تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۵۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در آبادان بهره‌برداری شد
  نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان خوزستان در آبادان همزمان با ۲۳ نقطه کشور روز سه‌شنبه در ارتباط ویدیو کنفرانسی با محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

  مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در این آیین گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان آبادان نخستین مرکز در خوزستان است که در پاسخ به نیاز پیگیری درمان معتادان و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، روانی و فرهنگی آنان راه‌اندازی شده ‌است.

غلامرضا صدیق‌راد طول درمان و بازتوانی افراد معتاد در این مرکز را یک سال بیان کرد و افزود: در این مرکز کارگاه‌های اشتغالزایی در رشته‌های بلوک‌زنی، قالیبافی و برق صنعتی با ۶۰ نفر ظرفیت پیش‌بینی شده است.

وی مساحت این مرکز را چهار هزار متر مربع بیان کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این مرکز که در زیربنای ۹۱۳ متر مربع احداث شده ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مشارکتی بخش خصوصی و بهزیستی تامین شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: بهزیستی به بهبودیافتگان و افراد آموزش دیده در این مرکز ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصدی ارایه خواهد داد تا زمینه اشتغال برای آنها فراهم شود.

وی بیان کرد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و دلیل اعتیاد با بهره‌گیری از یک شیوه درمانی انجام می‌شد که درصد موفقیت آن بین پنج تا ۱۰ درصد بود.

وی گفت: با ایجاد این مراکز ، و درمان تخصصی‌تر فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز، درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار