تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۱۵۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد تخلیه ماهانه یک میلیون و۷۰۱ هزار تن در بندرامام‌خمینی‌(ره)ثبت‌شد
 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: رکورد تخلیه بیش از یک میلیون و ۷۰۱ هزار تن کالا در یک ماه در بندر امام خمینی(ره)، با ورود ۳۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی به این بندر به ثبت رسید.

 عادل دریس بیان کرد: با توجه به ضرورت تسهیل و تسریع در پذیرش و تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی، با اتخاذ تمهید لازم در بخش‌های تجهیزاتی و عملیاتی و بهره‌گیری از ۲۰ دستگاه تجهیز پرقدرت و پیشرفته با میانگین تخلیه روزانه ۵۶ هزار و ۷۰۰ تن، این رکورد بی‌سابقه‌ به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ بندری به طور متوالی در حال بهبود رکوردهای عملیاتی قبلی خود است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) به عنوان یکی از دروازه‌های ورود کالاهای اساسی به کشور،  نقش و مسوولیت خود را در زنجیره‌ی تامین این نوع کالاها با شایستگی ایفا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: رکورد پیشین مجتمع بندری امام خمینی(ره) که در خرداد پارسال در این بندر به ثبت رسیده بود یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن بود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است. 

بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های حمل و نقل منطقه‌ای،  ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار