تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستاوردهای نظام و انقلاب به مناسبت دهه فجر بازخوانی شود
  امام جمعه دزفول گفت: دشمن همواره به دنبال ناموفق نشان دادن نظام جمهوری اسلامی است که ضرورت دارد که دستاوردهای انقلاب و نظام به درستی بازخوانی شود.

 حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی صبح امروز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول که در محل دفتر نهاد امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را در قرن بیستم برهم زد و نظام جدیدی را برای زندگی بشر نوید داد.

وی با اشاره به فروپاشی بلوک شرق، ابراز امیدواری کرد به زودی شر نظام غرب و استکبار جهانی نیز از سر عالم و بشریت کوتاه شود.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره روی بحث حفظ آثار و جلوگیری از نفوذ و تحریف تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تأکید داشته‌اند؛ یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی نیز تبیین نقش شخصیت‌های مؤثر در دوران دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف تاریخ است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: در برخی رسانه‌ها مطالبی مطرح می‌شود؛ به عنوان مثال برخی افراد که نقش پررنگی را در انقلاب اسلامی و یا دفاع مقدس نداشته‌اند، پررنگ می‌کنند و چندان به افرادی که نقش بسیار مؤثری را در دفاع مقدس و انقلاب داشته‌اند، پرداخته نمی‌شود که این امر جفا در حق این افراد است.

وی به نقش بی‌بدیل آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله قاضی در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی هم مردم و هم روحانیت را به میدان آورد که این ادعا بر اساس اسناد معتبر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول بیان کرد: روحانیت دزفول نقش ویژه‌ای را در صدور بیانیه‌ها، دعوت مردم به حضور در راهپیمایی‌ها، مبارزه با رژیم طاغوت و شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته است به گونه‌ای که انقلاب اسلامی در دزفول چند ماه زودتر از تهران به موفقیت و پیروزی رسید.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه لازم است که دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر بازخوانی شوند، افزود: کتاب «صعود چهل ساله» دستاوردهای انقلاب اسلامی را از نگاه مؤسسه‌های بین المللی بیان می‌کند که رهبر انقلاب نیز بر مطالعه این کتاب تأکید کرده‌اند.

وی گفت: دشمن سعی می‌کند نظام و انقلاب را یک نظام ناموفق جلوه دهد و صرفاً به دنبال سیاه نمایی است به گونه‌ای که در این ۴۰ سال همواره با بمباران رسانه‌ای مدعی می‌شود که انقلاب اسلامی ایران تا چند ماه دیگر پایان می‌یابد؛ در این میان عده‌ای نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند و از سویی ممکن است که مسئولان نیز گاهی از بیان صحیح دستاوردهای نظام غفلت کنند که لازم است دستاوردهای انقلاب و نظام به درستی بازخوانی شوند.

امام جمعه دزفول با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه تریبون‌ها و جلسات عمومی جای بیان اختلافات نیست، گفت: تریبون‌ها جای امید دادن به مردم است و حل اختلافات باید در جلسات صورت بگیرد؛ بنابراین شایسته است از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی یاد بگیریم و با خدمت صادقانه به مردم به دنبال کسب رضایت آنها باشیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی به نزدیک شدن به ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌های دهه فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به طور عمده در فضای مجازی اجرا می‌شود که لازم است متولیان برنامه‌های دهه فجر در شهرستان به دنبال تقویت محتوا برای انتشار در فضای مجازی باشند.

وی یادآور شد: دشمن در تلاش است که عظمت دهه فجر را کمرنگ جلوه دهد اما ما باید تلاش کنیم که برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که زمینه حضور و مشارکت مردم متناسب با شرایط کرونایی به خوبی فراهم شود.

اهمیت نقش مساجد در برنامه‌های فرهنگی

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در هفته آینده برگزار خواهد شد و تلاش ما این است که برنامه‌های چهارم خرداد تنوع داشته باشد و صرفاً به چند جلسه و مراسم ختم نشود.

علی فرهمندپور افزود: لازم است چند روز قبل از چهارم خرداد، نمایشگاه عکس مقاومت و تئاتر مقاومت برگزار شود و همچنین برنامه‌ریزی شود تا یک فیلم سینمایی مرتبط با موضوع چهارم خرداد رونمایی شود.

فرماندار ویژه دزفول از فعال شدن کارگروه‌های ستاد بزرگداشت چهارم خرداد در چند روز آینده خبر داد و بیان کرد: چند پروژه در ستاد تسهیل خوزستان کلید خورد که ما قول گرفته‌ایم بتوانیم این پروژه‌ها را به مناسبت چهارم خرداد افتتاح کنیم.

فرهمندپور همچنین با اشاره به تشییع شهید تازه تفحص شده در چند روز گذشته در دزفول، عنوان کرد: این مراسم تشییع با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد اما انتظار می‌رود مدیران و کارمندان ادارات نیز در این مراسم‌ها نقش و حضور پررنگی را داشته باشند؛ ضمن اینکه در هفته آینده نیز برنامه تشییع شهدای تازه تفحص شده در دزفول برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: حال و هوا و فضای شهری به هنگام حضور پیکر پاک شهدا مناسب نیست و این موضوع مورد انتقاد مردم قرار گرفته است؛ بنابراین لازم است که همه ادارات و دستگاه‌ها با نصب بنرهایی از شهدا در مقابل درب ادارات در این زمینه مشارکت کنند و صرفاً منتظر اقدامات شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات نباشند.

فرماندار ویژه دزفول با تأکید بر اهمیت نقش مساجد در برنامه‌های فرهنگی شهرستان، اظهار کرد: مساجد در دزفول نقش مهمی دارند؛ بنابراین واحد فرهنگی فرمانداری یک سری طرح‌ها را به مساجد معطوف کرده است که بر این اساس برخی طرح‌های اشتغال‌زایی با محوریت اشتغال جوانان مسجدی و جوانان عضو کانون جلسات قرآن به سمت مساجد برده شوند.

فرهمندپور در ادامه بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: بیشتر مطالب و موضوعات فضای مجازی و رسانه‌های دزفول موضوعات سیاسی و چالش‌های اجتماعی است؛ بنابراین باید از ظرفیت رسانه‌ها برای مسائل فرهنگی از جمله حجاب، ازدواج، معاشرت، خانواده و… استفاده بهینه کنیم.

کارگروه‌های ستاد دهه فجر تشکیل شد

دبیر ستاد دهه فجر دزفول نیز در این نشست به تشکیل ۲۰ کارگروه در ستاد دهه فجر دزفول اشاره کرد و گفت: آئین ۲۲ بهمن امسال به صورت سراسری و به صورت رژه موتوری از محل مصلای امام علی تا شهیدآباد برگزار می‌شود.

حسن پورکیانی با بیان اینکه امسال ۸۰۰ ویژه‌برنامه به مناسبت دهه فجر در شهرستان دزفول در نظر گرفته شده است، افزود: دیدار با خانواده شهدا، افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی، و برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

به گزارش مهر، در حاشیه این نشست از سید پارسا علوی و آناهیتا فارابی، دو دانش آموز دزفولی که موفق به کسب مقام نخست و مقام سوم در المپیاد زمین شناسی شدند، با اهدای لوح و هدایایی از آنها تجلیل شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار