تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۱۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاوروزیر آموزش و پرورش از مصدومان آتش‌سوزی دزفول عیادت کرد
  مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده ویژه وزیر امروز چهارشنبه با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی اهواز از آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی کانکس محل اسکان معلمان سردشت دزفول عیادت کرد.

دکتر عبدالرسول عمادی بیان کرد: امروز به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش از آسیب دیدگان حادثه سردشت دزفول عیادت کردم و از روند درمان معلمان در این بیمارستان آگاه شدم.

وی گفت: آموزش و پرورش خوزستان در رسیدگی فوری و به موقع آسیب دیدگان این حادثه به خوبی عمل کرده است و اطلاعات این رسیدگی ها را به موقع به وزارتخانه اطلاع می دهند.

عمادی ادامه داد: گزارش های خوبی از مراقبت های کادر درمان بیمارستان سوانح سوختگی اهواز کسب کردیم و آموزش و پرورش نیز در بحث تامین هزینه های درمانی و بیمه ای  از معلمان دچار آسیب شده براثر این حادثه حمایت می کند.

وی افزود: از سه معلمی که در این حادثه دچار سوختگی شدند یک معلم با نظر و خواسته خانواده‌اش برای درمان به  استان اصفهان منتقل شده است هر چند نظر پزشک معالج این بود که وی را منتقل نکنند اما با این وجود از آموزش و پرورش اصفهان نیز خواسته شده که از این معلم حمایت های لازم را به عمل آورند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۲ معلم دیگر که دچار سوختگی شده اند رو به بهبود هستند ولی یکی از اهالی آن منطقه نیز با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

کارشناسان علت اصلی وقوع این حادثه را تعیین می کنند

عمادی افزود: دغدغه اصلی آموزش و پرورش بهبود وضعیت سلامتی و جسمانی معلم های حادثه دیده است و علت یابی این حادثه توسط کارشناسان انجام می شود.

وی افزود: این حادثه در شرایطی رخ داد که بارش باران و رعد و برق نیز بوده است و موضوعی که آموزش و پرورش متوجه آن است علت وقوع این حادثه نیست بلکه درمان هر چه سریعتر معلم ها است.

استفاده از کلاس کانکسی در مناطق کم جمعیت در سراسر دنیا مرسوم است

مشاور عالی و نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی حتی یک دانش آموز نباید از تحصیل بازبماند و از انواع شیوه های آموزشی وامکانات برای تحصیل دانش آموزان استفاده می شود.

عمادی گفت: در مناطق عشایری و کوچ رو استفاده از مدارس ساختمانی به صرفه نیست و از کلاس های کانکسی استفاده می شود و این روش در تمامی دنیا وجود دارد.

وی افزود: در یک سالی که با ویروس کرونا درگیر هستیم استفاده از آموزش آنلاین در آموزش و پرورش ظرفیت های خوبی را در بحث آموزش ایجاد کرد.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: استفاده از آموزش آنلاین در مناطق عشایری و دور افتاده و کم جمعیت که امکان ساخت کلاس درس وجود ندارد در برنامه کاری این وزارتخانه است ودر حال برنامه ریزی هستیم تا از این روش تحصیل نیز در این مناطق استفاده کنیم.

شامگاه ۳۰ دی ماه امسال بر اثر آتش گرفتن یک مدرسه کانکسی در منطقه سردشت دزفول سه معلم ساکن در این کانکس و سه نفر از اهالی منطقه دچار سوختگی شدید شدند.

تمامی افراد حادثه دیده به بیمارستان سوانح سوختگی اهواز منتقل شدند ولی یک نفر از اهالی منطقه که یک پسر ۱۵ ساله بود بر اثر سوختگی شدید جان خود را از دست داد.

وزیر آموزش و پرورش دستور رسیدگی فوری به معلم های حادثه دیده را صادر کرد.

پیش از این علت وقوع این آتش سوزی برخورد صاعقه با کلاس کانکسی عنوان شده بود که مدیریت بحران خوزستان ۲ روز گذشته برخورد صاعقه به کانکس را رد کرد و علت انفجار را از داخل کانکس عنوان نمود.

با این وجود کارشناسی علت حادثه در حال انجام است و طبق اعلام مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان کلاس ساختمانی در این منطقه به جای مدرسه کانکسی که دچار حادثه شده است احداث خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار