تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۱۵۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در خرمشهر آماده افتتاح هستند
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر گفت: به مناسبت دهه فجر، ۱۲ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در این شهرستان آماده افتتاح و راه‌اندازی هستند.

لیلا هفت‌جوش ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر، از آمادگی افتتاح و راه‌اندازی ۱۲ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در شهرستان خرمشهر خبر داد و افزود: بر اساس بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، توسط بخش غیردولتی، این مراکز که از سازمان بهزیستی مجوز خود را گرفته‌اند، کار آماده‌سازی آنها رو به اتمام است.

وی از ایجاد اشتغال‌زایی نزدیک به ۶۰ نفر از شهروندان خرمشهری در این مراکز خبر داد و اظهار کرد: این شهروندان که تحصیلات عالی دارند، در راستای ارائه خدمات حمایتی و تخصصی به جامعه هدف سازمان بهزیستی و نیازمندان، در محلات و مناطق مختلف این شهرستان مشغول به کار می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر با تأکید بر اینکه تأسیس و راه‌اندازی این مراکز باعث کمک و تسهیل در دسترسی آسان جامعه هدف بهزیستی و نیازمندان به خدمات بهزیستی می‌شود، افزود: همچنین گسترش خدمات بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری مددجویان به مراکز ادارات، و تقویت رویکردهای خانواده محور و محله محور، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و همچنین توزیع عادلانه خدمات سازمان از دیگر اهداف تأسیس این مراکز است.

هفت‌جوش یکی دیگر از اهداف تأسیس این مراکز را بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل بخش‌های غیردولتی در جامعه و کاهش تصدی‌گری دولتی دانست و عنوان کرد: اجرای این کار، باعث دستیابی بهتر به شاخص‌های سلامت اجتماعی و حقوق شهروندی است.

وی بیان کرد: این مراکز یک بهزیستی کوچک شده‌ای هستند که در محله‌ها و مناطق مختلف ایجاد شده‌اند که کار مردم، مراجعان، خدمات سطوح اولیه خدمات در بخش‌های امور اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری مورد نیاز نزدیک به تعداد ۶ هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر را انجام می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر گفت: ایجاد رویکرد جدیدی به معنی مراجعه و استفاده افراد و دریافت خدمات فقط از یک مرکز، به روز بودن اطلاعات پرونده مددجویان تحت حمایت و اعضای خانواده تحت تکفل آنها با بهره‌گیری از فن آوری اطلاعات، تنوع خدمات ارائه شده در آنها و توجه به فرهنگ‌های خاص هر منطقه و محله از دیگر ویژگی‌های این مراکز به شمار می‌رود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار