تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفاری‌های متعدد شرکت آبفا موجب خرابی آسفالت منطقه کیانشهر اهواز شده است
شهردار منطقه دو اهواز گفت: حفاری‌های متعدد شرکت آبفا جهت اصلاح شبکه فاضلاب آسفالت منطقه کیانشهر دچار نابسامانی و خرابی شده است.
فارس من| حفاری‌های متعدد شرکت آبفا موجب خرابی آسفالت منطقه کیانشهر اهواز شده است

«لزوم بازسازی آسفالت خیابان‌های کیانشهر استان خوزستان» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که خبرنگار فارس موضوع را پیگیری نمود.

محمد سعید حردانی شهردار منطقه دو اهواز  در خصوص آخرین وضعیت آسفالت معابر منطقه کیانشهر اهواز، اظهار کرد: به‌دلیل مشکلات عدیده‌ای که به علت وجود فاضلاب و جاری شدن آب‌های سطحی برای ساکنان منطقه کیانشهر بوجود آمده، حفاری‌های متعددی در مناطق مختلف کیانشهر انجام شده است. آسفالت این منطقه از قبل مشکلی نداشته و مشکلات پیش آمده به علت حفاری‌های اداره آبفا جهت لوله‌کشی و اصلاح شبکه فاضلاب است. 

وی افزود: کل خروجی فاضلاب این منطقه بر روی یک لوله ۴۰۰ بوده که همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکل فاضلاب در این منطقه شده است.

حردانی اذعان کرد: تمام حفاری‌هایی که دراین منطقه صورت گرفته مربوط به اداره آبفا است و ارتباطی با شهرداری ندارد.

شهردار منطقه دو اهواز گفت: مجوزی که اداره آبفا برای این پروژه‌ها اخذ نمود دارای مدت مشخصی بود که اداره آبفا با توجه به قرار دادی که منعقد کرد، متولی کامل انجام پروژه شد و می‌بایست هر تخریب و حفاری که انجام میشد را ترمیم نماید. 

وی ادامه داد: باتوجه به مدت یک سال و نیمی که اداره آبفا حفاری را شروع کرده به‌صورت تقریبی نیمی از پروژه در حال حاضر ناتمام است و متاسفانه ما شاهد وضعیتی نابسامان در خیابان‌های این منطقه هستیم. 

حردانی عنوان کرد: بهرحال باتوجه به شرایط بحرانی کیانشهر، ماه گذشته ستاد بحران تشکیل شد و دستور داده شد تا با توجه به مشکلات پیش آمده برای ساکنین این منطقه، شهرداری اکیپ آسفالت را برای حل مشکل پیش آمده از کیانپارس به کیانشهر انتقال داده و در اصل ادامه فرآیند پروژه را به جای اداره آبفا برعهده گیرند.

وی افزود: در حال حاضر استارت فعالیت آسفالت این منطقه از یک هفته پیش زده شده و  شهرداری به جای شرکت آبفا در حال انجام فعالیت است.

شهردار منطقه دو اهواز در خصوص خسارات وارد شده به وسائل نقلیه و عابران بر اثر حفاری‌های معابر کیانشهر گفت: در رابطه با جبران خسارت ساکنین این منطقه با توجه به اینکه این پروژه مربوط به اداره آبفا است، این اداره باید متولی و پاسخگوی شکایات مردمی باشد. 

وی ادامه داد: ستاد بحران در جلسات متعددی که با حضور استاندار و مدیرکل ستاد بحران برگزار کرد، برآورد کرد که تا یک سال و نیم دیگر با توجه به پروژه‌های سنگینی که اداره آبفا برعهده گرفته است مشکل فاضلاب این منطقه حل نمی‌شود.
 
حردانی بیان کرد: شهرداری به علت مشکلات مردم و عدم تردد آسان آمبولانس یا ماشین آتش نشانی در صورت بروز حادثه تمام پروژه‌هایی که آبفا انجام داده را آسفالت می‌کند تا انشاءالله مشکلات این منطقه با استفاده از ظرفیت‌هایی که شهرداری در نظر گرفته است به‌صورت کلی حل شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار