تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۱۵۱۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه گیری کرونا مانع انجام ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی نیست
  رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوشبختانه درگیری مجموعه دانشگاه جندی شاپور اهواز به بیماری کرونا باعث نشد که از ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی غفلت شود و اتفاقات ارزنده ای در این زمینه انجام شد.

  فرهاد ابول نژادیان چهارشنبه در آغاز به کار پانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: اساتید و پژوهشگران دانشگاه و به ویژه ایمونولوژیست‌ها، گام‌های موثری در حوزه ایمونولوژی و به خصوص طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با پاندمی کووید ۱۹ برداشته اند که در این زمینه می توان به ثبت ۳۰ مقاله علمی و سه طرح تحقیقاتی ملی از سوی صاحب نظران و پژوهشگران این دانشگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به قدمت ۶۵ ساله این دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی منشاء تحولات عمده در غنای علمی داخلی و خارجی بوده است.

در ادامه دکتر علی خدادادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی گفت: این کنگره فرصت خوبی شد تا علاوه بر معرفی دانشگاه به سرتاسر دنیا، دیدگاه ها و نقطه نظرات کارشناسان رشته ایمنی را عرضه و در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

وی شعار این کنگره را "دانش و فضیلت مافوق بازو و شمشیر است" عنوان کرد و گفت: این شعار بر سردر دانشگاه علوم پزشکی اهواز نوشته شده که نشان از جایگاه بالای دانش نزد این دانشگاه است. به واسطه این کنگره می توان کارهای تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های دیگر داشت همچنین از حضور اساتید برجسته خارجی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز بهره برد.

خدادادی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضای علمی لازم و معرفی دانشگاه است همچنین می توان ارتباطات موثری از طریق این کنگره با دیگر اساتید جهان برقرار کرد.

وی در پایان افزود: یکی از دستاوردهای این کنگره حضور دانشجویان کارشانسی ارشد و دکترا رشته ایمنی بود که تمام برنامه های این کنگره توسط آنها برنامه ریزی شد که امیدوارم از این تجربیات گرانبها به خوبی بهره ببرند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار