید شده را به دیگر کشورها صادر می‌کنند. از جمله کشورهایی که پذیرایی این محصول هستند، می‌توان کشورهای همسایه نظیر عراق، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و ... نام برد؛ بنابراین با چنین توضیحاتی می‌توان گفت مصالح ساختمان فلزی بسیار اهمیت دارند و به نوعی در برخی از صنعت‌ها نظیر ساختمان‌سازی و یا اقتصاد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. از همین جهت قصد داریم شما را در این مقاله با برخی از مصالح فلزی ساختمانی آشنا کنیم و برخی از مسائل مرتبط با آن‌ها را نیز خدمتتان عرض کنیم تا در زمان خرید و فروش، به‌خوبی تصمیم بگیرید.برای افزایش استحکام ساختمان خود مقاله ی زیر را مطالعه کنید

تیرآهن چیست و چه کاربردی دارد؟

تیرآهن یک نوع پروفیل به حساب می‌آید که در ساختمان‌سازی کاربرد بسیاری دارد و به سبب کاربردهایی که برای آن در نظر گرفته شده، از آن در زمینه و پروژه‌های گوناگون استفاده می‌شود؛ اما توجه داشته باشید که تیرآهن ویژگی و خصوصیات ویژه‌ای دارد که باید قبل از استفاده و بهره‌گیری از آن، این ویژگی و خصوصیات را بدانید. پیش از هر چیزی باید بدانید که تیرآهن تا به حال در سه مدل گوناگون به تولید رسیده است. سه نوع استاندارد تیرآهن شامل مواردی چون تیرآهن IPB، IPE و INP هستند که هر یک از خصوصیت و ویژگی‌های ویژه‌ای برخوردارند؛ برای مثال تیرآهن IPB یک تیرآهن با بال پهن به حساب می‌آید، در حالی که تیرآهن IPE یکی از تیرآهن‌های استاندارد و مورد استفاده برای اروپا و ایران بوده که طبق استانداردهای این دو کشور به تولید رسیده است. از دیگر خصوصیات انواع تیرآهن می‌توان به ارتفاع آن‌ها اشاره کرد که هر یک ارتفاع جدا و مخصوصی دارند و اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که تیرآهن IPE و INP در ارتفاع‌هایی چون 80 تا 600 میلی‌متر و تیرآهن IPB در ارتفاع 100 تا 1000 میلی‌متر قابل استفاده هستند.

علائم اختصاری تیرآهن ها به چه معناست؟

همچنین باید بدانید که برای تیرآهن‌ها علائم و نوشته‌های مخصوصی در نظر گرفته شده است که به شما کمک می‌کنند تا خرید بهتری داشته باشید؛ برای مثال می‌توان به علامت V و علامت L اشاره داشت که شما در زمان خرید با آن‌ها مواجه می‌شوید. توجه داشته باشید هر یک از علائم معنای متفاوتی دارند. علامت V را می‌توان علامت سنگینی و عریض بودن و علامت L را می‌توان علامت سبک بودن در نظر گرفت. همچنین توصیه می‌شود با کاربردهای تیرآهن آشنا باشید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید؛ مثلا لازم است که بدانید تیرآهن IPB یک تیرآهن H شکل عریض است که پهنای بال‌های آن نسبت به تیرآهن‌های دیگر بیشتر در نظر گرفته شده یا تیرآهن INP تیرآهنی است که بال‌های آن با فاصله گرفتن از جان تیرآهن، ضخامتش کم می‌شود. در رابطه با کاربرد تیرآهن IPE نیز باید گفت که این نوع از تیرآهن، ساده و معمولی در نظر گرفته شده و در کشور ایران بسیار کاربرد دارد، چرا که بال‌هایی با ضخامت ثابت دارد. در کنار تمام موارد گفته‌شده، باید بدانید که قیمت تیرآهن نیز یکی دیگر از موضوعاتی به حساب می‌آید که باید به آن توجه شود. تمام موارد اشاره‌شده، بر قیمت تیرآهن تاثیر دارند، از همین جهت توصیه می‌شود پیش از خرید به تمام این موارد توجه داشته باشید تا بودجه‌ی مناسبی را برای خرید خود در نظر بگیرید.

برای افزایش استحکام ساختمان خود مقاله ی زیر را مطالعه کنید

جایگاه ایران در بین کشور های صادر کننده ی فلز

ایران از کشورهایی به حساب می‌آید که در زمینه تولید و صادرات مصالح فلزی جایگاه مناسبی را به دست آورده است؛ چرا که در چند سال اخیر بیش از 5 میلیون تن مصالح فلزی به کشورهای دیگر صادر شده و هر ساله شاهد آن هستیم که بر این آمار افزوده شود. مصالح فلزی که از ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شوند، عموما شامل مواردی چون آهن‌آلات، تیرآهن، میلگرد، پروفیل‌های فولادی و ... هستند. ایران مصالح فلزی خود از جمله میلگرد را به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، گرجستان، ارمنستان و عراق صادر می‌کند. البته لازم است بدانید صادرات میلگرد و دیگر مصالح، شرایط ویژه‌ای دارند و امکان دارد در برخی از مواقع و در برخی از مراحل مانند گمرک مشکلات متفاوتی پیش آید. همچنین توجه داشته باشید که در زمینه صادرات این دست از مصالح به‌ویژه میلگرد به موضوع قیمت نیز توجه داشته باشید. طبیعی است که قیمت میلگرد صادراتی با قیمت میلگرد در کشور خودمان تفاوت داشته باشد، بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن مسائل مربوط به این محصول، قیمت میلگرد صادراتی تعیین و بیان شود. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که بازار ارز جهانی نیز بر قیمت میلگرد صادراتی تاثیر دارد و امکان دارد قیمت‌ها در لحظه جابه‌جا شوند.

برای افزایش استحکام ساختمان خود مقاله ی زیر را مطالعه کنید

آشنایی با قیمت میلگرد و قیمت های آن

میلگرد از جمله مصالح فلزی به حساب می‌آید که نقش پررنگی در صنایع به‌ویژه صنعت ساختمان‌سازی دارد و با توجه به نوع کاربرد، شاهد استفاده از نوع مناسب میلگرد هستیم. میلگرد یک میله‌ی بلند با سطح مقطع دایره شکل تو پر است که کاربردهای متفاوتی دارد، البته باید گفت که میلگرد انواع گوناگونی چون آج‌دار، ساده و آج‌دار پیچیده دارد که سایزهایی چون A1، A2، A3 و A4 برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. پیش از اقدام به خرید هر یک از مدل و سایزهای نام برده شده، مطمئن شوید که میلگرد مناسب را انتخاب کرده‌اید. همچنین این موضوع را نیز در نظر بگیرید که تمام مواردی چون نوع میلگرد، اندازه و کیفیت این محصول همگی بر قیمت میلگرد تاثیر دارند. توصیه می‌شود پیش از خرید این محصول به تمام مسائل مربوط به آن توجه داشته باشید تا خرید مناسبی را متناسب با بودجه‌ای که در دست دارید، انجام دهید.

جمع بندی و نتیجه مقاله

طبق آنچه در متن گفته شد، مصالح فلزی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردارند و از همین جهت باید به نکات مربوط به آن‌ها توجه داشته باشید تا در راستای استفاده از آن‌ها مشکلی برای شما پیش نیاید. امیدواریم این مقاله نکات کاربردی را در اختیارتان گذاشته باشد و بتوانید از آن‌ها استفاده‌ی لازم را ببرید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایتhttps://www.shahrahan.com/

:
:
:
آخرین اخبار